Digital Eliteboard - Das Digitale Technik Forum

Registriere dich noch heute kostenloses um Mitglied zu werden! Sobald du angemeldet bist, kannst du auf unserer Seite aktiv teilnehmen, indem du deine eigenen Themen und Beiträge erstellst und dich über deinen eigenen Posteingang mit anderen Mitgliedern unterhalten kannst! Zudem bekommst du Zutritt zu Bereiche, welche für Gäste verwehrt bleiben

Formula 1

AW: Formula 1

Kineska momčad KCMG nakon Le Mansa želi u Formulu 1

KC Motorgroup će ove godine postati prva kineska momčad koja će nastupiti na legendarnoj utrci 24h Le Mansa. Osnivač Paul Ip ne krije svoje ambicije - ući u Formulu 1.


kc-motorgroup.jpg

Formula 1 bi u budućnosti mogla dobiti kinesku momčad! Naime, organizatori 24h Le Mansa odobrili su prijavnicu KC Motorgroupa (KCMG), momčadi koja će ove godine nastupiti na legendarnoj utrci.
Le Mans, naravno, nema veze s Formulom 1, no znakovita bi mogla biti izjava šefa momčadi - Paula Ipa. Ip je rekao: "KC Motorgroup sam osnovao sa samo jednim ambicioznim ciljem - da jednog dana postane prva kineska momčad u Formuli 1."
Prošle godine je bilo govora o tome da bi kineska vlada možda mogla spasiti HRT, španjolsku momčad za koju je na nekoliko slobodnih treninga u 2012. nastupao njihov Ma Quing Hua. Međutim, ništa se konkretno nije dogodilo...
 
AW: Formula 1

Misteriozni usisnik ispod nosa Ferrarijevog F138
Još uvijek se nagađa čemu misteriozni usisnik zraka, skriven ispod nosa bolida, služi. Jedna od teorija je da ima funkciju kolektora zraka za pasivni DRS kojeg će Ferrari ove sezone koristiti.


pedro-de-la-rosa-testira-za-ferrari-u-jerezu.jpg


[h=4]F138 osvanuo s misterioznom inovacijom[/h] PROŠLO je gotovo neprimjećeno, no Ferrari je prošlog tjedna u Jerezu testirao zasad misterioznu soluciju - usisnik zraka smješten ispod nosa bolida.
Massa tu aerodinamičku komponentu nije testirao i na F138 je ugrađena tek na zadnjem danu testiranja, kada je vozio Pedro de la Rosa. No, na bolidu je tijekom dana izbio požar i vraćen je u garažu, što je vjerojatno razlog zbog kojeg objektivi fotografa nisu jasno ulovili misteriozni usisnik.
[h=4]Ne zna se čemu usisnik služi[/h] Za sada se samo nagađa čemu usisnik služi. Nije jasno gdje provodi zrak jer izlazni kanal još nije uočen. Jedna od teorija koja se pojavila u stranim medijima je i ta da će Ferrari zrak iz usisnika koristiti za pasivni DRS sustav.
Sličnu instalaciju u 2011. je imao Red Bull Racing na svom RB8. Njihov usisnik bio je smješten na gornjoj strani nosa, a Adrian Newey je tvrdio da prvenstveno ima estetsku ulogu.

- - - Aktualisiert - - -

Mercedesov vozač Nico Rosberg vjeruje kako Ferrari, korak po korak, pronalazi rješenja za svoj bolid. Kaže da na prva dva dana u Jerezu nisu izgledali dobro, ali da su zato na trećem danu bili u odličnoj formi.

massa-jerez-testiranja-pravac-u-boksu.jpg


[h=4]Ferrari pronalazi rješenja za svoje probleme, smatra Rosberg[/h] NOVI Ferrari F138 je prilično dobar bolid! Barem tako tvrdi Nico Rosberg koji je u Jerezu svjedočio napretku kojeg je talijanska momčad postigla.
"Na prva dva dana Ferrari nije izgledao dobro. Međutim, očigledno su pronašli rješenje za svoj problem," rekao je Rosberg.
Massa je testiranja u Jerezu završio s općenito najbržim vremenom, no važno je naglasiti da je svoj leteći krug odvozio na mekšim gumama koje vrijede cijelu sekundu.
To zna i Rosberg koji je dodao da se Ferrari ipak još ne može uspoređivati s Red Bullom ili McLarenom. RB9 i MP4-27 po zavojima voze "kao po tračnicama," primijetio je.
[h=4]Dugotrajna i intenzivna borba iz 2012. uzela danak na novom projektu[/h] Strani mediji pišu da je aerodinamika i dalje polje na kojem Ferrari bilježi deficite u odnosu na suparnike. U intervjuu kojeg je dao ruskom F1News.ru, Ferrarijev tehnički direktor Pat Fry je rekao da su problemi samo posljedica dugotrajne i intenzivne prošlogodišnje borbe za naslov koja je trajala do zadnje utrke.
"Ako govorimo o aerodinamici F138, onda morate znati da smo na njoj počeli raditi tri mjeseca kasnije nego što smo planirali. No, napravit ćemo sve da nadoknadimo taj zaostatak," optimistično je prokomentirao Fry.
 
AW: Formula 1

Force India u financijskim problemima
Kreditne slavine su zatvorene i uskoro će postati bjelodano kako će se ovo teško razdoblje odraziti na široke Mallyine aktivnosti koje se kreću od zrakoplovstva, farmaceutike...

paul-di-resta-na-predstavljanju-novog-force-indijinog-bolida.jpg


Wall Street Journal i Financial Times već objavili vijest o Mallyinom financijskom kolapsu

Vlasnik Force Indije, indijski multimilijarder Vijay Mallya u velikim je financijskim poteškoćama.

