Digital Eliteboard - Das Digitale Technik Forum

Registriere dich noch heute kostenloses um Mitglied zu werden! Sobald du angemeldet bist, kannst du auf unserer Seite aktiv teilnehmen, indem du deine eigenen Themen und Beiträge erstellst und dich über deinen eigenen Posteingang mit anderen Mitgliedern unterhalten kannst! Zudem bekommst du Zutritt zu Bereiche, welche für Gäste verwehrt bleiben

Formula 1

AW: Formula 1

Ferrari: U Australiji će za neke biti i šokova

Prema riječima Ferrarijevog tehničkog direktora, prva ovosezonska utrka, VN Australije, neke će iznenaditi, a neke čak i šokirati.
felipe-massa-testira-na-kisi-u-barceloni.jpg

[h=4]Ferrarijev tehnički direktor vjeruje da će VN Australije neke šokirati[/h] ZIMSKA testiranja pokazala su vrlo malo ili gotovo ništa, vjeruju u Ferrariju, pa bi prva ovosezonska utrka u Australiji mogla šokirati.
"Iskreno govoreći, puno će momčad doći u Melbourne učeći o svojim novim bolidima," rekao je Ferrarijev tehnički direktor Pat Fry. Prema Fryu, izraženo trošenje guma na zimskim testiranjima bio je razlog zbog kojeg momčadi nisu mogle izvući preciznije zaključke o svojim bolidima.
"Gume su se na testiranjima pretjerano trošile. Međutim, to ne mora značit da ćemo istu situaciju imati i u Melbourneu. Mislim da će u Australiji dio njih biti iznenađen, a neki će čak biti i šokirani," dodao je Fry.
[h=4]Kombinacija niskih temperatura i lošije specifikacije guma za 2013.[/h] Podsjetimo da je prva serija testiranja vožena u Jerezu, stazi čija podloga nije po standardima Formule 1. Gume su tamo trajale svega nekoliko krugova, a situacija je nešto bolja bila u Barceloni, koja ima manje abrazivnu podlogu.
"U Barceloni je bilo više graininga, a manje klasičnog trošenja, no situacija je svejedno bila loša. Najgore je bilo u jutarnjim satima. Na tvrđim gumama nismo mogli voziti jer bi potpuno granulirale dok bi se zagrijale. Bit će interesantno vidjeti hoće li se ista priča ponoviti na hladnom Spau," nastavio je Fry.

> Pirelli željan pozornosti opet pretjerao: za 2013. napravili gumu koja traje samo jedan krug

Osim niskih temperatura koje su jele gume u Barceloni, važno je naglasiti da je Pirelli za 2013. ponovno promijenio specifikaciju svojih guma. Dio vozača već se požalio, a Sergio Perez je rekao da bi u Melbourneu moglo biti i do 10 zaustavljanja tijekom utrke ako se nešto ne promijeni.
"Vidjet ćemo što će biti u Australiji na 30 stupnjeva. Onda će to biti potpuno druga priča. Svi ćemo nešto naučiti na prvom vikendu ove sezone," zaključio je Fry.
f1.racing.com
 
AW: Formula 1

Više nije tajna: Hondini inženjeri već rade u McLarenu

Ako je za vjerovati njemačkom magazinu Auto Motor und Sport, Honda se definitivno vraća u Formulu 1. Ostalo je još samo jedno pitanje - hoće li povratak biti 2014. ili 2015.
12.jpg

[h=4]Jedino je pitanje vraća li se Honda 2014. ili 2015.[/h] PREMA pisanju uglednog njemačkog magazina Auto Motor und Sport, više uopće nije upitno da će McLaren u bliskoj budućnosti prijeći na Hondine motore. Jedino pitanje je, tvrde Nijemci, hoće li se to dogoditi 2014. ili 2015.
"Mercedes kroz sljedećih nekoliko dana želi njihovu odluku. Pitanje je samo dolaze li Japanci 2014. ili 2015. Tajna da McLaren pregovara s Hondom uopće nije tajna," stoji u članku kojeg potpisuje Michael Schmidt, inače odlično informiran urednik Auto Motor und Sporta koji pokriva Formulu 1.
Podsjetimo da McLarenov trenutni ugovor s Mercedesom istječe krajem 2015. i u slučaju da se za 2014. odluče za Hondu, onda će to značiti raskidanje ugovora s Mercedesom, što će Nijemcima sigurno poremetiti planove i financijsku konstrukciju.
[h=4]Honda na turbo motoru radi još od 2010., a njihovi inženjeri borave i u Wokingu?[/h] Auto Motor und Sport piše da Hondini inženjeri već neko vrijeme rade u McLarenovom tehnološkom centru (MTC) u Wokingu. Čeka se još samo odluka Hondine Uprave o datumu povratka u Formulu 1.
Naglasimo da razvoj potpuno novog motora podrazumijeva proračun te cijeli tim inženjera i dizajnera uz potrebnu infrastrukturu. Riječ je o projektu koji se planira nekoliko godina unaprijed.
Auto Motor und Sportov Martin Schmidt tvrdi da su mu Hondini inženjeri još na VN Japana 2010. neslužbeno potvrdili kako rade na razvoju novog turbo motora.
f1racing.com

