Digital Eliteboard - Das Digitale Technik Forum

Registriere dich noch heute kostenloses um Mitglied zu werden! Sobald du angemeldet bist, kannst du auf unserer Seite aktiv teilnehmen, indem du deine eigenen Themen und Beiträge erstellst und dich über deinen eigenen Posteingang mit anderen Mitgliedern unterhalten kannst! Zudem bekommst du Zutritt zu Bereiche, welche für Gäste verwehrt bleiben

Formula 1

AW: Formula 1

Formula 1 - F1 timovi i logistika

20100407143553_photo_0.jpg

U motorsportskim krugovima se o Formuli 1 govori kao o "putujućem cirkusu". To nije slučajno. Pre svake trke ili testiranja, potrebno je sa jednog na drugo mesto premestiti veliku količinu materijala i ljudstva. Svaki F1 tim godišnje pređe oko 160.000 kilometara, što je približno četiri dužine ekvatora. Kristalno je jasno da je to izuzetno ozbiljan logistički posao. Top timovi imaju flotu od 24 kamiona, koja prevoze oko 300 tona materijala na svaku evropsku trku...


Svaki tim ima sopstveno odeljenje za logistiku, koja za svaki GP vikend mora obezbediti preko 100 hotelskih smeštaja. Treba istaći da se razlikuje organizacija nastupa u Evropi i van nje. Ukoliko je sedište tima na Starom kontinentu, kao i trka, oprema za takmičenja se prevozi kamionom. Top timovi imaju flotu od 24 kamiona, koja prevoze oko 300 tona materijala na svaku evropsku trku. Pored F1 bolida, na trku se nose i rezervni delovi, motori, alati, kompjuteri i ostala oprema. Veoma važan deo je i oprema za telemetriju i mnogo drugih komponenti koji se koriste za analizu podataka i za njihov transfer u matičnu fabriku.

Poseban deo predstavlja i odeća za članove tima. Samo pilotima je tokom sezone potrebno 25 primeraka trkačkih kombinezona, a specijalnu opremu nosi i ostatak tima. Ali, podsetimo, odeću ne predstavljaju samo obuća, košulje i kombinezoni. Tu su i kacige i specijalna oprema za mehaničare. Najpopularnije su majice, kojih je u sezoni potrebno oko 600 primeraka. U prošlosti su timovi u toku jednog vikenda angažovali oko 95 ljudi, na nekim evropskim trkama i do 135. Sada je FIA ograničila broj predstavnika timova na 45. Timovi na raspolaganju imaju i avionski transport, sa najvećim centrima u Londonu i Minhenu. Svaka ekipa vazdušno može prevesti 30 tona materijala za jedan trkački vikend, ali to je samo desetina potreba jedne ekipe. Ako vreme dozvoljava, posle svake trke bolidi putuju u svoje matične fabike, gde se opremaju unapređenim komponentama i šalju na sledeću trku. Ako je sledeća trka u nekoj udaljenoj državi, onda se timovi pakuju i direktno putuju na novu destinaciju.

Kao što smo napomenuli, svaki tim godišnje pređe minimalno 160.000 kilometara. Piloti su još aktivniji, i oni prelaze daleko veće distance, jer se često vraćaju svojim domovima, a zatim idu na sledeće takmičenje. Pored toga, piloti prelaze dodatnih 5.700 kilometara samo tokom trka (19 x 300 km).

Odela za mehaničare

Rad mehaničara u Formula 1 timovima sa sobom donosi veliki rizik. Požari u boksovima nisu nikakva retkost, a protekle sezone zabeleženo je i nekoliko preloma. Zbog surovih uslova rada, mehaničari u F1 timovima moraju biti posebno obučeni. Odelo mehaničara izrađeno je od istih materijala kao i odelo pilota Formule 1. U toku zaustavljanja, u boksu se nalazi ukupno 26 osoba u jednom timu, koji tokom celog trkačkog vikenda moraju koristiti odelo izrađeno od materijala otpornog na visoke temperature i vatru - Nomex. Ovo odelo mora izdržati sve ono što izdrži odelo vozača.