Kingfisher Airlinesu, zrakoplovnoj tvrtki, a ujedno i najznačajnijem dragulju njegovog šarolikog carstva, prijeti zatvaranje. Brojni ekonomski dnevnici, uključujući Wall Street Journal i Financial Times objavili su vijest o financijskom kolapsu koji bi mogao imati izravne posljedice i na ostale Mallyjine aktivnosti.

Kingfisher Airilines već podosta vremena ne predstavlja model poduzetničke učinkovitosti, pa su sada banke koje ga financiraju (ukupno njih sedamnaest), uključujući i Bank of India izgubile strpljenje i žele barem dijelom vratiti uložena sredstva koja iznose ukupno 1,3 milijarde dolara.

Rasprodaja imovine

Zasigurno se ne radi o beznačajnoj svoti i Mallya je počeo prodavati svoje kuće u Goai i Mumbaiu te neke od svojih helikoptera. „Dali smo mu dosta vremena”, izjavio je dnevniku The Indu Shyamal Acharya visoko pozicionirani čelnik Bank of Indije, „ali nismo dobili neki novi ili pouzdan odgovor”.

Kreditne slavine su zatvorene i uskoro će postati bjelodano kako će se ovo teško razdoblje odraziti na široke Mallyine aktivnosti koje se kreću od zrakoplovstva, farmaceutike, proizvodnje alkoholnih pića, pa do proizvodnje umjetnih gnojiva, a tome je neizostavno potrebno pridodati i momčad Formule 1.

Podsjetimo da je u listopadu 2011. Sahara India Pariwar, industrijski div s interesima u svijetu financija i informatičkih tehnologija preuzeo 42,5% vlasništva Force Indije, uloživši u projekt otprilike 100 milijuna dolara.
Drugi vozač momčadi treba donositi sponzorski novac

Momčad je za 2013. službeno potvrdila samo Paula di Restu i još uvijek se očekuje ime njegovog budućeg kolege.

Može se očekivati da će se momčad odlučiti za nekoga tko bi sa sobom donio potrebnu količinu novca, premda u Force Indiji demantiraju da se nalaze u financijskim problemima.
 
AW: Formula 1

Ogorčeni Alguersuari napada: Formula 1 je postala aukcija


Podsjetimo, Alguersuari je u Formuli 1 debitirao na VN Mađarske 2009. i u povijest ušao kao najmlađi GP vozač ikad - imao je samo 19 godina, 4 mjeseca i 3 dana.


jaime_dom_1.jpg


[h=4]Doktor ga škartirao uz objašnjenje da je - prosjek[/h] BIVŠI vozač Scuderije Toro Rosso, Jaime Alguersuari ogorčen je što ni za 2013. nije uspio pronaći vozačko mjesto u Formuli 1. Izdao je službeno priopćenje u kojem je za Formulu 1 rekao da je postala aukcija.
Podsjetimo, Alguersuari je u Formuli 1 debitirao na VN Mađarske 2009. i u povijest ušao kao najmlađi GP vozač ikad - imao je samo 19 godina, 4 mjeseca i 3 dana.
U Toro Rossu je proveo dvije i pol godine, a uoči 2012. Doktor ga je, zajedno s Buemijem, škartirao uz objašnjenje da je - prosjek. Dvojica nisu izbačena na ulicu nego su im ponuđena druga mjesta u Red Bullovom motorsportskom programu - Buemi je prihvatio mjesto rezervnog vozača u Red Bull Racingu, no Alguersuari se odlučio zaratiti s njima.
[h=4]Wannabe zvijezda[/h] Jedna od Alguersuarijevih karakternih osobina koja nije prolazila kod Doktora bila je želja da bude celebrity . Premda iza sebe nije imao rezultate, Alguersuari je cijelo vrijeme neumorno odrađivao raznorazne photo shootinge i modne editorijale, tweetao je svako malo, a kao DJ je redovito održavao i koncerte. U završnici sezone 2011., kada mu se radilo o glavi, izdao je i svoj debitantski album - Organic Life.
S obzirom da je Doktor stara škola i da je apsolutno posvećen motorsportu, Alguersuari na takvo što nije smio ni pomišljati - barem ne dok ne ostvari rezultate i ne dokaže se na stazi. Trostruki svjetski prvak Sebastian Vettel u cijelom svom životu nije odradio photo shootinga koliko Alguersuari u dvije i pol godine operiranja po Formuli 1.
[h=4]Alguersuarijevo priopćenje: F1 je postala aukcija[/h] "Nisam mogao ni zamisliti da ću se naći u situaciji da 2013. neću biti u Formuli 1, i to nakon što je Red Bull donio nerazumnu odluku nakon moje najbolje sportske sezone i nakon što sam se tako intenzivno borio izvan staze da osiguram svoje mjesto," poručio je Alguersuari.
"Svi su me tijekom cijele 2012. uvjeravali da će me za ovu godinu čekati mjesto u jednoj od momčadi koja redovito osvaja bodove. Uvjerili su me da je to istina. Zbog tog sam uvjerenja propustio druge prilike u drugim prvenstvima. Strana koja mi se obvezala na kraju mi je dala svoje razloge koje moram prihvatiti, ali koje ne shvaćam."
"Formula 1 je postala aukcija," dodao je.
Strani mediji nagađaju da je Alguersuari za 2013. imao provizorni dogovor s Force Indijom. Prilika koju je zbog toga propustio najvjerojatnije je mjesto u BMW-u u njemačkom prvenstvu DTM koje je naknadno ponuđeno Timu Glocku.
[h=4]Godišnja F1 propusnica jedina je stvarna korist koju donosi mjesto Pirellijevog testnog vozača[/h] Alguersuari će 2013. provesti kao Pirellijev testni vozač. Nešto kilometara će nanizati vozeći prastari Toyotin bolid, no za njega je puno važnije što ta uloga znači svemoguću godišnju propusnicu za F1 paddock i besplatno putovanje sa cirkusom na svih 19 utrka. To će mu dati priliku da opet izravno kontaktira s ključnim ljudima u Formuli 1.
"Je li moja u Formuli 1 gotova s navršene 22 godine? Usprkos svemu, ne mislim da je to slučaj. I dalje ću biti aktivan u Formuli 1 kao Pirellijev testni vozač i ove ću sezone odvoziti više kilometara nego bilo koji treći vozač. Znam da sam mlad. Svjestan sam svojih rezultata i uvjeren sam da zaslužujem pobjednički bolid u Formuli 1. Nastavit ću se boriti," zaključio je.
[h=4]Kako će Bernie reagirati na Alguersuarijeve komentare?[/h] Međutim, tek treba vidjeti kako će na Alguersuarijeve komentare reagirati Bernie Ecclestone kad ih čuje. U slučaju da se Berniju ne svidi što Alguersuari priča, ovaj će iz Formule 1 i Pirellija odletjeti dok kaže - keks.
 
