Scheint tatsächlich nur ein Security Patch für das Wlan zu sein.
Ich habe im Online-Werkstattportal erwin in der Beschreibung zu dieser Maßnahme gelesen, dass die Ursache sei, dass "manche Nutzer Einschränkungen in den Funktionalität der Funktionen" haben könnten.
In anderen Ländern wurde den Kunden offener mitgeteilt:
"Dear Audi Owner,
As part of Audi's ongoing commitment to customer satisfaction, we are informing you of our decision to conduct a service action on certain 2015-2017 model year Audi vehicles. Our records show that you are the owner of a vehicle affected by this action.
What is the issue?
Audi has determined that a software update is needed to improve the security of the vehicle's infotainment system.
What will we do?
Your authorized Audi dealer will update the infotainment system software in your vehicle. This work will take about an hour to complete and will be performed for you free of charge. Please keep in mind that your dealer may need additional time for the preparation of the repair, as well as to accommodate their daily workshop schedule."
Ich habe deren Maßnahme dank der tollen Infos in diesem Forum also bereits selber vorgenommen.
Den Stress spare ich mir dann vorerst.
Bis Mitte 2022 häte ich Anrecht, diese Maßnahme durchführen zu lassen.