- - - - - - - - - -

Ferrari planira agresivan start sezone

U intervjuu kojeg je dao nakon završetka zimskih testiranja, Ferrarijev tehnički direktor Pat Fry najavio je da već za VN Kine u travnju pripremaju veliki paket poboljšanja za svoj bolid.
fernando-alonso-na-testiranjima-u-barceloni-f138.jpg

[h=4]F138 prvi veći paket poboljšanja dobit će u Kini[/h] FERRARIJEV tehnički direktor Pat Fry otkrio je kako odmah od prve ovosezonske utrke planiraju agresivan razvoj F138.
Novi bolid, koji se prema riječima Fernanda Alonsa tijekom predsezonskih testiranja pokazao 200 puta boljim od svog prethodnika, prvi veći paket poboljšanja dobit će već za VN Kine, koja je na rasporedu 14. travnja.
"Još uvijek nismo sve složili, ali nove stvari uskoro dolaze. Bit će izazovno sve to testirati na stazi koja se koristi samo jednom godišnje. U Melbourneu i Maleziji ćemo imati nekoliko manjih novosti, a veće poboljšanje planiramo za Kinu," najavio je Fry.
[h=4]Razvojni program opet će biti ključan za ishod prvenstva[/h] U Ferrariju vjeruju da će i ove sezone biti gužva na vrhu poretka pa će agresivni razvojni program opet biti od ključnog značaja za finalni ishod prvenstva.
"Ne znam kakvi ćemo točno biti u Melbourneu. Imamo dobar balans, a vozači su zadovoljni bolidom," nastavio je. "Naš je posao da ustrajemo u razvoju. Prošle smo godine imali dobar program i performanse smo dobili tek kada smo shvatili srž svojih problema. Nikad nemate instantno brz bolid."
[h=4]Korelacija podataka između simulacija i realnosti više nije problem[/h] Jedna od stvari koja Ferrariju ulijeva optimizam za 2013. je i bolja korelacija između CFD simulacija, zračnog tunela i realnih pokazatelja koje generira staza. Upravo im je to bio problem kroz zadnjih nekoliko godina.
"Prošle smo godine napravili neke fundamentalne pogreške iz kojih smo naučili lekcije. Mislim da su zimski testovi bili dobri i ono što smo dobili u CFD-u i zračnom tunelu potvrdili smo na stazi," zadovoljan je Fry.
"Naravno, nikad nemate 100%-tnu korelaciju, ali situacija je sada prilično dobra. Imamo više povjerenja u razvojni program i dijelove koje će dati, a koji će nas, nadamo se, jednog dana pomaknuti naprijed," zaključio je.
f1.racing.com
 
AW: Formula 1

Sebastian Vettel ne pamti irelevantnija zimska testiranja od ovogodišnjih

Gostujući u programu Sky Sportsa, Sebastian Vettel je rekao da ne pamti kada su testiranja u Formuli 1 značila manje od ovogodišnjih.
sebastian-vettel-u-boksu-na-testiranjima-u-barceloni.jpg