AW: Formula 1

F1 momčadi sutra počinju testirati u Barceloni!
S obzirom da aerodinamika danas drži primat nad motorima i mehanikom u Formuli 1, bolidi koji su brzi u Barceloni brzi su tijekom cijele sezone.


mark-webber-testira-u-jerezu-pored-felipea-masse.jpg


[h=4]Barcelona - ultimativni test aerodinamičke efikasnosti[/h] Momčadi Formule 1 sutra u Barceloni počinju drugu od ukupno tri serije predsezonskih testiranja koja će trajati četiri dana, do petka, 22. veljače.
Za razliku od Jereza koji je momčadima uglavnom poslužio kao mjesto za instalaciju novih bolida i tehnologija, staza Catalunya bit će puno relevantniji indikator performansi. Premda je riječ o prilično staroj i ne baš atraktivnoj stazi, Catalunya je zbog svoje konfiguracije još uvijek ultimativni test aerodinamičke učinkovitosti.
S obzirom da aerodinamika danas drži primat nad motorima i mehanikom u Formuli 1, bolidi koji su brzi u Barceloni brzi su tijekom cijele sezone.
[h=4]Williams predstavlja novi bolid[/h] Neposredno prije početka testiranja u Barceloni, novi bolid predstavit će Williams. FW35 bit će pogonjen Renaultovim motorom, a prvi pravi test s njim odradit će Pastor Maldonado.
Podsjetimo da je Williams jedina momčad koja još nije predstavila bolid za 2013.
[h=4]Alonso dolazi[/h] Na testiranja u Barcelonu dolazi i Fernando Alonso. Jerez je propustio jer je smatrao kako nema smisla zezati se s novim bolidom i kvarovima. Sistem su za njega razradili Felipe Massa i Pedro de la Rosa, kojemu se bolid u Jerezu i zapalio. U svakom slučaju - bolje njemu nego Alonsu.
Alonso je zadnja dva tjedna iskoristio za fizičke pripreme: na biciklu je prešao 936 km, a 91 km trčeći. Intenzivno je boravio i u teretani.
[h=4]Sutil bi mogao opet osvanuti u Force Indiji[/h] Očekuje se da će u bolidu Force Indije ovog tjedna u Barceloni opet osvanuti Adrian Sutil. Momčad još uvijek nije potvrdila raspored testiranja, no strani mediji javljaju da je Sutil prošlog tjedna došao u sjedište momčadi u Silverstoneu i tamo im ostavio otisak svoje guze. Naravno, radi se o prilagođavanju sjedala.
 
AW: Formula 1

Williams predstavio novi FW35
Na prvoj seriji testiranja u Jerezu koristili su modificirani dizajn iz 2012., a odluka o zakašnjelom predstavljanju novog bolida donesena je kako bi maksimizirali njegov razvoj.


fw35-white-side.jpg


[h=4]Zadnja momčad koja predstavlja novi bolid[/h] Williams je jutros u Barceloni predstavio novi FW35, svoju interpretaciju FIA-inog tehničkog pravilnika za Svjetsko prvenstvo Formule 1.
Oni su posljednja od ukupno 11 momčadi koja je predstavila novi bolid za 2013.
Na prvoj seriji testiranja u Jerezu koristili su modificirani dizajn iz 2012., a odluka o zakašnjelom predstavljanju novog bolida donesena je kako bi maksimizirali njegov razvoj.
[h=4]80% bolida je potpuno novo[/h] "S obzirom na stabilnost pravilnika, prilično sam zadovoljan s pomacima koje smo uspjeli napraviti na novom bolidu," izjavio je tehnički direktor momčadi Mike Coughlan. "Ovaj bolid je bolji i rafiniraniji od FW34. Mislim da su svi koji su bili uključeni u ovaj projekt sada ponosni s onim što su napravili."
Premda je FW35 evolucija prošlogodišnjeg bolida, iz Williamsa su objasnili kako je 80% svih komponenti novo. Posebno su naglasili novi mjenjač, novi stražnji ovjes, nove radijatore, podvozje, karoseriju i nos.
[h=4]Maldonado prvi testira[/h] S testiranjem novog bolida počinju odmah danas; za upravljačem će biti Pastor Maldonado koji je upravo u Barceloni Williamsu donio pobjedu prošle godine.
Momčadski kolega ove sezone bit će mu Valtteri Bottas.
 
