Aktuelles
Digital Eliteboard - Das Digitale Technik Forum

Registriere dich noch heute kostenlos, um Mitglied zu werden! Sobald du angemeldet bist, kannst du auf unserer Seite aktiv teilnehmen, indem du deine eigenen Themen und Beiträge erstellst und dich über deinen eigenen Posteingang mit anderen Mitgliedern unterhalten kannst! Zudem bekommst du Zutritt zu Bereichen, welche für Gäste verwehrt bleiben

Registriere dich noch heute kostenlos, um Mitglied zu werden! Sobald du angemeldet bist, kannst du auf unserer Seite aktiv teilnehmen, indem du deine eigenen Themen und Beiträge erstellst und dich über deinen eigenen Posteingang mit anderen Mitgliedern unterhalten kannst! Zudem bekommst du Zutritt zu Bereichen, welche für Gäste verwehrt bleiben

Formula 1

    Nobody is reading this thread right now.
AW: Formula 1

Mercedes raskinuo ugovor sa Hajdfeldom

Ekipa Mercedesa, koja je ove sezone debitovala u Formuli jedan, saopštila je u utorak da je raskinula ugovor sa test vozačem Nikom Hajdfeldom.Hajdfeld će karijeru nastaviti kao test vozač Pirelija, kompanije koja će od sledeće godine proizvoditi gume za sve ekipe Formule jedan.
Nemački automobilista ima 33 godine, a poslednju trku vozio je prošle godine u Abu Dabiju.
U Formuli jedan Hajdfeld je debitovao 2000. godine, a bio je član ekipa Prost, Zauber, DŽordan, Vilijams i BMW. U karijeri nije uspeo da ostvari pobedu, ali je 12 puta trke završavao na drugom mestu.
 
AW: Formula 1

Zauber se nada sponzorima

Du musst angemeldet sein, um Bilder zu sehen.

Jedna od retkih ekipa čiji bolidi nemaju reklame je ona Petera Zaubera, koji se nada da će naredne godine biti bolja situacija. U ovom trenutku se kao potencijalni ulagač spominje Karlos Slim, vlasnik kompanije Telmex.

- Sponzori... To su stvari na kojima sada trošimo najviše vremena. Cilj nam je da se približimo ostalim ekipama, prije svega Vilijamsu i Mercedesu. Nekada su naši bolidi brži od njihovih, nekada sporiji i to znači da ima mesta za napredak i ako imate ograničen buždet. Sigurno je da će naši bolidi sledeće godine izgledati drugačije, a u kojima bojama... E, to zavisi od sponzora.

Podsetimo, za Zauber voze Kamui Kobajaši i Pedro de la Rosa i oni su osvojili 23 boda. Kobajaši 17, de la Rosa 6. U plasmanu konstruktora, Zauber je bolji od Virdžina, Lotusa, HRT-a i Toro Rossa. Ustvari, bodove su osvajali još samo vozači Toro Rosa - 10!
 
AW: Formula 1

HRT se "raspada"

Du musst angemeldet sein, um Bilder zu sehen.
Najslabija ekipa u Formuli 1 je, prema očekivanima, već na polovini sezone obelodanila da je u problemima. U stvari, Bruno Sena, prvi vozač Hispanija rejsing tima je prvi izašao u javnost sa ovim informacijama

- Nije tako izgledalo na početku sezone. Potpisali smo ugovore, ali je sada jasno da ekipa nije bila potpuno spremna za iskušenja koja su stigla tokom sezone. Bez sredstava ne možete očekivati poboljšanja na bolidu i ekipa HRT ne može da garantuje da će se i naredne sezone naći na startnom gridu - priča Senna.

HRT se u Formuli 1 pojavio pred sami početak sezone, u trenutku kada je privatnik Hoze Ramon Carabante preuzeo vlasništvo, a u sezonu su počeli bez dana testiranja.
 
AW: Formula 1

Glok: Možda promenim tim

Du musst angemeldet sein, um Bilder zu sehen.
Vozač Virdžin rejsinga, Timo Glok, koji kao ni njegov tim nema nijedan osvojeni bod u ovoj sezoni, najavio je mogućnost odlaska. Bivši vozač Tojote je čak bio u planovima Renoa, ali su oni ipak odlučili da poverenje ukažu Vitaliju Petrovu.