[h=4]Zimska testiranja 2013. nisu ponudila nikakve konkretne zaključke[/h] TROSTRUKI svjetski prvak Sebastian Vettel tvrdi da Formula 1 nikad nije imala irelevantnija zimska testiranja od ovogodišnjih.
Momčadi su u Jerezu provele četiri, a u Barceloni dvanaest dana testirajući. No, kombinacija faktora među kojima je nova specifikacija guma, abrazivna podloga i nepovoljne vremenske prilike (niske temperature i kiša) onemogućila je, kako vozače tako i javnost, da izvuku neke preciznije zaključke.
"Nikad nismo imali irelevantniju zimu od ove," izjavio je Vettel u programu Sky Sportsa. "Gume su trajale najviše jedan krug, ako i toliko. Kod drugih momčadi situacija je možda malo drugačija, sve ovisno o tome kako ih uspijete zagrijati. Mislim da je bilo nemoguće iščitati pravu brzinu bolida, a samim time i istaknuti nas kao favorite."
"Znat ćemo u Australiji," dodao je.
[h=4]Gume su bile tako loše da je na njima bilo nemoguće izvršiti precizna mjerenja[/h]
Gume su Red Bullu, kao i drugim momčadima, posebno zakomplicirale program. Držale bi samo jedan krug, a nakon toga bi popustile i na njima više nije bilo moguće izvršiti nikakvo preciznije mjerenje.
"Bilo je izuzetno teško čitati efekte promjene set-up-a bolida iz razloga što gume jednostavno nisu bile dovoljno dobre. Zadnja dva dana bila su dobra u smislu vremenskih uvjeta - plavo nebo, sunašce, ugodne temperature i vruć asfalt. Međutim, gume su opet bile očajne. Vidjet ćemo što će dalje biti," nastavlja Vettel.
"Do Melbournea ćemo opet proučiti podatke i pokušati ih malo bolje razumjeti. Vjerojatno ćemo znati što možemo očekivati u Australiji i na početku sezone. Međutim, može se dogoditi da sve bude suprotno od očekivanja. Zato mislim da vremena s testiranja nisu važna niti je važno koji ste bili u poretku na testiranjima," zaključio je.
f1.racing.com
 
AW: Formula 1

Alonso najavio da će u Melbourneu biti na pobjedničkom postolju

Ferrarijev vozač Fernando Alonso očekuje da će novu sezonu otvoriti pobjedničkim postoljem na Velikoj nagradi Australije. Pobijedit će, kaže, Red Bull ili McLaren.
alonso-testira-u-barceloni-ulazak-u-boks.jpg

[h=4]Alonso zna da neće pobijediti, ali da će biti na pobjedničkom postolju[/h] FERNANDO Alonso vjeruje da će na prvoj ovosezonskoj utrci, VN Australije, slaviti ili Red Bullov ili McLarenov vozač. No, očekuje da će i on s njima biti na pobjedničkom postolju.
Alonso je ranije rekao da Ferrarijev bolid još uvijek nije na razini Red Bullovog ili McLarenovog, ali da su u puno boljoj poziciji nego prošle sezone.
"Prošle godine smo za najbržim kasnili 1.6 sek. i bili smo peti. Ove godine bismo trebali biti na pobjedničkom postolju. Nema razloga zašto u to ne bi vjerovao," rekao je za Gazzettu dello Sport.
"Ovo što smo radili u zadnjih nekoliko tjedana bila su samo testiranja. To vam je kao da gledate Nadala ili Federera dok treniraju i onda predviđate tko će pobijediti na Roland Garrosu. Međutim, svejedno je jasno da će pobijediti ili Red Bull ili McLaren," dodao je.
[h=4]U još boljoj formi za 2013.[/h] Premda je u 2012. imao sreće kao malo koji drugi vozač u cijeloj povijesti Formule 1, prošla je sezona svejedno bila Alonsova najbolja u karijeri. No, prostora za poboljšanja uvijek ima i kaže da je za 2013. još bolje pripremljen.

"Uvijek se može bolje i ja sam spreman na to," nadovezao se. "Sada sam bolji nego prošle godine, ali treba reći i da mi je potreban bolji bolid jer smo prošle godine puno zaostajali za vodećima. Očekujem da će mi momčad, tj. Felipeu i meni dati bolji bolid. Ne tražimo bolid koji će biti pola sekunde brži od svih drugih, dovoljno je da budemo dvije desetinke sporiji."
f1.racing.com
 
AW: Formula 1

Renault frustriran jer nema univerzalnog priznanja za njihove uspjehe s Red Bullom
Francuski proizvođač Renault ima gadan marketinški problem: premda Red Bull i Vettel pobjeđuju na njihovim motorima, univerzalno priznanje za uspjehe svejedno izostaje.
sebastian-vettel-u-boksu-na-testiranjima-u-barceloni.jpg