AW: Formula 1

Alonso samouvjeren nakon prvog testa: Opet ćemo se boriti za naslov prvaka

Za razliku od prošle sezone, kada su u prvom dijelu imali problema s nekonkurentnim bolidom, 2013. za Ferrari neće biti takva jer je F138 konkurentan od prvog kruga.


alonso-testira-u-barceloni-f138.jpg

[h=4]F138 je puno bolji od prethodnika, tvrdi Alonso[/h] NE POSTOJI niti jedan jedini razlog zbog kojeg se Ferrari ove sezone ne bi mogao boriti za naslov prvaka. Izjava je to Fernanda Alonsa koji je jučer u Barceloni odradio prvi test s novim F138.
"Bit ćemo vrlo jaki u Australiji. Uostalom, takvi trebamo i biti," rekao je Alonso, koji je jučer odvozio 110 krugova i postavio treće najbrže vrijeme. "Prilično smo sigurni da u prvom dijelu sezone nećemo imati problema. Prošle smo se godine borili za naslov koji je na testiranjima za vodećim zaostajao dvije sekunde."
"Moramo misliti pozitivno. Vjerujem da ćemo se ove godine opet boriti za naslov ako barem malo poboljšamo bolid," dodao je.
[h=4]Isplaniran intenzivan razvojni program[/h] Ferrariju na ruku ide stabilnost tehničkog pravilnika, a Alonso se uzda i u agresivan razvojni program koji bi do Australije trebao dati cijelu seriju novih dijelova.
"Bolid je bio OK, kao što amo i očekivali. Nastavili smo gdje smo stali u Brazilu, što je dobro. Prošle godine bili smo neugodno iznenađeni prvim testom," još se jednom prisjetio. "Moramo biti u grupi vodećih, a da bismo postigli taj cilj potreban nam je dobar testni program."
"Provjeravamo nove dijelove na bolidu. Imat ćemo ih još na posljednjem testu, a dobit ćemo ih i u Australiji. Slobodni treninzi za prvu utrku bit će vrlo važni," zaključio je.
Alonso će testirati i danas i sutra, a bolid će u petak preuzeti Felipe Massa.
 
AW: Formula 1

Ferrari za posljednji predsezonski test sprema potpuno novi ispušni sustav


Ferrarijev motorski direktor Luca Marmorini najavio je da će na zadnjoj seriji predsezonskih testiranja isprobati novu soluciju ispušnog sustava s kojom bi trebali voziti i prvu utrku.


ferrari-testira-ispusni-sustav-na-f138.jpg

[h=4]Marmorini i njegov odjel riskiraju ponavljanje prošlogodišnjeg scenarija[/h] FERRARI će na posljednjem predseonskom testu imati potpuno novu konfiguraciju ispušnog sustava. Najavio je to Luca Marmorini, njihov šef motorskog i elektroničkog odjela.
Međutim, uvođenje potpuno novog sustava u pet do dvanaest nije jednostavan potez jer momčad tako riskira ponavljanje prošlogodišnjeg scenarija kada su u Melbourne došli s novom, ali nedovoljno testiranom solucijom.
"Otkazivanje komponenti na ispušnom sustavu, posebno neke od primarnih, može vas prisiliti na odustajanje tako da je ispušni sustav jednako važan kao klip ili mjenjač," objasnio je Marmorini. "Malo smo zabrinuti s obzirom da ćemo uvesti soluciju za koju nećemo imati vremena adekvatno je testirati. Međutim, do kraja ćemo se držati svog plana. Do sada smo običavali nove komponente ispušnog sustava testirati na dinamometru ili na slobodnim treninzima. Tu ćemo praksu nastaviti i u ovoj godini."
"Evo, jutros smo testirali jednu soluciju ispušnog sustava do kraja njezinog životnog vijeka jer smo htjeli znati gdje je definitivni limit kako na utrkama ne bi bilježili odustajanja. Mislim da su ljudi u našem motorskom odjelu malo zabrinuti, ali siguran sam da ćemo u Melbourne doći sa solucijama koje će ipak biti provjerene i testirane," dodao je.
[h=4]Ferrari neće slijediti Williams i Caterham[/h] Kada su u pitanju ispušni sustavi, puno prašine podigle su Williamsove i Caterhamove solucije, za koje je čak i FIA rekla da nisu legalne. Ferrari neće ići u tom smjeru nego za posljednji test pripremaju potpuno novi dizajn.
"Njihovo rješenje je vrlo interesantno, ali mi radimo na nečemu drugačijem. Prednost koju donosi ispušni sustav ne može dramatično ubrzati bolid, ona se aktivira tek u zadnjim desetinkama. U ovom trenutku radimo na soluciji koja je drugačija od njihove, ali isto tako na dinamometru i u zračnom tunelu imamo još jednu, novu soluciju. Na kraju ćemo na bolid staviti najbolju," zaključio je.
 
AW: Formula 1

Pirelli željan pozornosti opet pretjerao: za 2013. napravili gumu koja traje samo jedan krug
Pirelli opet pretjeruje: za 2013. pripremili su specifikaciju guma koje traju jedan jedini krug, a nakon toga počinje dramatični pad performansi u vrijednosti od četiri do šest sekundi.