Svaki član mehaničarskog tima mora imati Nomex potkošulju sa dugim rukavom, kao i kompletno odelo. Većina članova tima nosi ispod kacige zaštitnu "potkapu". U njihovom slučaju, koriste se standardni modeli potkape, sa velikim otovorom za oči i usta, a u upotrebi su i modeli za otvorom za nos i dva manja otvora za oči. Izbor "potkape" je u potpunosti prepušten mehaničaru. Takođe, mehaničari su dužni da nose posebne rukavice i specijalnu obuću. Neki mehaničari dodatno su obezbeđeni. Mehaničar sa tablom (obično je to šef tima mehaničara) i mehaničar koji je zadužen za podizanje zadnjeg dela bolida, moraju imati duplo pojačanu potkapu. Četvorica mehaničara, koji u toku zaustavljanja bolida menjaju točkove, nose specijalne graničnike za kolena. Svi mehaničari (osim šefa mehaničara, koji drži tabli sa obaveštenjem za pilota) moraju nositi zaštitne kacige. Šef mehaničara na glavi ima specijalni "head-set" sa mikrofonom, preko kojeg komunicira sa timom. Često se dešava da mehaničar koji opslužuje zadnji deo bolida ne nosi kacigu, ali iz drugog razloga. Gasovi iz izduvnog sistema mogli bi se skoncentrisati u unutrašnjost kacige, što može biti izuzetno opasno. Svi ostali mehaničari nose zaštitne kacige iz jasnog razloga. Bolid u boks ulazi brzinom od 60 km/h, ali na veoma ograničenom prostoru. Uz sve to, pilot se trudi da koči u poslednjem deliću sekunde, što se često završava proklizavanjem.
 
AW: Formula 1

Eklston najavio ukidanje nekih trka u Evropi



Prvi čovek Formule 1 Berni Eklston je upozorio da će možda odustati od trka u nekim evropskim zemljama, kako bi se otvorio prostor za nove staze.
IMG Removed
Indija će debitovati u najbržem cirkusu sledeće sezone i proširiće kalendar na 20 Velikih nagrada, a taj broj će prema Eklstonovim ranijim izjavama biti i finalni.
Međutim, to ne znači da će doći kraj promenama u kalendaru, jer se Moskva i Njujork nadaju da će ugostiti Formulu 1 u naredne dve godine.
"Moraćemo da se odreknemo pojedinih trka u Evropi, ali znamo da sebi možemo da priuštimo ukidanje nekih staza bez ikakvih problema. Već smo počeli da razgovaramo sa zemljama", rekao je Eklston.
 
AW: Formula 1

Haug: Kad će moći bolid, moći će i Schumi

Norbert Haug iznio je niz sugestija prema kojima bi povratak Michaela Schumachera u formulu 1 mogao biti mnogo kraći od planiranog trogodišnjeg ugovora.

IMG Removed

Schumacher (41) je na po povratku potpisao trogodišnji ugovor s Mercedes GP-om, ali sezona nije krenula prema očekivanjima. Nico Rosberg ostvario je puno bolje rezultate, pa mnoge zanima hoće li povratak možda biti kraći od očekivanog. Odgovore je ponudio Norbert Haug.
- Mislim baš suprotno. Znam da je Michael jako motiviran i znam da želi povratak na dulji rok, s dugoročnim uspjehom.
Schumacher je u karijeri ostvario 91 pobjedu. Ove sezone je daleko od toga.
- Čim će vozilo biti spremno, Michael će ponovno pobjeđivati. Činjenica je da nije imao najbolje rezultate, ali do sada to nije njegova krivica. Pravi navijači su stručnjaci i znaju točno što se dogodilo i zašto ima bodovni deficit.
Haug je na kraju pohvalio odličan start mladog Rosberga.
- U prve tri utrke napravio je najbolji mogući posao za ekipu - zaključio je Haug.
 
