Quantcast
Aktuelles
Digital Eliteboard - Das Digitale Technik Forum

Registriere dich noch heute kostenlos, um Mitglied zu werden! Sobald du angemeldet bist, kannst du auf unserer Seite aktiv teilnehmen, indem du deine eigenen Themen und Beiträge erstellst und dich über deinen eigenen Posteingang mit anderen Mitgliedern unterhalten kannst! Zudem bekommst du Zutritt zu Bereichen, welche für Gäste verwehrt bleiben

Registriere dich noch heute kostenlos, um Mitglied zu werden! Sobald du angemeldet bist, kannst du auf unserer Seite aktiv teilnehmen, indem du deine eigenen Themen und Beiträge erstellst und dich über deinen eigenen Posteingang mit anderen Mitgliedern unterhalten kannst! Zudem bekommst du Zutritt zu Bereichen, welche für Gäste verwehrt bleiben

nc+ i TVP zwycięzcami przetargu na prawa do Ekstraklasy

dodo83

Super-Moderator
Teammitglied
Registriert
3. Oktober 2008
Beiträge
35.436
Lösungen
5
Reaktionspunkte
34.407
Punkte
1.093
Ort
W
nc+ i TVP zwycięzcami przetargu na prawa do Ekstraklasy

źródło: TVP/nc+/Ekstraklasa/satkurier.pl

Du musst angemeldet sein, um Bilder zu sehen.


Potwierdziły się informacje o zwycięzcach przetargu na prawa do w sezonach 2019/2020 i 2020/21. Wiadomo już, że te ligowe rozgrywki zagoszczą w nc+ i Telewizji Polskiej. Na antenach TVP będzie można w każdej kolejce obejrzeć jedno hitowe spotkanie. Natomiast wszystkie mecze Ekstraklasy będzie można oglądać w kanałach platformy nc+.


Du musst angemeldet sein, um Bilder zu sehen.



Ekstraklasa SA podpisała umowy ze stacjami Canal+ i TVP w zakresie krajowych transmisji telewizyjnych rozgrywek w sezonach 2019/2020 oraz 2020/2021. Dzięki nowej, innowacyjnej konstrukcji pakietów mediowych wszystkie 296 meczów w roku będzie transmitowanych na platformie nc+, a jednocześnie TVP pokaże w telewizji otwartej aż 37 meczów – po jednym spotkaniu rozgrywanym w sobotę lub niedzielę w każdej kolejce. Będzie to 12 meczów pierwszego 12 drugiego i 13 meczów trzeciego wyboru. Gwarantowana wartość kontraktów z nadawcami, obejmująca licencje i koszty produkcji sygnału telewizyjnego, ma osiągnąć rekordowy poziom blisko 250 mln zł na sezon. Tym samym Ekstraklasa z 11. miejsca wskoczy na 8. pozycję w Europie pod względem wartości praw mediowych. Ligowa spółka zamierza jeszcze sprzedać pozostałe pakiety mediowe na te sezony.

- To najwyższe w historii Ekstraklasy wpływy z tytułu sprzedaży praw mediowych w ujęciu rocznym. W stosunku do obowiązującego dotychczas kontraktu oznacza to wzrost rocznej wartości wpływów z tytułu transmisji krajowych o 60%. W rezultacie w każdym sezonie bezpośrednie wpływy do klubów wzrosną o co najmniej 70 mln zł. Nie mniej ważnym sukcesem jest jeszcze większe otwarcie na kibiców i szeroką publiczność w kolejnych sezonach. Nowa umowa to dowód na to, że siła Ekstraklasy jako ligi i jako produktu masowego dynamicznie rośnie, a przed nami ogromne wyzwanie dotarcia do nowych i tych biernych kibiców, którzy w ostatnich latach nie śledzili rozgrywek z trybun czy przed TV. Słowa uznania i podziękowania należą się całemu zespołowi Ekstraklasy z Marcinem Animuckim na czele oraz całej Radzie Nadzorczej, która mocno zaangażowała się w projekt - komentuje Karol Klimczak, przewodniczący rady nadzorczej Ekstraklasa SA.​
- Dziękuję Radzie Nadzorczej i wszystkim klubom Ekstraklasy za zaufanie, jakim obdarzyli nas w procesie negocjacji nowych praw mediowych. Cieszymy się, że zostaje z nami nasz sprawdzony, wieloletni partner, Canal+ oraz że TVP pozytywnie odpowiedziała na zaproszenie do szerokiej współpracy w paśmie niekodowanym. W rezultacie rozgrywki Ekstraklasy będą mogły być regularnie dostępne w polskich domach. Nie są to jednak jedyne działania ukierunkowane na popularyzację ligi, jakie zaplanowaliśmy w ramach pakietów obowiązujących od nowego sezonu. Zamierzamy szczególnie intensywnie walczyć o serca młodego pokolenia poprzez umożliwienie transmisji meczów na żywo w Internecie, a także udostępnianie atrakcyjnych materiałów wideo, w tym powtórek z bramek i skrótów z meczów, które będą prezentowane także w naszej aplikacji oraz na kanałach social media ligi i klubów. Duży udział w promocji ligi z wykorzystaniem nowych technologii będą mieli także nasi główni partnerzy telewizyjni - komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa SA.
Canal+ i TVP w ramach zakupionych pakietów będą nie tylko transmitować mecze i pokazywać ich powtórki, ale także publikować skróty w programach informacyjnych i magazynach poświęconych lidze oraz prowadzić równoległe do anteny telewizyjnej transmisje meczów w Internecie. Canal+ będzie też publikować near live clips.