- Pažljivo pratim šta se dešava, ali mogu da kažem da nisam u pregovorima sa Renoom. Imam duži ugovor sa Virdžinom, ali ako se sve ne bude odvijalo kako treba gledaću i sa strane - rekao je Nemac koji je na startu na "Hungaroringu" bio ispred svih novih timova, ali je na kraju bio iza Lotusovih Heikija Kovalainena i Jarna Trulija.

- Nisam uspeo da se zadržim ispred Lotusa, ali je ipak bilo dobro. Naš tim je napredovao i bliži smo im. Mislim da ćemo se dobro spremiti za trku u Belgiji, pa ćemo videti gde smo - rekao je Glok za ITV-F1.

Trka za Veliku nagradu Belgije, 13. u sezoni voziće se na stazi "Spa-Frankorfšam", 29. avgusta.
 
AW: Formula 1

Fetel: Singapur je kao video igrica

- Pre 10 sati Sezona Formula jedan dostiže vrhunac. Na samo pet Gran prija pre kraja šampionata, čak pet vozača ravnopravno konkuriše za naslov najboljeg. Narednog vikenda na programu je Velika nagrada Singapura, noćna trka u kojoj će najviše uživati navijači širom sveta. Iskustvo za ceo život: Fetel u Singapuru
Trenutno petoplasirani u generalnom plasmanu vozač Red Bula Sebastijan Fetel, s velikim nestrpljenjem iščekuje noćnu uličnu trku u Singapuru.
Sebastijan Fetel
- S obzirom da se radi o jedinoj noćnoj trci u kalendaru, Singapur je svakako nezaboravno iskustvo za svakog vozača. Jedna od ključnih stvari u pripremi za ovaj Gran pri biće prilagođavanje na vremensku razliku. Pokušaću s tim da se izborim tako što ću spavati do podneva i na taj način prevariti svoje telo da se i dalje nalazi u evropskoj vremenskoj zoni. Staza ima 23 krivine, tako je veoma bitno pronaći dobar ritam od starta i po svaku cenu izbeći kontakt sa ogradom. Mislim da će to biti sjajan šou za gledaoce, posebno za one kraj malih ekrana, jer će njima sve to delovati kao video igrica - u svom stilu je izjavio Fetel.
Prošle godine, u prvom izdanju Velike nagrade Singapura trijumfovao je Luis Hamilton.
- Prošlogodišnji trijumf na ovoj stazi bio je jedan od nezaborvnih trenutaka u mojoj karijeri. Sećam se koliki je napor ceo tim uložio kako bi prevazišao brojne probleme. Ove godine je, čini mi se, teže prognozirati kako ćemo izgledati i delovati u Singapuru. Staza je slična onoj u Monte Karlu i Mađarskoj, gde nismo bili na najvišem nivou. Pričao sam sa inžinjerima i rekli su mi da su napravili značajan napredak, tako da sa dosta optimizma prilazimo trci u Singapuru - smatra Hamilton.
 
AW: Formula 1

Zutil tera Šumija u penziju?


Medijske spekulacije da će se Mihael Šumaher po drugi i sasvim sigurno poslednji put povući iz Formule 1 dobile su delimičnu potvrdu iz Mercedesa koji namerava da uz Nika Rozberga u ekipi sledeće sezone vozi Adrijan Zutil iz Fors Indije.
Bez dileme najveći as Forumle 1 u poslednjih 20 godina se na početku tekuće sezone vratio u najbrži cirkus posle tri godine odsustva, ali nije uspeo da napravi značajniji rezultat u ekipi Mercedesa gde prema dosadašnjim rezultatima prednost ima mlađi kolega Niko Rozberg.