AW: Formula 1

Hamilton: Obožavam McLaren

Britanac Lewis Hamilton, osvajač naslova Svjetskog prvaka u Formuli 1 iz 2008. godine, tvrdi da je izrazito zadovoljan svojim bolidom u McLarenu za ovu godinu.

IMG Removed

- Volim voziti ovaj bolid. Rekao sam našim inženjerima u Maleziji da se još nikada nisam imao bolid u kojem sam se ovako dobro osjećao. Ne samo da u njemu mogu pronaći perfektnu ravnotežu, već i odlično reagira na promjene težine, kada je puni ili prazni rezervoar goriva – rekao je Hamilton, koji ove sezone još nije pobijedio niti u jednoj od dosad održane tri utrke Svjetskog prvenstva (Bahrain, Australija, Malezija), za razliku od klupskog mu kolege i branitelja naslova Jensona Buttona, koji je slavio u Australiji.
Hamilton je trenutno šesti u poretku vozača sa 31 bodom, a vodeći Brazilac Felipe Massa iz Ferrarija ima samo 8 bodova više…
- Mislim da nikada nisam uživao u jednom bolidu u F1 kao što je to slučaj ove godine. Naravno, nije savršen, kao što ništa nije savršeno, ali imam veliko samopouzdanje uoči sljedećih utrka – dodao je Hamilton.
 
AW: Formula 1

Vilijams naporno radi na poboljšanju performansi

IMG Removed

Tim Vilijams će na nerednoj trci za Veliku Nagradu Kine još jednom pokušati da se domogne prvih deset u kvalifikacijama i tako poveća svoje šanse za osvajanje više poena.
Na poslednjoj trci u Maleziji kako u timu priznaju bili su dosta iza konkurenata, van bodovne trke. Samo je odustajanje Alonsa doprinelo osvajanju jednog boda za ovaj tim koji je osvojio Hilkenberg završivši trku kao desetoplasirani. Oba vozača na prvom treningu u Kini će proći kroz niz testova starta, zbog koga je Rubens Barikelo ostao praktično ukopan na startu Maleziji i u prvoj krivini bio poslednji. Oba vozača poznaju stazu, naročito Rubinjo kao Hilkenberg koji je vozio na njoj u GP 2 šapionatu. Po rečima Sema Majkla, tehničkog direktora Vilijamsa problem sa startovanjem koji je imao Barikelo je rešen, a za Šangaj je planiran i novi aero paket, poboljšanja prednjeg i zadnjeg krila. Ceo rad na razvoju bolida bi trebalo da donese dobar rezultat. Napomenimo i to da je Barikelo prvi pobednik u Šangaju što mu daje motiv više na narednoj trci koja se vozi 18-og aprila.
 
AW: Formula 1

Hamilton:MP4-25 je fantastičan,dokazaću vam to

IMG Removed

Šampion Formule 1 iz 2008. godine Britanac Luis Hamilton kaže da je zadovoljan novim bolidom, iako u prve tri trke nove sezone nije imao previše zapažene rezultate.
Hamilton je na startu sezone osvojio treće mesto u Bahreinu, a potom je u Australiji i Maleziji razočarao šestim plasmanom. On ipak tvrdi da vozi najbolje u karijeri i da je bolid fantastičan.
"Osećam da vozim najbolje u karijeri. Mehaničari su napravili odličan bolid i uživanje mi je da ga vozim. Odlično reaguje na sve promene, bez obzira koliko goriva ima u sebi. Mogu da stisnem papučicu gasa do kraja i vozim do gornje granice mogucnosti bez ikakvih potresa, a to je ono što najviše volim kod bolida", rekao je Hamilton.
Naredna trka F1 na programu je u Kini, a Hamilton veruje da tamo može do pobede.
"Potrebno je samo da budem malo bolji u kvalifikacijama. Optimista sam pred VN Kine", dodao je Hamilton, šestoplasirani u generalnom plasmanu sa 31 bodom, osam manje od lidera u Ferariju, Felipea Mase.
 