Nowe umowy z nadawcami zakładają, że rozgrywki w sezonach 2019/2020 oraz 2020/2021 co do zasady będą prowadzone od piątku do niedzieli. Około 15 meczów w sezonie może zostać rozegranych w poniedziałki ze względu na terminarz rozgrywek międzynarodowych. Sygnał telewizyjny będzie w dalszym ciągu produkowany przez Ekstraklasa Live Park, która zapewnia rozwiązania techniczne w najwyższych dostępnych na świecie standardach jakościowych. Już w listopadzie br. spółka-córka Ekstraklasy rozpoczęła transmisje meczów w technologii 4K/UHD HDR. Obecnie nc+ pokazuje w tej technologii do 3 meczów w kolejce. LOTTO Ekstraklasa jest czwartą ligą piłkarską w Europie, po Premier League, Bundeslidze i LaLiga Santander, której mecze można oglądać w technologii 4K.

Nowe umowy z Canal+ oraz TVP to dopiero pierwsza część działań Ekstraklasy z zakresu sprzedaży praw mediowych. Do końca sezonu ligowa spółka zamierza wyłonić podmioty, które w sezonach 2019/2020 i 2020/2021 będą transmitować rozgrywki za granicą, a także będą korzystać z praw pokazywania skrótów w programach informacyjnych w telewizji i Internecie, w tym na urządzeniach mobilnych. Ekstraklasa zamierza też sprzedać na te sezony prawa do transmisji meczów i pokazywania skrótów w punktach i aplikacjach bukmacherskich, a także prawa do pokazywania rozgrywek e-sportowych Ekstraklasy. Przetarg dotyczący praw mediowych na następne cztery sezony – od 2021/2022 do 2024/2025 – zostanie przygotowany dopiero po pełnym wyklarowaniu się kalendarza międzynarodowego i zatwierdzeniu przez kluby kształtu ligi w tych latach.

- By móc efektywnie przeprowadzić proces sprzedaży praw mediowych ważne jest, byśmy mogli rozmawiać z nadawcami o konkretach i to w sposób bardzo precyzyjny. W związku z nieuzgodnionym kalendarzem międzynarodowym po roku 2021, który rzutuje na nasze rozgrywki, ale też niewykluczoną zmianą kształtu naszej ligi w kolejnych sezonach, zdecydowaliśmy się na sprzedaż praw mediowych w pierwszej kolejności na dwa lata. To przejściowe rozwiązanie jest tym bardziej korzystne, że zyskaliśmy czas, kiedy możemy wszyscy przetestować nowe podejście do pakietyzacji. Będzie to również okres, kiedy wszyscy partnerzy – obecni i podmioty, które będą chciały wziąć udział w kolejnych przetargach - będą mogli jeszcze lepiej przygotować się technologicznie do transmisji 4K/UHD HDR - wyjaśnia Marcin Animucki.​
Sukces nowych umów podpisanych przez Ekstraklasę z Canal+ i TVP jest tym większy, że ligowa spółka przeprowadziła proces negocjacji umów z nadawcami we własnym zakresie, bez udziału agencji MP & Silva, z której wsparcia korzystała przez ostatnie lata.

- Zbudowaliśmy w zespole silne kompetencje w zakresie sprzedaży praw mediowych, które pozwalają nam samodzielnie i, jak pokazują uzgodnione warunki, skutecznie prowadzić takie procesy. W rezultacie zyskaliśmy dla ligi nie tylko wzrost wpływów od nadawców, ale także wielomilionowe oszczędności na prowizjach agencyjnych - dodaje Marcin Animucki.​
Ekstraklasa już kilka miesięcy temu podjęła działania mające na celu rozwiązanie umowy z MP & Silva w związku z niestabilną sytuacją finansową agencji. W wyniku skutecznie przeprowadzonego procesu umowa została rozwiązana i rozliczona, a ligowa spółka przejęła obsługę wszystkich praw mediowych do rozgrywek Ekstraklasy w kraju i za granicą.