[h=4]Renault nezadovoljan jer je u drugom planu[/h] RED BULL Racing i Sebstian Vettel svoja su tri naslova svjetskog prvaka osvojili na Renaultovim motorima. No, francuski proizvođač nezadovoljan je vlastitom eksponiranošću u cijeloj priči.
"Frustrirani smo jer nam nedostaje priznanja nakon što smo pobijedili proizvođače poput Ferrarija i Mercedesa," priznao je Renaultov operativni direktor Carlos Tavares.
"Međutim, dio problema sigurno leži u našem timu za globalni marketing. Potpuno nam je jasno da oko svojih aktivnosti moramo stvoriti malo veću galamu. Mi smo svjetski prvaci. Zbog svoje smo kvalitete u prilici prodavati momčadima svoje motore. Međutim, za to ne dobivamo dovoljno priznanja."
[h=4]Situacija će u 2013. biti još gora zbog Infinitija[/h] Čak da Red Bull Racing i ove sezone osvoji naslov prvaka, Renault će biti u još goroj situaciji jer je Infiniti, brand iz Renault-Nissanove alijanse, u međuvremenu postao naslovni sponzor momčadi. Situaciju bi im donekle mogli popraviti eventualni uspjesi Williamsa, Lotusa ili Caterhama.
"Odnosi sa svim našim momčadima su vrlo topli, čak i emotivni," nastavio je Tavares. "Frank Williams je izuzetno cijenjen u Renaultu, ne samo zbog osvojenih naslova i utrka, nego zbog svoje skromnosti i osobnosti."
"S Lotusom smo povijesno povezani kroz operaciju u Enstoneu, dok je Caterham sada naš partner s projektom Alpine sportskih automobila. Sve tri momčadi specifično su vezane s Renaultom. Možda će jednog dana ponoviti Red Bullove uspjehe," zaključio je.
f1.racing.com
 
AW: Formula 1

Ferrari brz, a Red Bull najsporiji na pravcima

[h=4]Marussia najbrža na pravcima, Red Bull najsporiji[/h] MJERENJA na testiranjima u Barceloni pokazala su da je Red Bull najsporiji na pravcima. Međutim, zadnje tri sezone pokazale su da se utrke ne osvajaju na pravcima.
Paradoksalno, najbrža momčad na pravcima je ujedno i najgora - Marussia. Njihov novi vozač Jules Bianchi vozio je 320.5 km/h. S obzirom da je Bianchi novi u Marussiji i da je prvi put vozio njihov novi bolid, moguće je da su se on i njegovi inženjeri preračunali sa set-up-om bolida jer bi im vrijeme kruga vjerojatno bilo bolje da je bolid imao više downforcea.
Drugi najbrži bolid na stazi je Ferrarijev F138, što je promjena u odnosu na prošlu godinu, kada su bili jedni od najsporijih. Maksimalnu brzinu za Ferrari postigao je Fernando Alonso na zadnjem danu testiranja - 316.7 km/h.
[h=4]Nedostaje li Renaultovom motoru snage?[/h] Iza Marussije i Ferrarija su Sauber, Force India, Mercedes, McLaren i, onda, Lotus, čija bi pozicija mogla biti indikator da Renaultovom motoru doista nedostaje snage u odnosu na suparnike. Potvrda bi mogla biti i Williamsova maksimalna brzina od 311.2 km/h, čime su predzadnji u poretku.
Spomenimo da u mjerenju maksimalne brzine nije sudjelovao jedino Caterham koji vozi na Renaultovim motorima.
[h=4]Maksimalne brzine momčadi[/h]
momčad vozač dan max. brzina
1. MarussiaBianchi3320,5 km/h
2. FerrariAlonso4316,7 km/h
2. SauberHülkenberg4316,7 km/h
2. Force IndiaSutil / Di Resta3 / 4316,7 km/h
5. McLarenButton4315,8 km/h
6. LotusRäikkönen4314,9 km/h
6. MercedesHamilton3314,9 km/h
8. Toro RossoVergne3311,2 km/h
8. WilliamsMaldonado4311,2 km/h
10. Red BullWebber3307,7 km/h

f1.racing.com
 
AW: Formula 1

[h=2]Baton: Ne znamo šta nas čeka[/h]