AW: Formula 1

Flavio Brijatore najavio povratak u formulu 1

IMG Removed

Nekadašnji šef tima Reno Flavio Brijatore najavio je mogućnost da se posle 2012. godine vrati u Svetski šampionat Formule 1.Italijanu je prošlog septembra doživotno zabranjeno da radi u F1 šampionatu zbog skandala i nameštanje trke za Veliku nagradu Singapura 2008. godine. Francuski sud kasnije je ukinuo presudu tako da Brijatore bez problema posmatra trke u ovoj sezoni.
Iako je pre mesec dana rekao da se više nikada neće vratiti u Formulu 1, Brijatore je promenio mišljenje."Izbacili su me iz Formule 1 kao da sam kriminalac. Nikada ne bih mogao da se vratim kao sef neke ekipe, ali u drugom svojstvu možda. Medjutim, i ako se vratim, to sigurno nece biti pre 2012. godine", rekao je Brijatore.Pod njegovim vodjstvom Reno je osvojio titulu konstruktora 2005. godine, a vozač te ekipe Fernando Alonso osvojio je dve titule prvaka sveta (2005, 2006).
 
AW: Formula 1

Schumacher: Navijači, ne brinite, sve ide prema planu

Godine dominacije u formuli 1 za Michaela Schumachera danas pripadaju prošlosti, a došlo je do toga da se Nijemac ovih dana mora pouzdati u sreću.

IMG Removed

Tjedan dana prije utrke u Šangaju, svojim je navijačima poručio kako se s VN Kine neće vratiti razočarani. I dodao - možda.
- Posljednje dvije utrke nisam imao sreće, ali dobro znam kako funkcioniraju stvari u formuli 1 i sve zasad ide prema planu. Ako pogledamo što se dešavalo na tim utrkama s mojim bolidom, onda ima mjesta za optimizam. Poboljšavati ću se korak po korak - kazala je njemačka ikona.
Samo koraci unatrag
Upravo suprotno, na dosadašnje tri utrke on je radio samo korake unatrag. Šesti na otvaranju u Bahreinu, deseti zbog problema s prednjim krilcem u Australiji te odustanak u Maleziji...
- Ne mogu dočekati start utrke u Šangaju - dodao je Schumi, koji je tamo posljednji puta, 2006. godine, pobijedio.
Koeficijent na njegovu pobjedu je velikih 33.0, a čak 16.0 da će Mercedes GP pobijediti u poretku konstruktora.
- Uvjeren sam da neću razočarati svoje navijače. Možda će stvari otići na našu stranu već 18. travnja - priželjkuje Schumi.
Mlađi su bolji
Povratak najvećeg vozača komentirao je i Marin Čolak, koji se natječe u WTCC-u.
- Ne znam bi li Schumacher pobjeđivao i prije nekoliko godina da je vozio s ovim dečkima koji su danas na stazi. Većinom ih znam od malih nogu, zajedno smo vozili karting i zaista su redom sjajni - kazao je najbolji hrvatski vozač Marin Čolak.
Dok Schumacher mašta o penjanju na podij, za njegovog 17 godina mlađeg kolegu Nicu Rosberga to je realnost.
- Kako me fantastično krenulo prošlog vikenda, lako bi mogao nastaviti naše dobre rezultate i u Kini - kaže Nico Rosberg.
I u Mercedesu su pomalo nestrpljivi, Ross Brawn želi da u četvrtoj utrci sezone Nijemac i pokaže zašto će samo ove sezone dobiti 30 milijuna eura.
Morat će ubrzati stvari
- Morat će malo ubrzati stvari iako okolnosti koje su ga pratile nisu išle njemu u prilog. Kina, gdje imamo sjajne navijače, mogla bi biti idealno mjesto za vožnju bez problema, te prilika da pokaže napredak u odnosu na start sezone - kazao je Ross Brawn.
Nico Rosberg je "izvukao" starog lisca podijem u Maleziji, generalno su u Mercedes GP-u zadovoljni svojim vozačima. Ali Schumiju vrijeme ističe, nastavi li niz slabih rezultata, mladi vozači će ga spremno - gurnuti natrag u povijest.
Briatore se želi vratiti
Gledajući primjer Michaela Schumachera, o povratku u oktanski cirkus, razmišlja i Flavio Briatore, koji je oslobođen doživotne suspenzije iz natjecanja.
- Izbacili su me kao kriminalca, nikada se više neću vratiti kao šef momčadi, ali mogao bi se 2012. pojaviti u nekoj drugoj ulozi - kazao je talijanski playboy optužen za namještaljku na VN Singapura 2008. godine.
Njegov bliski prijatelj Bernie Ecclestone već mu je namijenio novu poziciju.
- Mogli bi mu osloboditi mjesto promotora formule 1 - kazao je Bernie.
 