Kako prenose engleski mediji, Mercedes će dobro razmisliti pre nego što odluči šta će sa Šumaherom jer je sada jako bitan i način na koji bi se dve strane eventualno rastale.
"Ne verujem da bi Mercedes želeo da ga jednostavno otpusti jer bi to bio znak da je njegovo dovođenje bila greška, ali mislim da u pozadini cele priče ima već dovoljno pritiska da povlačenje deluje kao najbolja opcija", poručio je ugkledni F1 novinar Džo Soard na svom blogu.
Na drugoj strani, njegov kolega sa BBC-ja Džonatan Legard je prošle nedelje najavio da je član Fors Indije Adrijan Zutil najveći kandidat da nasledi Šumija u Mercedesu, što bi Fors Indiji otvorilo mesto za talentovanog Britanca Pola di Restu.
Momak rođen pre 24 godine u Škotskoj trenutno je test vozač Forsa i veliki talenat, a da sumnje u odlazak Šumahera na kraju sezone porastu potrudio se i potpredsednik Mercedesa Norbert Haug koji je poručio da daje punu podršku Di Resti u cilju što skorijeg debija u Formuli 1.
Šumaher je u karijeri osvojio sedam titula prvaka sveta u F1, a u tekućoj sezoni trenutno zauzima deveto mesto u generalnom plasmanu sa 46 osvojenih bodova.
 
AW: Formula 1

Red Bul dominirao na treninzima u Singapuru


Vozači Red Bula obeležili su dva nezvanična treninga na stazi Marina bej u Singapuru, što se posebno odnosi na Sebastijana Fetela koji je zabeležio ubedljivo najbolje vreme uoči subotnjeg programa.


Prvi trening pripao je klupskom kolegi Sebastijana Fetela Marku Veberu, a trenutno vodeći u generalnom plasmanu je tokom poslednjeg kruga preoteo prvo mesto Mihaelu Šumaheru sa vremenom 1:54,589.
Na trećem mestu je završio Adrijan Zutil iz Fors Indije, a u prvih deset našli su se i Sebastijan Fetel, Haime Alguersuari, Dženson Baton, Vitantonio Ljuci, Sebastjan Buemi, Robert Kubica i Vitalij Petrov.
Tandem Ferarija Alonso - Masa zauzeo je 11. odnosno 19. mesto, dok je Luis Hamilton zauzeo 18. mesto.
Što se tiče drugog treninga Vebera je na vrhu smenio Sebastijan Fetel koji je, kako prenose mediji, spržio stazu sa vremenom 1:46,660, ostavivši klupskog kolegu na drugom mestu sa tek nešto više od pola sekunde zaostatka.
Meklaren i Ferari takođe su bili daleko bolji nego tokom prve vožnje pa je Baton završio treći, a Hamilton peti, dok su Alonso i Masa zabeležili peto, odnosno sedmo mesto. Među prvih deset našli su se i Niko Rozberg, Robert Kubica i Mihael Šumaher.
Zvanični trening za VN Singapura vozi se u subotu, a trka u nedelju uveče. Kiša koja je ovih dana padala prognozirana je i za sam dan trke, ali je danas nije bilo dok je staza bila delimično vlažna.
 
AW: Formula 1

F1: Meklarenov špijun osuđen na zatvorsku kaznu


Bivši inženjer Ferarija Najdžel Stepni optužen za sabotažu i otkrivanje poverljivih podataka Meklarenu u špijunskom skandalu koji je 2007. godine potresao Formulu 1 osuđen je na zatvorsku kaznu.
Italijanski mediji javljaju da je Stepni osuđen na godinu i osam meseci zatvora, kao i da će morati da plati 516 funti novčane kazne. Međutim, on zbog italijanskog pravosudnog sistema najverovatnije neće završiti iza rešetaka.
"Zadovoljni smo iako moj klijent negira sabotažu. Zahvaljujemo se tužiocu zato što je pristao na pogodbu, jer je prvobitno najavljena mnogo oštrija kazna", rekao je Stepnijev advokat.
Britanac je optužen za otkrivanje Ferarijevih tehničkih detalja Meklarenu i za pokušaj oštećenja bolida Kimija Raikonena i Felipea Mase pred trku za Veliku nagradu Monaka.
Meklaren je posle toga kažnjen sa rekordnih 63 miliona funti, a FIA je timu oduzela sve bodove iz takmičenja konstruktora.
Stepni je izbegao kaznu FIA, ali je dobio otkaz, a asocijacija je preporučila timovima da ga ne angažuju u naredne dve godine. Ferari je zato svog bivšeg radnika tužio u građanskoj parnici.
 