sp-formula-1-150x90-k8_100x100.jpg

SLEDEĆE nedelje, 17. marta, trkom u Australiji startuje nova sezona Formule jedan, a nekadašnji šampion Dženson Baton ističe da je teško predvideti ko će biti najbrži u "najbržem cirkusu" na svetu. Britanac je priznao da je tokom predsezonskih testiranja imao određenih problema sa svojim bolidom, ali da će ova sezona biti puna izazova posebno zbog velike degradacije pneumatika. - Mislim da nijedan tim ne zna kakva je situacija. Teško je bilo šta predvideti. Tokom testiranja smo videli različite nivoe degradacije pneumatika, količine goriva, i zaista se ne zna ko će stići u Australiju sa najboljim bolidom. Ali to je sastavni deo ovog sporta - ističe Baton. Britanac, koji je tri puta trijumfovao na ulicama Melburna, nada se da će mu prethodni uspesi na stazi "Albert Park" pomoći ove godine. - Start sezone je uvek uzbudljiv, jer predstavlja kulminaciju višemesečnog vrednog rada i planiranja. Imao sam sjajne rezultate u Melburnu, tri puta sam tamo slavio i obožavam tu stazu. Ne postoji bolje mesto za prvu trku sezone koja će bez sumnje biti veoma zanimljiva - naglasio je Baton.
 
AW: Formula 1

McLaren i Honda bacili oko na Cosworth!
Preuzimanjem Coswortha McLaren bi time osigurao ne samo tehničku bazu za automobile vlastite proizvodnje, već i za svoj budući program Formule 1.
[h=4]McLaren ozbiljno razmatra preuzimanje Coswortha[/h] Da McLarenova budućnost uskoro neće ovisiti o trokrakoj zvijezdi iz Stuttgarta zasigurno nije nikakva novost. I premda će u 2014., prvoj godini nove turbo-ere, Dennisovi jednosjedi i dalje biti opremljeni Mercedesovim motorima, McLaren je u svojem programu zacrtao povratak Hondi, kao u slavna Sennina vremena.
Vijest, kao što rekosmo, sama po sebi nije nova, međutim novost je to što u Wokingu ozbiljno razmatraju preuzimanje Coswortha. Nekoć jedno od najslavnijih imena britanskog i internacionalnog automobilizma, potkraj ove sezone bilo bi osuđeno na nestanak iz Formule 1.

Jedina od momčadi koja je za još godinu dana prisegnula na vjernost jest Marussia, no stavila je do znanja da je za turbo-eru u potrazi za novim dobavljačem. Cosworth koji su 2004. preuzeli Forsythe i Kalkhoven ne može si priuštiti takvu tehnološku promjenu.

No struktura u Northamptonu i dalje postoji, a u McLarenu bi je, čini se, htjeli iskoristiti. Primarni cilj je, barem za sada, pokretanje vlastite proizvodnje dijelova za motore McLarenovih cestovnih automobila.
McLaren je svoje motore do sada povjeravao tvrtki Ricardo koja je to izuzetno dobro naplaćivala, govori se i previše, jer su u posljednje vrijeme iskrsnuli problemi na superautomobilu Mp4/12C koji su u pojedinim slučajevima zahtijevali cjelokupnu promjenu 8-cilindričnog 3,8-litrenog biturbo motora.

Preuzimanjem Coswortha McLaren bi time osigurao ne samo tehničku bazu za automobile vlastite proizvodnje, već i za svoj budući program Formule 1.
detalj-na-nosu-s-hondinog-bolida.jpg

[h=4]Honda bi financirala cijeli projekt[/h] No što ima Honda zapravo s time? Japanci bi trebali financirati ovaj projekt. Njihov V6 ne postoji samo u mašti, jer se već obavljaju i prva ispitivanja modela. Još uvijek su daleko od Mercedesa i Renaulta koji su već predstavili svoj motor za 2014., dok bi Ferrari to trebao učiniti ovoga ljeta. Honda je svoj program zacrtala ne ranije od 2015, a McLaren do tada još uvijek ima «sigurnosnu» opciju s Mercedesom.
[h=4]Imena i brojke[/h] Govori se o imenima i brojkama. Prva su ona Gillesa Simona i Christophe Maryja. Simon je poprilično poznat u Formuli 1 jer je podosta vremena radio u Ferrariju, a potom je zajedno s Todtom prešao pod okrilje FIA-e, da bi se na kraju zabavljao s već unaprijed pokopanim programom Pure Craiga Pollocka. Trebao je to biti motor za svih da bi se na kraju pretvorio u motor ni za koga.