AW: Formula 1

Ne otpisujte Šumahera prerano

00025138.jpg


Iako mnogi tvrde da je njegovo vreme prošlo, kao i da će ga mlađi naraštaji polako ali sigurno istisnuti sa svetske scene, Mihael Šumaher je i dalje zanimljiv za javnost. Mnogo zanimljiviji nego većina njegovih mlađih kolega, Nemac je to bio i kada nije vozio. Stalno se pričalo o njegovom povratku, a sada je opet u kokpitu i na stazi. Novo pitanje koje se postavlja može li osvajač sedam F1 šampionata ponovo na staze stare slave. Neki kažu da, neki, ne, a svoje mišljenje povodom svega dao je i ser Džeki Stjuart, nekadašnji trostruki svetski prvak."Leteći Škot" ne žuri sa otpisivanjem Šumija iz konkurencije za osvajanjem osme titule, ali nije ni preterani optimista. Vratio se Nemac posle tri godine pauze, u tim Mercedes GP-ja, ali ni posle tri trke još uvek nije u "pravoj brzini". Daleko je to od onog sjaja koji je nekada imao, jer posle tri trke ima samo devet bodova, čak 30 manje od vodećeg u generalnom plasmanu vozača, Felipea Mase. Ali, daleko od toga da je Šumaher izgubio sve ono što mu je donosilo pobede i pehare.

- Još uvek je rano da se sudi. Svako ko je gledao trke, jasno mu je da nije izgubio ništa od osobina koje su ga krasile. Ne možete tek tako da otpišete iskustvo i znanje koji su mu donosili titule. Kažem to i zbog ličnog iskustva, jer sam se i ja vraćao sa 39 i 44 godina, posle pet i deset godina pauze. Verujte da ništa nisam izgubio ili zaboravio. Sa druge strane, Mihael još uvek nije dobio na brzini, a dodatni problem će predstavljati i to što je od njega mnogo bolji, klupski kolega, Niko Rozberg. Mislim da se prerano povukao, jer je tada imao mnogo nedovršenog posla. Na primer, Niki Lauda je po konačnom opraštanju od Formule ostavio kacigu na sedištu u bolidu. On je znao, svi smo mi znali, da po odlasku u penziju, nema nazad. Ali Šumaher je uvek imao nedovršenog posla - rekao je Stjuart za The Observer i nastavio o drugim konkurentima. - Dženson Baton i Luis Hamilton su fantastično brzi u Meklarenu. Tu su i Ferarijevi Felipe Masa i Fernando Alonso ili Red Bulov tandem, Mark Veber - Sebastijan Fetel. Ne treba zaboraviti ni vozače, timova koji nisu u redu favorite, kao što su Rubens Barikelo ili Robert Kubica. Oni pre svega imaju iskustvo. Kada se sve sabere i oduzme, ne sećam se da je nekada na stazi bolja grupa vozača.
 
AW: Formula 1

Kan: Šumi, nije trebalo da se vraćaš na stazu

Du musst dich Anmelden oder Registrieren um diesen link zusehen!