sergio-perez-testira-u-barceloni.jpg


[h=4]Pirelli pod svaku cijenu želi biti u centru pažnje čitave Formule 1[/h] PIRELLI pošto-poto želi biti u centru pažnje Formule 1. Kako su momčadi tijekom 2012. otkrili sve tajne njihovih guma i naučili s njima raditi, Talijani su za 2013. potpuno promijenili specifikaciju.
McLrenov vozač Sergio Perez izjavio je da je potpuno iznenađen kratkim vijekom trajanja nove specifikacije. "Ovo je ekstremno. Trošenje je ogroman problem i veliko iznenađenje," rekao je Checo. "Često je slučaj da na zimskim testiranjima ima puno trošenja, ali nikad nije bilo ovako."
S obzirom da su sada sve okrenuli naglavačke, Formula 1 opet može očekivati urnebes u prvom dijelu sezone. Isti scenarij dogodio se i 2012. kada je na prvih sedam utrka pobijedilo sedam različitih vozača, među kojima je bio čak i Pastor Maldonado iz, tada osrednjeg, Williamsa.
[h=4]10 zaustavljanja u Melbourneu?[/h] "Ovdje ćemo za nekoliko mjeseci voziti utrku i malo smo zabrinuti. Još uvijek učimo o novim gumama i ostaje mi samo za nadati se da će se stvari do tada promijeniti. Ako se ništa ne promijeni, u Melbourneu bi mogli imati 10 zaustavljanja u boksu," dodao je Perez.
10 zaustavljanja u boksu svakako bi oduševilo Pirelli jer bi to značilo da će televizijske kamere tijekom cijele utrke biti fokusirane jedino na zaustavljanja, njihove gume i, ionako predimenzioniran, logotip.
[h=4]Alonso kritizira gume: traju samo jedan krug[/h] Pirellijeve gume kritizirao je i Fernando Alonso, rekavši kako smjesa koju je Pirelli pripremio nije adekvatna za zimska testiranja. Gume koje momčadi sada imaju na raspolaganju samo ometaju testne programe, tvrdi Alonso.
Naime, gume tako brzo odlaze da momčadi imaju samo krug-dva u kojima mogu obaviti adekvatna mjerenja performansi novih komponenti.
"Ovo možda i nije najbolje rješenje za zimska testiranja. Imamo gume koje traju samo jedan krug. Na bolidima imamo jako puno stvari koje trebamo testirati i za koje moramo prikupiti jasne i potpune informacije," objasnio je Alonso.
"I onda imamo samo jedan jedini krug za mjerenja jer gume odmah nakon toga popuste pa zaostajete od četiri do šest sekundi," dodao je.
 
AW: Formula 1

Barcelona 2013.: rezultati četvrtog dana testiranja
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m23.282s 52
2. Jenson Button McLaren 1m23.633s +0.351 70
3. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1m24.071s +0.789 80
4. Jules Bianchi Force India 1m25.732s +2.450 96
5. Esteban Gutierrez Sauber 1m26.239s +1.957 61 6. Giedo van der Garde Caterham 1m27.429s +4.147 50
7. Felipe Massa Ferrari 1m27.563s +4.281 80
8. Mark Webber Red Bull 1m27.616s +4.334 64
9. Max Chilton Marussia 1m29.902s +6.620 51
10. Romain Grosjean Lotus 1m34.800s +11.518 41
11. Valtteri Bottas Williams --.--.--- 23
12. Pastor Maldonado Williams --.--.--- 13
 
AW: Formula 1

Tehnicka analiza Lotusa E21

Iako se na prvi pogled čini sličnim prethodniku E20, što je posljedica vrlo sličnog tehničkog pravilnika za 2013., promjena itekako ima. Naravno, više se radi o evoluciji, nego o revoluciji, što je i logično s obzirom da je Lotus prošle godine imao vrlo dobar bolid.

Lotus je po mnogima bio najugodnije iznenađenje prošle sezone. Predvođeni povratnikom Kimijem Raikkonenom, koji je odvozio odličnu sezonu i vrlo brzim, ali i incidentima sklonim Romainom Grosjeanom, momčad iz Enstonea osvojila je impresivno četvrto mjesto u poretku konstruktora, a Kimi Raikkonen bio je treći u poretku vozača. S obzirom na stabilan tehnički pravilnik za 2013. i vozače koji se nakon godine navikavanja sigurno bolje razumiju s momčadi, od Lotusa se ove godine očekuje puno.

Prošla je sezona za Lotus počela gotovo senzacionalno, trećim startnim mjestom za Grosjeana u Australiji, odmah iza dva McLarena, a Raikkonen je konstantno osvajao bodove i pobjednička postolja. Malo tko se nakon VN Bahraina usudio tvrditi da Lotus neće pobjediti u 2012., s obzirom na fantastičnu brzinu u utrci koju su pokazala oba njihova vozača i na osvojeno drugo i treće mjesto. Raikkonen je umalo prestigao i Vettela za pobjedu te su u momčadi svi bili puni optimizma, kao i njihovi navijači. Unatoč brzini koju su pokazivali u narednim mjesecima, posebno u utrkama i posebno na vrlo visokim temperaturama, Lotus je na prvu pobjedu morao čekati do VN Abu Dhabija. Tamo je Raikkonen pobjedio i zaokružio impresivnu sezonu u kojoj je ostvario sedam pobjedničkih postolja i osvojio bodove na svim utrkama osim na VN Kine, a jedini je vozač koji je 2012. završio svaku utrku.

Lotus je prva momčad koja je predstavila svoj bolid za 2013. i već su zbog toga privukli veliku pozornost, pojačanu očekivanjima nakon vrlo dobre 2012.
Momčad se odlučila za sve popularnije online predstavljanje te je nakon jednostavne ceremonije u Enstoneu svijetu pokazala svoj E21.

Iako se na prvi pogled čini sličnim prethodniku E20, što je posljedica vrlo sličnog tehničkog pravilnika za 2013., promjena itekako ima. Naravno, više se radi o evoluciji, nego o revoluciji, što je i logično s obzirom da je Lotus prošle godine imao vrlo dobar bolid. Za očekivati je da će se usredotočiti na slabije strane prethodnika i izvući što više potiska pomoću ispušnih plinova usmjerenih prema difuzoru, što su prošle godine uveli vrlo kasno te iz tog koncepta nisu izvukli najviše.
e21-tech-1.jpg

Prednji kraj

Kad su vozači maknuli pokrov s novog E21, svi su očekivali drukčiji nos. Razlog tome je što je FIA ove godine omogućila momčadima da na nos pričvrste tanki pokrov od ugljičnih vlakana i sakriju stepenicu koju su prošle godine imale gotovo sve momčadi. Ipak, Lotus se za taj pokrov nije odlučio. James Allison i njegova momčad tvrde da se za pokrov neće odlučiti dok ne budu sigurni da će aerodinamički dobitak biti veći od dodatne težine smještene relativno visoko na bolidu. Tako ovogodišnji Lotus i dalje ima prijelaz na nosu (1) koji se čini nešto uglađenijim nego na prošlogodišnjem E20.