Christophe Mary manje je poznat, ali je i on bio na čelu projekta za motore u Maranellu, da bi potom prešao u Mercedes (F.1) i na kraju u Peugeot.

Brojke, doduše nepotvrđene, su preuzimanje 30% McLarenovog vlasništva kao manjinski dioničari. Time bi Japanci pomogli Englezima da zakrpaju rupe u bilanci koje su prema nekim izvorima dostigle svotu od 250 milijuna funta.

Japanci bi mogli, osim McLarena, svojim motorima opskrbljivati još jednu momčad, s obzirom da Renault, koji će 2014. davati svoje motore i Toro Rossu, ne želi više širiti svoju klijentelu.
f1.racing.com
 
AW: Formula 1

Kvalifikacije zbog kiše odgođene za nedjelju!
Kvalifikacije odgođene za nedjelju, početak je u 1 sat poslije ponoći

PRVE kvalifikacije sezone 2013. odgođene su zbog lošeg vremena i prebačene za sutra u 11:00 po lokalnom vremenu u Austrliji, što znači da kvalifikacije po našem vremenu počinju sutra u 01:00 nakon ponoći.
Utrka će startati sutra u 07:00 po našem vremenu.
Spomenimo kako su momčadi Formule 1 nekako uspjele održati prvu kvalifikacijsku sesiju u kišom pogođenom Albert Parku. Najbrže vrijeme imao je Nico Rosberg u Mercedesu.
Za to vrijeme, njegov momčadski kolega Lewis Hamilton okrenuo se na stazi i tom prilikom oštetio svoj bolid. No, to je bio samo jedan od nekoliko incidenata koji su se danas dogodili na poplavljenoj stazi - bez krila su još ostali Felipe Massa, Estban Gutierrez i Caterhamovi vozači.
17 vozača na stazi u Q2

Sutrašnje kvalifikacije neće krenuti od Q1, nego od Q2, gdje su današnje stale. To znači i da će nastupiti 17 vozača jer su u današnjem kišnom prvom segmentu ispali:

18. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m47.614s + 4.234s 19. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m47.776s + 4.396s 20. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m48.147s + 4.767s 21. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m48.909s + 5.529s 22. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m49.519s + 6.139s 23. Charles Pic Caterham-Renault 1m50.626s + 7.246s

f1.racing.com
 
AW: Formula 1

VN Australije 2013.: rezultati utrke i poredak u prvenstvu

Lotusov vozač Kimi Raikkonen pobjednik je uzbudljivog australskog GP vikenda - prvpg u 2013. Drugo mjesto na utrci osvojio je Fernando Alonso u Ferrariju, a treće Sebastian Vettel.

Rezultati utrke:

1. Raikkonen Lotus-Renault 1h30:03.225
2. Alonso Ferrari + 12.451
3. Vettel Red Bull-Renault + 22.346
4. Massa Ferrari + 33.577
5. Hamilton Mercedes + 45.561
6. Webber Red Bull-Renault + 46.800
7. Sutil Force India-Mercedes + 1:05.068
8. Di Resta Force India-Mercedes + 1:08.449
9. Button McLaren-Mercedes + 1:21.630
10. Grosjean Lotus-Renault + 1:22.759
11. Perez McLaren-Mercedes + 1:23.367
12. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:23.857
13. Gutierrez Sauber-Ferrari + 1 krug
14. Bottas Williams-Renault + 1 krug
15. Bianchi Marussia-Cosworth + 1 krug
16. Pic Caterham-Renault + 2 kruga
17. Chilton Marussia-Cosworth + 2 kruga
18. van der Garde Caterham-Renault + 2 kruga

Utrku nisu završili:

Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 40
Rosberg Mercedes 26
Maldonado Williams-Renault 25
Hulkenberg Sauber-Ferrari 1

Najbrži krug:

Raikkonen, 1:29.274

f1.racing.com
 
AW: Formula 1

U Red Bullu nema zabrinutosti nakon VN Australije

[h=4]Vettel priznao da Red Bull nije bio najbrži[/h] SEBASTIAN Vettel ipak nije dominirao Velikom nagradom Australilje, čega su se mnogi pribojavali. Utrku je završio s 22 sekunde zaostatka za pobjednikom Kimijem Raikkonenom, a tijekom 58 krugova, koliko je cijeli događaj trajao, nije mogao držati korak ni s Fernandom Alonsom.
Razlog za zabrinutost? Ne za Vettela.
"Htjeli smo više. Uvijek kada startate s polea želite pobijediti. Međutim, nisam zabrinut. Ponekad moramo priznati da su drugi brži. Mi smo na prvoj utrci bili treći najbrži," realano je prokomentirao Vettel.
"Imali smo dobar start, ali gume su nam se potpuno istrošile nakon prva dva ili tri kruga. Nakon toga više nismo mogli voziti brzo kao drugi," dodao je.
[h=4]RB9 gume pojeo nakon samo pet krugova[/h] Red Bullov šef Christian Horner ne vjeruje da je RB9 sporiji od suparničkih bolida, nego da je VN Australije bila nesretni splet faktora kao što su vremenski uvjeti i slabe gume.
"Između četvrtog i petog kruga postalo je jasno da gume propadaju. Seb je imao dobar start, izgradio je prednost, ali odmah je postalo jasno da je bolid pojeo gume," objašnjava Horner.
"To nas je prisililo da se odlučimo na tri zaustavljanja. Ne pomaže ni kad zapnete u prometu," dodao je.
[h=4]Lotus je jedini mogao voziti utrku s 2 zaustavljanja[/h] Hornerova bi izjava trebala značiti da će Red Bull u nastavku sezone biti bolji na utrkama s višim temperaturama.
"Mislim da su vremenski uvjeti bili najznačajniji faktor na prvoj utrci, a mi nikako nismo pogodili s postavkama. Uzevši sve u obzir, treće mjesto je jako dobar rezultat. Kimi je bio jedini vozač koji je mogao voziti s dva zaustavljanja i već je na polovici utrke postalo jasno što radi."
"Da bi to naglasio, odvozio je najbrži krug na gumi koja je bila tako stara da mi na njoj ne bismo izdržali na stazi," zaključio je.
f1.racing.com
 
AW: Formula 1

Massa: Nije bilo momčadskih naredbi, Alonso je riskirao i rizik mu se isplatio

Ferrarijev vozač Felipe Massa tvrdi da Ferrari danas nije izdavao naredbe s pitwalla nego da je Fernando Alonso donio riskantnu odluku koja mu se na kraju isplatila.
[h=4]Nije bilo naredbi - Alonso je riskirao i rizik mu se isplatio[/h] U FERRARIJU danas nije bilo momčadskih naredbi - izjavio je to Felipe Massa koji je sam priznao da je Alonsu na utrci pomoglo riskiranje sa strategijom, a ne naredba s pitwalla.
Podsjetimo, Massa se za VN Australije kvalificirao ispred Alonsa i prva dva stinta proveo je vozeći ispred njega. Međutim, Alonso je na ranije ušao na drugo zaustavljanje što mu je omogućilo jedan čisti krug na novim gumama.
Vettel i Massa u boks su išli nakon njega, a kada su se vratili na stazu, Alonso je bio ispred njih.
"Naravno, uvijek ste razočarani kada se borite na vrhu poretka i kada na ovakav način izgubite dvije pozicije. Iskreno, malo je prerano ušao u boks (Alonso) jer smo zaustavljanje planirali tri ili četiri kruga nakon. Gume su mu bile potpuno istrošene, ali prihvatio je rizik i to mu se isplatilo," objasnio je Massa.
[h=4]Gumirana i čista staza dodatno pomogla Alonsu[/h] Međutim, Brazilac je objasnio i da su Alonsu u završnici utrke na ruku išli i uvjeti na stazi, premda je imao starije gume od vozača s kojima se izravno borio.
"Staza se popravila i na njoj je bilo položeno puno gume. Osim toga, on ispred sebe nije imao niti jednog vozača," nastavio je Massa. "Njegova strategija je upalila. Naravno, uvijek je lakše riskirati i ranije otići u boks kada lovite nekoga."
"Ja sam malo razočaran konačnim rezultatom, ali zadovoljan sam i pozitivno je što smo dobro startali sezonu," zaključio je.
f1.racing.com
 
AW: Formula 1

[h=2]Raikonen: Možemo da se borimo za titulu[/h]

kimi-raikonen_100x100.jpg

Vozač Lotusa Finac Kimi Raikonen je u utorak je ocenio da njegova ekipa može da se ove sezone ravnopravno bori za šampionsku titulu u Formuli jedan, ali da bi joj pomoglo kada bi imala veći budžet.