Legendarni nemački golman Oliver Kan kritikovao je višestrukog šampiona Formule 1 Mihaela Šumahera što se ove sezone vratio u "najbrži karavan na svetu".
Četrdesetogodišnji Kan godinu dana starijem sunarodniku zamera što je povratkom na stazu pokvario utisak koji je veliki vozač ostavio kada je otišao u penziju.
"Nije se snašao. Ponovo mora da sebi krči put u tom sportu, a to mu nije trebalo. Razumem ga kad kaže da mu nedostaje vožnja, ali ja sam uprkos velikoj ljubavi prema fudbalu srećan što sam pronašao izlaz iz tog sveta. Morate znati kada i kako da pustite pređašnje bavljenje nečim jer se u suprotnom možete uhvatiti u kovitlacu bez izlaza", poručio je Kan.
Bivši reprezentativac Nemačke očito nije uzeo u obzir da je Šumaher, prema sopstvenom priznanju u Formuli kako bi ponovo osetio onu draž od pre nekoliko godina, kao i da bi se još malo zabavio.
 
AW: Formula 1

piksel.gif



Baton: Rizikovao sam da bih pobedio; Šumaher: Razočaran sam

Du musst dich Anmelden oder Registrieren um diesen link zusehen!

Aktuelni svetski šampion, vozač Meklarena Dženson Baton trijumfovao je danas na trci Formule 1 za Veliku nagradu Kine u Šangaju i preuzeo vodeću poziciju u šampionatu.
Baton je trku završio za sat, 46 minuta, 42 sekunde i 16 stotinki. To je druga pobeda aktuelnog svetskog šampiona ove sezone. Trka je vožena po kiši u teškim uslovima, a sigurnosno vozilo je dva puta izlazilo na stazu.

"Ovo je moja najbolja pobeda, pošto sam je ostvario u veoma teškim uslovima. Trka je bila nezgodna, ali smo uspeli da je kontrolišemo na pravi način. Nije važno samo da budete najbrži, već da se prilagodite uslovima na stazi. Ponekada morate da rizikujete, a nama se rizik isplatio. U pravo vreme smo menjali gume i to nam je donelo trijumf", rekao je Baton.
Drugo mesto osvojio je vozač Meklarena Luis Hamilton sa više od jedne sekunde zaostatka za klupskim kolegom, dok je treći kroz cilj prošao Niko Rozberg iz Mercedes GP sa skoro devet i po sekundi zaostatka za pobednikom. Hamilton je rekao da je Baton pobedio pošto je napravio dobar izbor pri menjanju guma.
"Dženson je napravio bolji izbor guma. Nije lako doneti odluku kada je to u pitanju - ja sam kasno napravio zamenu i to nije bio dobar izbor", rekao je Hamilton.
Četvrto mesto osvojio je dvostruki svetski šampion Fernando Alonso iz Ferarija, peti je bio Robert Kubica iz Renoa, a šesto mesto zauzeo je pobednik prošle trke i osvajač pol pozicije u Šangaju Sebastijan Fetel iz Red Bula. Prvi ruski vozač u Formuli jedan Vitalij Petrov iz Renoa osvojio je sedmo mesto i prve bodove u karijeri, a do bodova su došli i Mark Veber iz Red Bula, vozač Ferarija Felipe Masa i sedmostruki svetski prvak Mihael Šumaher iz Mercedes GP.
Šumaher je rekao da je razočaran današnjom trkom.
"Ovo je jedna od onih trka koje mogu nazvati frustrirajućim... Bilo je dobrih osećanja, ali i mnogo loših. Ovo je bio veoma neuspešan vikend", rekao je Šumaher.
Baton je ovom pobedom preuzeo prvo mesto u generalnom plasmanu vozača sa 60 bodova i ima 10 više od Rozberga.
Sledeća trka u Formuli jedan vozi se 9. maja za Veliku nagradu Španije u Barseloni.
 