Lotus je na predstavljanju svoga bolida, osim studijskih fotografija izloženog bolida, ponudio i renderirane, digitalne interpretacije koje su se donekle razlikovale. Nakon četverodnevnih testiranja u Jerezu imamo jasniju sliku kako će zaista izgledati novi Lotus, iako se i dalje ne radi o konačnoj slici koju ćemo vidjeti u Australiji.

Na predstavljanju bolida nos je od ispod bio ravan, za razliku od prošlogodišnjeg E20 koji je imao izbočenje ispod nosa. Donekle očekivano, i E21 pojavio se sa istim izbočenjem (2) koje pomaže usmjeravanju struje zraka ispod bolida, oko bočnih stranica i prema difuzoru. Također, osnovna specifikacija bolida pokazana na predstavljanju u Enstoneu nije imala nikakve usmjerivače ispod nosa, dok smo ih na testiranju u Jerezu imali prilike vidjeti (3).
Prednji je ovjes zadržao push rod (4) konfiguraciju, čime je prihvatno mjesto na šasiji nešto više, a amortizeri i opruge više su smješteni u samom monokoku. Ovo konvencionalnije rješenje, lošije je po pitanju aerodinamike i težišta, ali je jednostavnije i upotrebljivije i u većini slučajeva nudi više mehaničkog prijanjanja, tj. bolji kontakt guma s podlogom. U Lotusu su odlučili ne riskirati s radikalnom promjenom konfiguracije prednjeg ovjesa kako bi izbjegli moguće probleme na koje je, primjerice, naišao Ferrari početkom 2012. te su na ovom području odlučili igrati na sigurno.

Prednje krilo vrlo je slično prošlogodišnjem. Osim osnovnog, najdonjeg elementa (5), tu su još i tri dodatna elementa s većim napadnim kutem (6), kao i vertikalne pregrade (7) i kaskadni elementi (8). Nosači nosa (9) duži su u svom donjem dijelu, a između njih je jednostavni krilni element koji pridonosi usmjeravanju zraka ispod bolida.
e21-tech-2.jpg

Bočne stranice i stražnji kraj

I dok je prednji kraj relativno sličaj prošlogodišnjem, iza su promjene prilično značajnije, iako ne i radikalne. Već je na samom predstavljanju bilo jasno da je Lotus odlučio slijediti Red Bullov (moglo bi se reći i Sauberov) put kad je u pitanju izvedba bočnih stranica i usmjeravanje ispušnih plinova prema difuzoru.
Prošle je godine Lotus vrlo kasno uveo svoju inačicu polu - Coanda ispušnog sustava po uzoru na McLaren (tek na 16. utrci prvenstva, na VN Koreje), gdje se Coanda princip koristi u usmjeravanju ispušnih plinova prema difuzoru, unatoč pravilima koja nalažu da ispušne cijevi moraju biti nagnute prema gore, od 10 do 30 stupnjeva u odnosu na horizontalnu os. Coandin princip temelji se na svojstvu da plin koji se giba nastoji slijediti površinu uz koju se nalazi, neovisno je li ta površina u smjeru gibanja plinova.

e21-tech-3.jpg


Polu Coanda konfiguracija ispušnog sustava, koju je prvu predstavio McLaren, zove se tako jer se plinovi tek djelomično 'navode' prema dolje kanalom koji je dio bočnih stranica, nakon čega ih nadolazeća struja zraka s bolida usmjerava prema difuzoru. Potpuna Coanda konfiguracija uključuje rampu kojom se ispušni plinovi 'spuštaju' prema difuzoru.
Upravo je takav princip odlučio slijediti Lotus, a inspiraciju je pronašao u Red Bullu koji je u svoj sustav uključio i niski tunel (10) koji prolazi ispod rampe (11) kako bi struja zraka prolazila i oko stražnjeg dijela bočnih stranica.
e21-tech-4.jpg

Također, dodan je i mali usmjerivač (12) kako bi se ispušni plinovi preciznije usmjerili s unutarnje strane guma. Sam kanal, kojim Coanda principom ispušni plinovi putuju prema dolje, obložen je legurom (13) koja dobro podnosi visoke temperature. Također, bitno je napomenuti da se Lotusova rampa ne spušta sasvim do podnice, kao kod Red Bulla RB9, nego ostavlja prostora za spomenuti tunel. I kod Red Bulla postoji tunel, ali na početku, dok se pri kraju rampa stapa s podnicom. (slika ispod)

e21-tech-5.jpg


e21-tech-6.jpg

Ispred bočnih stranica nalaze se horizontalni usmjerivači zraka (14), a pored se nalaze vertikalni usmjerivači zraka u obliku peraje(15). Horizontalni usmjerivači pomažu usmjeriti zračnu struju prema ispušnim plinovima, kako bi se oni potisnuli prema difuzoru.
Koncept pasivnog DRS sustava, o kojem ćemo uskoro detaljnije pisati, inovacija je koju je Lotus razvijao tijekom 2012. Kako je sustav pasivan, odnosno ne aktivira se ni aktiviranjem klasičnog DRS-a niti vozačevom komandom, legalan je i 2013. za razliku od DDRS (Double DRS) sustava kojeg je prvi uveo Mercedes, a kasnije i Red Bull u nešto jednostavnijoj varijanti.

Ti su se sustavi aktivirali kad bi vozač upalio DRS jer bi se podizanjem gornjeg elementa stražnjeg krila na bočnim pločama otvorila 2 mala usisnika. Kroz njih bi ubrzana zračna struja ulazila i kroz cijevi u bočnim pločama odlazila do prednjeg krila u Mercedesovu slučaju ili izravno na glavni element stražnjeg krila i krila ispod njega (Red Bull). Time su uzrokovali zastoj na prednjem krilu (Mercedes) i stražnjem krilu i krilu ispod njega (Red Bull), čime bi se smanjio otpor zraka.