AW: Formula 1

Fetel: Kontrolisao sam trku u potpunosti

Red Bulov vozač Sebastijan Fetel rekao je nakon pobede na Velikoj nagradi Japana da mu nije bilo teško da kontroliše trku i zadrži prvo mesto koje je zauzeo još posle treninga na stazi u Suzuki.

Fetel ni u jednom trenutku nije delovao ugroženo tokom VN Japana na kojoj je pobedio i prošle godine.
"Neverovatan dan. Nastavio sam tamo gde sam stao na treningu. Ponosan sam, obožavam ovu stazu i uvek mi je drago kad dođem ovde. Ovo mi je prvi put da sam na jednoj stazi pobedio dva puta, zaljubio sam se u Suzuku", rekao je Fetel.
Mladom Nemcu je najbliži rival bio timski kolega i vodeći u generalnom plasmanu Mark Veber.
"Nakon povlačenja 'sejfti-kara', Mark i ja nismo imali problem da se odvojimo od konkurencije. Znao sam da će me napasti, ali teška su obilaženja u Japanu i išao sam najbrže što sam mogao. Kontrolisao sam trku sve vreme, najbitnije je da nije bilo nepredviđenih situacija", rekao je Fetel.
Fetel deli drugo mesto u generalnom plasmanu zajedno sa Fernandom Alonsom, a za vodećim Markom Veberom koji ima 220 bodova, zaostaju 14 bodova.
 
AW: Formula 1

A jesil vidio sta mu se desilo u nedelju na utrci u Koreji? Covjek vodi cjelu utrku i onada mu crkne motor 7 rundi prije kraja. Kakva nepravda...Sad Alonzo vodi u ukupnom poredku, ni kriv ni duzan. Kako uvjek izgubi onaj za kojeg ja navijam???
Bas sam neki baksuz.....
 
AW: Formula 1

Red Bul: Radije ćemo izgubiti šampionat nego da biramo između Fetela i Vebera


Šef Red Bula Kristijan Horner otkrio je da bi se pre odrekao titule u Formuli 1 nego da bira koga će favorizovati između Sebastijana Fetela i Marka Vebera.

Red Bul je dominirao prošle sezone, ali je titulu na kraju odneo Dženson Baton, a nakon poslednjeg trijumfa Fernanda Alonsa slična sudbina može da ih zadesi i ove sezone.
Iako su njihovi vozači čak 14 puta osvajali pol pozicije Španac iz Ferarija vodi u generalnom plasmanu dve trke pre kraja sa 11 bodova ispred Vebera, a 25 ispred Fetela.
Horner bi u slučaju novog neuspeha mogao da napusti poziciju šefa tima, ali uprkos tome ne želi da favorizuje nijednog od vozača.
"Uvek sam govorio da nije u redu birati između Fetela i Vebera, iako je Sebastijan 10 krugova pre kraja bio lider prvenstva sve dok mu nije eksplodirao motor. Glupo je sad okrenuti se ka Veberu koji je u boljem položaju", rekao je Horner.
Čelnici Red Bula su najavili i da će se pozabaviti slučajem na Velikoj nagradi Nemačke kada je Felipe Masa propustio Alonsa da dođe do trijumfa kojim je i počeo njegov povratak ka vrhu šampionata.
Ukoliko Španac osvoji titulu sa manje od sedam bodova razlike, u Red Bulovom taboru će ostati gorak ukus u ustima jer je FIA posle odlučila da Ferari kazni samo novčano.
"Ukoliko bude takav splet okolnosti, videćemo šta ćemo dalje učiniti. Ipak, trenutno smo fokusirani samo na to da se vratimo na prvo mesto ispred Alonsa, a siguran sam da to možemo", rekao je Horner.
Šampionat Formule 1 nastaviće se 7. novembra kada se bude vozila Velika nagrada Brazila, a poslednja trka će se voziti u prestonici Ujedinjenih arapskih emirata - Abu Dabiju.
 