AW: Formula 1

Palčevi Fernanda Alonsa osigurani na po 5 miliona svaki

Du musst dich Anmelden oder Registrieren um diesen link zusehen!

Ferari je osigurao palčeve dvostrukog šampiona Formule 1 Fernanda Alonsa na 10 miliona dolara.
U okviru javne kampanje za životno osiguranje sponzor italijanske ekipe banka "Santander" je potvrdila da će biti isplaćeno pet miliona dolara ukoliko dođe do povrede jednog od palčeva Španca.
"Alonsovi palčevi su simbol, a i oni su ključni za vožnju. Njima se može pokazati zadovoljstvo pobedom ili da je sve pod kontrolom", navodi se u saopštenju banke "Santander".
Alonso koji je osvojio titulu sa Renoom pre nego što se pridružio Ferariju, veruje da će mu dobro proteći prva trka u Evropi ove sezone. Španac je treći u generalnom plasmanu nakon četiri trke.
"Došlo je vreme da se pokaže ko može do titule prvaka, a ko ne. U Evropi će da dominira tim koji se najbolje prilagodi. Prvenstvo se lepo zahuktava. Siguran sam da ćemo imati dobar bolid u Barseloni, timski mehaničari su samouvereni i verujem da će nam navijači pomoći da dođemo do trijumfa", rekao je Alonso.
 
AW: Formula 1

Vozači Red Bula najbrži na drugom treningu u Barseloni

Du musst dich Anmelden oder Registrieren um diesen link zusehen!

Vozač Red Bula Sebastijan Fetel ostvario je najbrže vreme na današnjem drugom treningu uoči trke Formule jedan za Veliku nagradu Španije, a drugo mesto zauzeo je njegov klupski kolega Mark Veber.
Fetel je ostvario vreme od jednog minuta, 19 sekundi i 96 stotinki i bio je brži od Vebera za dve desetinke.

Sedmostruki svetski šampion Mihael Šumaher iz Mercedesa zauzeo je treće mesto sa 0,79 sekundi zaostatka za Fetelom, a četvrti je bio vozač Ferarija, dvostruki prvak sveta Fernando Alonso sa zaostatkom od 0,85 sekundi.
Vozač Meklarena Luis Hamilton osvojio je peto mesto, a njegov klupski kolega i aktuelni svetski šampion Dženson Baton bio je deveti. Na prvom treningu koji je jutros održan, najbrži su bili Hamilton i Baton.
Trka za Veliku nagradu Španije vozi se u nedelju od 14 sati u Barseloni.
 
AW: Formula 1

Veber kreće prvi u Barseloni

Du musst dich Anmelden oder Registrieren um diesen link zusehen!