Raikonen je u nedelju pobedio na prvoj ovoosezonskoj trci za Veliku nagradu Australije u Melburnu.

"Neće biti lako. Imamo ljude, sve što je potrebno da to ostvarimo, ali novac je važan deo. Nemamo isti budžet kao Ferari, Red Bul ili Mercedes, ali prošle godine smo videli da i tako možemo da ostvarimo dobre rezultate", rekao je Raikonen britanskim medijima.

"Kada bismo imali više novca šanse bi bile veće i bili bismo ravnopravni sa velikim ekipama. Imamo dobre planove i ako ih budemo pratili možda će sve biti dobro. Ali, samo jedna stvar može promeniti celu sezonu i tada sve kreće nizbrdo", dodao je 33-godišnji vozač.
 
AW: Formula 1

Perez otkrio da je Ferrari nad njim vršio pritisak i tražio da pomaže Alonsu

U intervjuu kojeg je dao španjolskoj Marci, Sergio Perez je otkrio da je tijekom prošle sezone bio pod velikim pritiskom Ferrarija koji je tražio da pomaže Alonsu u borbi s Vettelom.
sergio-perez-u-kokpitu-mclarena.jpg

[h=4]Ferrari vršio pritisak nad Perezom, ovaj se spasio odlaskom u McLaren[/h] SERGIO Perez, sada McLarenov vozač, tvrdi da je Ferrari tijekom proteklih sezona od njega tražio da na stazi, kad god to može, pomaže Fernandu Alonsu.
Da podsjetimo, Perez je do kraja godine bio član Ferrarijeve vozačke akademije, čime je Maranello na njega imao izravan utjecaj.
"Prošle sam godine komunicirao s Ferrarijem i često su me tražili da pomažem Alonsu. Ono što ne znam je da li su to tražili samo od mene ili od cijelog grida," rekao je Perez, koji nije popustio pritisku. "Bilo je to iskustvo koje me je odvelo prema jednom boljem mjestu."
Perez se tako spasio i u međuvremenu je prešao u McLaren. "Ovdje sam zadovoljan i nadam se da ću ostati još godinama, možda i svoju cijelu karijeru," nastavio je. "Drago mi je i zato jer je Jenson jedan od najboljih vozača."
[h=4]Za Alonsa i Ferrari to nije ništa čudno[/h] Ovo je još jedna u nizu političkih kontroverzi kakve Fernanda Alonsa prate od prvog dana karijere u Formuli 1. Za Ferrari ovo nije iznenađujuća situacija i već su ranije u svojoj povijesti vršili pritisak nad različitim vozačima i momčadima.
Igrom slučaja, jedan od poznatijih primjera je i Jerez 1997., kada su upravo od Sauberovog vozača, Norberta Fontane, tijekom utrke tražili da blokira J. Villeneuvea koji se sa Scumacherom borio za naslov.
f1.racing.com
 
AW: Formula 1

Sebastijanu Fetelu pol u Maleziji




Vozač Red Bula Sebastijan Fetel krenuće sa pol pozicije u nedeljnoj trci za Veliku nagradu Malezije, pošto je bio najbrži u kvalifikacijama, uprkos promenljivom vremenu na stazi u Sepangu.


fetel-formula_100x100.jpg

Kvalifikacije za drugu trku sezone su počele po toplom vremenu, a temperatura na stazi je iznosila 40 stepeni, da bi posle kiša omela neke vozače, uz nekoliko izletanja, ali bez ozbiljnijih problema.

Trostruki uzastopni šampion Fetel se najbolje snašao u takvim uslovima i završio je sa 0,9 sekundi bržim vremenom od ostalih.

Iza njega će biti dvojac Ferarija Felipe Masa i Fernando Alonso, a četvrti je Luis Hamilton iz Mercedesa. Pobednik prve trke sezone, Kimi Raikonen iz Lotusa, počeće sa sedme pozicije.
 
Zurück
Oben