AW: Formula 1

Predsednik Ferarija: Red bul nas ne poštuje

Predsednik Ferarija Luka di Montecemolo optužio je suparnički tabor Red Bula da ne gaji poštovanje prema italijanskom velikanu.

Red Bul se okitio dvostrukom titulom, pa je iz pobedničkog tabora Helmut Marko izjavio kako bi šampion Sebastijan Fetel bio glup ukoliko bi prešao u Ferari jureći glamur.
"Oni su šampioni koji ne znaju da se tako ponašaju. Kada budu osvojili 10 odsto onoga što smo mi, onda ćemo im se obratiti", rekao je Di Montecemolo.
Predsednik Ferarija tvrdi da se i dalje budi noću zbog pogrešne odluke tima da Fernando Alonso ode u boks, što ga je koštalo titule.
"Budim se noću i mislim na tu trku. Ne želim da kažem ko je najbolji vozač na svetu, ali znam ko je", u svom stilu zaključio je predsednik Ferarija aludirajući na španskog vozača.
 
AW: Formula 1

Vilijams F1 izgubio sponzore, izlazi na berzu


Vilijams F1 razmatra izlazak na berzu da bi obezbedio dugoročno finansijsko zdravlje kao nezavisna ekipa.

Frenk Vilijams - koji je osnovao tim 1972. godine - kaže da britanska ekipa želi da potraži ulagače na berzi pošto je izgubila brojne sponzore tokom prošle godine.
Vilijams je saopštio da će ostati najveći akcionar sa kontrolnim paketom deonica, ali da se nada da će na berzi naći "stabilnu grupu dugoročnih ulagača blisko uključenih u vođenje tima."
Vilijams je treća najuspešnija ekipa Formule 1, posle Ferarija (Ferrari) i Meklarena (McLaren), sa 113 pobeda u 565 trka. Ali, nije osvojio Gran pri od 2004. godine i završio je na šestom mestu prošle sezone.
 
AW: Formula 1

Rim definitivno odbacio planove za stazu Formule 1, žele Olimpijadu 2020.


Gradonačelnik Rima Đani Alemano otkrio je da će "večni grad" definitivno odustati od namere da izgrade stazu za formulu 1 i posvetiće se kandidaturi za organizovanje Olimpijskih igara 2020. godine.

Rim je želeo da organizuje trku na ulicama grada od 2013. godine, ali ta ideja nije naišla na dobar odziv jer se u Italiji već vozi trka u Monci.
Nedavno je Alemanou pisao i prvi čovek F1 Berni Eklston koji je odbacio tu mogućnost.
"Odustajemo od projekta Formule 1 u Rimu", rekao je Alemano.
Plan gradonačelnika Rima zasnivao se na tome da organizatori trke u Monci odustanu od nje, ali to se nije svidelo ni stanovnicima grada, kao i prvom čoveku Lombardijskog regiona Robertu Formiđoniju.
"To je bila nemoguća misija. Ipak, svim srcem ćemo podržati kandidaturu Rima za Olimpijske igre, što bi bila velika pobedu i za Italiju", rekao je Formiđoni.
Formula 1 će ove sezone biti bogatija za trku u Indiji.
 
AW: Formula 1

Šumaheru pozlilo tokom upravljanja simulatorom F1

Ekipa Mercedesa potvrdila je da je vozač Mihael Šumaher imao mučninu tokom upravljanja simulatorom gde uvežbava tehniku vožnje.
Međutim, kažu da je to "relativno česta pojava" i da to nije uticalo ni na Šumaherove nastupe u prošloj sezoni Formule 1.

Mediji u Nemačkoj izvestili su da je sedmostrukom šampionu Formule 1 prošle sezone u više navrata bilo muka u simulatoru i da je tokom proba osećao zdravstvene tegobe.
U saopštenju Mercedesa se navodi da "to nije negativno uticalo na Šumaherove pripreme i takmičenja u Formuli jedan" i da je 42-godišnji vozač tokom karijere bio "osetljiv na simulator, a to je pogoršao nivo trenutne tehnologije".
Šumaher se prošle sezone vratio u Formulu 1, posle trogodišnje pauze, a takmičenje je završio na devetom mestu.
 
Zurück
Oben