Australijanac Mark Veber startovaće sa pol-pozicije na petoj trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1, Velikoj nagradi Španije. Uspešno zagrevanje: Mark Veber
Vozač Red Bula je do druge pol-pozicije ove sezone, a treće u karijeri, došao krugom u vremenu od 1:19.995 minuta na stazi "Katalunja" u Barseloni. Veberu će se u prvom redu na startu trke, danas od 14 časova po srednjoevropskom vremenu, pridružiti timski kolega Sebastijan Fetel, dok će treće mesto zauzeti Luis Hamilton u Meklarenu.
Veber je tokom celog toka kvalifikacija dominirao, a u zanimljivom finišu je za samo nešto više od jedne desetinke nadmašio Fetela. Australijanac je tako nastavio dominaciju vozača Red Bula u kvalifikacijama jer su on ili njegov timski kolega na prethodne četiri trke startovali sa najbolje startne pozicije. Veber je prethodno bio na pol-poziciji u Maleziji, ali je tada trijumfovao upravo Fetel, koji na preostale tri trke nije uspeo da dođe do slavlja.
Iza vozača austrijske ekipe na startu na stazi "Katalunja" naći će se Hamilton, koji je Meklarenu doneo najbolji rezultat u kvalifikacijama od starta sezone. Britancu će se u drugom startnom redu pridružiti Fernando Alonso u Meklarenu, a potom će slediti aktuelni šampion Dženson Baton, sedmostruki šampion Mihael Šumaher, Robert Kubica u Renou i vozač Mercedesa Niko Rozberg. Prvu desetoricu na startu pete trke sezone kompletiraće Felipe Masa u Ferariju i vozač Zaubera Kamui Kobajaši.
Tokom prvog dela kvalifikacija, kao što je slučaj bio i svaki put ove sezone, eliminisani su vozači tri nove ekipe Heiki Kovalainen i Jarno Truli iz Lotusa, vozači Virdžina Timo Glok i Lukas di Grasi, kao i Karun Čandok i Bruno Sena u bolidima Ispanja rejsinga. Njima se tada pridružio i Rubens Barikelo u Vilijamsu, koji će zauzeti 18. mesto na startu.
U drugom delu kvalifikacije nisu viđena iznenađenja, pa su tada one bile gotove za vozača Fors Indije Adriana Zutila, Pedra de la Rosu u Zauberu, vozača Vilijamsa Nika Hilkenberga, Vitalija Petrova, obojicu vozača ekipe Toro Roso Sebastijana Buemija i Haimea Algersuarija, kao i za Vitantonija Luicija u bolidu Fors Indije.
Startni poredak za nedelju biće simbolično promenjen zbog kazni koje su vozači dobili pre početka kvalifikacija, pa će Petrov biti pomeren za pet mesta zbog promene menjača, kao i Čandok, Glok i Di Grasi.

REZULTATI KVALIFIKACIJA
1. Mark Veber (Red Bul)
2. Sebastijan Fetel (Red Bul)
3. Luis Hamilton (Meklaren)
4. Fernando Alonso (Ferari)
5. Dženson Baton (Meklaren)
6. Mihael Šumaher (Mercedes GP)
7. Robert Kubica (Reno)
8. Niko Rozberg (Mercedes GP)
9. Felipe Masa (Ferari)
10. Kamui Kobajaši (Zauber)

PLASMAN VOZAČI
1. Baton 60
2. Rozberg 50
3. Alonso 49
4. Hamilton 49
5. Fetel 45
6. Masa 41

PLASMAN TIMOVI
1. Meklaren 109
2. Ferari 90
3. Red Bul 73
4. Mercedes GP 60
5. Reno 46
6. Fors Indija 18
 
AW: Formula 1

Trijumf Marka Vebera u Barseloni

Du musst dich Anmelden oder Registrieren um diesen link zusehen!

Vozač Red Bula Mark Veber pobedio je na Velikoj nagradi Španije koja se vozila u Barseloni, ispred Fernanda Alonsa iz Ferarija i klupskog kolege Sebastijana Fetela.
Veber je do pobede došao sigurnom vožnjom od prvog kruga. Tragičar dana sigurno je Britanac Luis Hamilton koji je kao drugi na stazi, dva kruga pre kraja, sa već istrošenom prednjom levom gumom prekasno zakočio na jednoj dugoj tribini, zbog čega je trku završio među gumama.

Za razliku od Hamiltona, malo više sreće imao je Fetel kome su u poslednjem krugu gotovo otkazale kočnice ali nekako je uspeo da ostane na stazi i završi na sjajnom trećem mestu.
Višestruki šampion Formule 1 Nemac Mihael Šumaher osvojio je odlično četvrto mesto.

Velika nagrada Španije:
1. Mark Veber (Australija) - Red Bul 1:19:995
2. Fernando Alonso (Španija) - Ferari
3. Sebastijan Fetel (Nemačka) - Red Bul
4. Mihael Šumaher (Nemačka) - Mercedes
5. Dženson Baton (V. Britanija) - Meklaren
6. Felipe Masa (Brazil) - Ferari
7. Adrijan Sutil (Nemačka) - Fors Indija
8. Robert Kubica (Poljska) - Ren
 
Zurück
Oben