Kako takvi sustavi više nisu dopušteni, Lotus je nastavio razvijati pasivni DRS koji bi uzrokovao zastoj na stražnjem krilu samo pri određenim brzinama, logično većim od najveće brzine u zavoju na toj stazi gdje sigurno ne želite izgubiti potisak na stražnjem krilu.

e21-tech-7.jpg

Sustav zahtjeva dva mala usisnika lijevo od usisnika za zrak za motor, nakon čega zrak ulazi u cijev i ovisno o brzini, nastavlja kanalom putem kojeg će doći do stražnjeg krila (16) i uzrokovati zastoj ili donjim kanalom gdje će otići ispod stražnjega krila (17). Problem je, naravno, natjerati struju zraka da prolazi donjim kanalom kad su brzine manje od željene (kako se ne bi gubio potisak), a gornjim kanalom kad su brzine veće od željene (brzine najbržeg zavoja). Unatoč teškom podešavanju ovako osjetljivog sustava, Lotus nastavlja s razvojem pasivnog DRS-a, bez obzira što nije riječ o velikom dobitku performansi.

e21-tech-8.jpg


Spomenimo da je kućiše mjenjača i dalje titansko, a na njega je pričvršćen i stražnji pull rod ovjes. Motor i KERS i dalje su Renaultovi, a baterije KERS sustava i dalje su smješene ispod spremnika za gorivo, za razliku od Red Bulla koji ih je smjestio oko mjenjača.
Lotus se s pravom nada pobjedama

Ako je suditi po prošlogodišnjoj formi, početku testiranja i optimističnim izjavama iz momčadi, Lotus u 2013. može puno. Prošlogodišnji je bolid bio vrlo dobar i da su uspjeli biti nešto bolji u kvalifikacijama, sigurno je da su mogli pobjediti još nekoliko puta. Pouzdanost i nježnost prema gumama bile su im jake strane i ne treba sumnjati da će tako ostati i ove godine.

Lotus E20 bio je uvjerljivo najbolji bolid koji je veći dio sezone vozio bez Coanda koncepta ispušnog sustava, a novi je bolid prava prilika da primjene dovoljno kvalitetno rješenje i na taj način uhvate priključak s vodećim momčadima.

Vozačka postava vrlo je jaka i već je prošle godine pokazala puno, pogotovo Raikkonen koji se nakon dvije godine stanke vrlo brzo snašao te je pokazao zadivnu konzistentnost i trkaće vještine (nijedan incident u 20 utrka). Godinu iskusniji i pametniji Grosjean, koji je već i 2012. bio vrlo brz, također će imati što za reći. S obzirom na sve navedeno, Lotus pripada užem krugu kandidata za pobjedu u Melbourneu, a time i za naslov prvaka. Ove godine taj je krug širi nego ikad.
f1.racing.com
 
AW: Formula 1

Renault želi smanjiti broj svojih klijenata u Formuli 1 na tri

Na Renaultovim motorima trenutno voze Red Bull Racing, Lotus, Williams i Caterham, a Toro Rosso je najavio svoj priključak 2014.
novi-renaultov-v6-motor.jpg


Renault broj klijenata želi svesti na samo tri

PREMDA se pričalo da bi Renaultovi motori u bliskoj budućnosti moglo pogoniti čak polovicu F1 grida, takav scenarij sigurno se neće dogoditi jer francuski proizvođač zapravo traži način kako da smanji broj svojih klijenata.
Na njihovim motorima trenutno voze Red Bull Racing, Lotus, Williams i Caterham, a Toro Rosso je najavio svoj priključak 2014.
Bez dobavljača za 2014. ostat će Marussia jer Cosworth nije niti krenuo u razvoj V6 motora kakav će od sljedeće sezone biti mandatoran. Kako Ferrari i Mercedes nisu spremni proširiti svoje programe, a posebno ne za Marussiju, lako je zaključiti zašto rusku momčad povezuju s Renaultom.
"Definitivno nećemo pogoniti šest momčadi. Pet momčad je opcija, ali istovremeno i naš maksimum jer klijentima želimo ponuditi kvalitetnu uslugu," izjavio je novi šef Renaultovog motorskog odjela Jean-Michel Jalinier.
"Za mene je pet momčadi maksimum, premda bih bio najsretniji kad bismo se vratili na tri ili četiri momčadi. Tri klijenta su nam najviše odgovarala u smislu asistencije koju im pružamo i kvalitete posla kojeg obavljamo," dodao je.
2013. bit će iscrpljujuća

Za razliku od Ferrarija i Mercedesa, 2013. će biti više iscrpljujuća za Renault jer će uz razvoj novog V6 motora za 2014. morati servisirati svoja četiri klijenata od kojih će se jedan, najvjerojatnije, boriti za naslov prvaka. Ferrari i Mercedes su tu u nešto lakšoj poziciji jer se brinu o samo dva klijenta i vlastitoj tvorničkoj momčadi.
Sezona na Renaultovim motorima stajat će 20 milijuna eura

Što se tiče novih motora za 2014. koje Renault priprema, spomenimo da će momčadi za njih morati izdvojiti sumu od oko 15-20 milijuna eura: 10-ak milijuna eura za motor i 5 milijuna eura za (K)ERS i podršku.
"Danas vam ne mogu dati preciznu brojku jer još ne znamo ukupni trošak motora. Međutim, okvirni podaci, a oni ovise o tome tko nam je partner i kakva su marketinška prava, govore da će sezona stajati 15 milijuna eura. 10 milijuna za konvencionalni motor i 5 milijuna za KERS i podršku," rekao je Jalinier.
"Ipak, mislim da će troškovi za 2014. prije biti u rangu od 20 nego 15 milijuna eura. To su sve okvirni podaci. Cijelo vrijeme komuniciramo s potencijalnim partnerima," zaključio je.
f1racing.com.de
 
AW: Formula 1

U Barceloni počela zadnja serija predsezonskih testiranja
Staza u Barceloni na prvom danu bit će potpuno mokra, a meteorolozi istu situaciju predviđaju i sutra. Međutim, za treći i četvrti dan očekuje se poboljšanje vremenskih uvjeta i suha staza.


mark-webber-testira-u-barceloni.jpg


[h=4]Kiša u Barceloni[/h] MOMČADI Formule 1 danas u Barceloni počinju finalnu seriju predsezonskih testiranja koja će trajati ukupno četiri dana, zaključno s datumom 3. ožujka. Nakon toga slijedi munjevito pakiranje kontejnera i let prema Australiji, gdje će se 17. voziti prva ovosezonska utrka.
Staza u Barceloni na prvom danu bit će potpuno mokra, a meteorolozi istu situaciju predviđaju i sutra. Međutim, za treći i četvrti dan očekuje se poboljšanje vremenskih uvjeta i suha staza.
11 momčadi finalnu seriju iskoristit će za testiranje najnovijih aerodinamičkih i mehaničkih komponenti i bolidi bi ovog tjedna mogli biti bitno drugačiji u odnosu na inačice koje su službeno predstavljene.
Ipak, za testiranje novih komponenti potrebni su konzistentni vremenski uvjeti, što u Barceloni, barem na prva dva dana, neće biti slučaj. To samo znači da će testni programi na prvim treninzima u Melbourneu biti još intenzivniji.
[h=4]Live tekstualni prijenos[/h] Testiranja počinju u 09:00, a završavaju u 17:00 po našem vremenu. TV prijenosa nema, ali događaje i vremena iz Barcelone uživo možete pratiti preko servisa kojeg nude Autosport.com i SKY Sports.
f1.racing.com
 
AW: Formula 1

Hamilton otvorio dušu: Molio sam se za Sutilov povratak
Mercedesov vozač Lewis Hamilton otvorio je dušu novinarima i priznao da je cijelo vrijeme molio za Sutilov povratak u Formulu 1. Nebesa su mu molitvu sada ispunila.
lewis-hamilton-testira-u-barceloni.jpg

[h=4]Nebesa uslišila Hamiltonovu molitvu i Sutila vratila u Formulu 1![/h] LEWIS Hamilton je otkrio kako se cijelo vrijeme molio za povratak Adriana Sutila u Formulu 1! Nebesa su mu molitvu konačno uslišila i za njega je svanuo najradosniji dan!
"Poslao sam mu nekoliko mailova. Još davno, kad sam čuo da postoji mogućnost njegovog povratka obećao sam da ću se moliti za njega. Nadao sam se da će dobiti mjesto koje zaslužuje," izjavio je dirnuto Hamilton.
"S njim se još nisam čuo, ali siguran sam da ćemo uskoro popričati. Radujem se što ću ga uskoro vidjeti. Već je puno prošlo... Mislim da je ovo sjajna prilika za njega i želim mu sve najbolje ove godine. Ostavio sam mu poruku - nadam se da ćeš sada svima dokazati da su donijeli ispravnu odluku," dodao je Hamilton.
[h=4]Hamilton i Sutil zapravo ne razgovaraju već neko vrijeme...[/h] Pitanje je kako će Sutil reagirati na Hamiltonove izjave jer njih dvojica zapravo ne razgovaraju već neko vrijeme, premda su prije bili vrlo bliski prijatelji.
Međutim, odnosi su se zategnuli kada je Hamilton na sudu trebao svjedočiti o Sutilovom napadu na Erica Luxa, budući da je u šangajskom klubu bio sa Sutilom i vidio cijeli incident. No, na sud nije došao, a otac i djevojka u međuvremenu su ga potpuno distancirali od problematičnog Nijemca.
f1.racing.com
 
AW: Formula 1

Hamilton: Mercedes ove godine može pobijediti na utrci

Mercedesov vozač Lewis Hamilton vjeruje da će se njegova momčad ove sezone moći boriti za pokoju pobjedu. Izjava dolazi nakon najbržeg vremena na testiranjima.
lewis-hamilton-na-testiranjima-u-barceloni.jpg

[h=4]Najbrže vrijeme dana potpalilo ambicije[/h] PREMDA je prije samo nekoliko dana rekao da Mercedes za vodećima kasni čak tri sekunde po krugu, Lewis Hamilton sada vjeruje da će se već ove sezone moći boriti i za poneku pobjedu.
Njegova izjava dolazi nakon pretposljednjeg dana predsezonskih testiranja na kojem je postavio najbrže vrijeme, čak sedam desetinki brže od drugoplasiranog Masse.
"Mislim da ćemo ove sezone definitivno biti u prilici pobijediti na nekoj od utrka," rekao je. "Barem se ja tome nadam. Ali, tko zna što će na kraju biti..."
[h=4]Ne valja se zanositi...[/h] Čini se da su ambicije u Mercedesu porasle nakon jučerašnjeg dana. Toga je svjestan i Hamilton koji smatra da se ipak ne bi trebalo previše zanositi.
"Zapravo nemate čim biti impresionirani. Mislim da su svi na drugačijim programima i s drugačijim količinama goriva. Ovo je bio još samo jedan u nizu testova za nas," objasnio je. "Vrlo je važno da smo svi čvrsto na zemlji i da shvatimo da imamo još puno posla pred sobom."
"Mercedes sjajno radi, kako s motorom, tako i s aerodinamikom. Situacija je očigledno puno bolja nego prošle godine," zaključio je.
Danas će za Mercedes testirati Nico Rosberg.
f1.racing.com
 
Zurück
Oben