Platforma nc+ przedłużyła prawa telewizyjne do transmisji spotkań LOTTO Ekstraklasy i pokaże wszystkie mecze najwyższej klasy rozgrywek piłkarskich w Polsce w sezonach 2019/2020 i 2020/2021. Wybrane mecze LOTTO Ekstraklasy będzie można nadal zobaczyć w jakości 4K UHD wyłącznie w CANAL+ 4K Ultra HD.

Nowa umowa gwarantuje platformie nc+ prawa do transmisji wszystkich 296 meczów sezonu zasadniczego i rundy finałowej, w tym nawet 100 hitowych spotkań w jakości 4K UHD. Mecze najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce będą niezmiennie transmitowane w kanałach Canal+ i nSport+, dostępnych również w Orange TV, sieciach kablowych i player+ oraz za pośrednictwem telewizji mobilnej nc+ GO i w serwisie Canal+ Sport Online.

- Od ponad 23 lat aktywnie wspieramy Ekstraklasę w budowaniu wartości polskiej ligi i klubów piłkarskich. Cieszymy się, że nasza współpraca będzie kontynuowana, a abonenci nc+ przez kolejne dwa sezony będą mogli zobaczyć wszystkie mecze LOTTO Ekstraklasy na naszej antenie. Jesteśmy również przekonani, że nasza długoterminowa inwestycja w 4K UHD przełoży się na zwiększenie zainteresowania krajowymi rozgrywkami wśród kibiców - mówi Manuel Rougeron, prezes zarządu platformy nc+.​
Oprócz transmisji meczów LOTTO Ekstraklasy, platforma nc+ tak jak dotychczas będzie pokazywać skróty, analizy spotkań i podsumowania kolejek w programach „Liga+” i „Liga+ Extra” oraz w magazynach „Super Piątek” i „Ekstraklasa po godzinach”. Do końca obecnego sezonu widzowie Canal+ Sport mogą oglądać nowy program poświęcony klubom LOTTO Ekstraklasy „Witaj w klubie”.


W sumie 74 mecze przez czas obowiązywania kontraktu będą transmitowane w ogólnodostępnym kanale TVP Sport, a niektóre także w TVP1, TVP2 czy TVP3. Dodatkowo symultaniczna transmisja będzie w Internecie (sport.tvp.pl) i w aplikacjach mobilnych (TVP Sport, TVP Stream). Kto nie będzie mógł zobaczyć meczu na żywo – powtórki znajdzie w TVP Sport, TVP3, a także na stronach TVP w postaci VOD-ów (sport.tvp.pl, vod.tvp.pl). Na kanale sportowym Telewizji Polskiej i w Internecie w poniedziałek o godz. 20:00 będzie można obejrzeć także magazyn Ekstraklasy „Gol Ekstra”. Bramki z Ekstraklasy będą pokazywane w serwisach informacyjnych na wszystkich antenach - także w TVP INFO - oraz w programie „4 - 4 - 2”.

- Mogę w końcu powiedzieć: mamy to! - komentuje Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej. - Obiecywałem, że transmisje z najważniejszych meczów piłkarskich będą obecne na antenach Telewizji Polskiej, dostępne dla wszystkich widzów. Po zakupie praw do reprezentacji Polski, mistrzostw świata i Europy, po tym jak TVP Sport jest kanałem ogólnodostępnym, przyszedł czas na ostatni element. Jeden mecz w każdej kolejce Ekstraklasy przez dwa sezony to spełnienie marzeń, a także oczekiwań naszych wiernych widzów, którzy na to czekali. Spełniamy obietnice, nie rzucamy słów na wiatr. Nigdy wcześniej Ekstraklasa nie była obecna w takim wymiarze w Telewizji Polskiej. Widzowie TVP będą mogli oglądać mecze na żywo – nie tylko w TVP Sport, lecz także w TVP1 czy w TVP2. Będziemy mieli transmisję w Internecie i na urządzeniach mobilnych, Magazyn Ekstraklasy i pakiet newsowy. To produkt, w który warto zainwestować, pokazywać i promować.​
- Rozgrywki Ekstraklasy to będzie perła w „Koronie Królów” Telewizji Polskiej - mówi Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport, nawiązując do bardzo popularnego serialu TVP. - Jesteśmy najbardziej popularnym kanałem sportowym w Polsce, posiadamy prawa do wszystkich najważniejszych imprez, podczas których reprezentanci Polski z dumą reprezentują nasz kraj. Wszystko co ważne z perspektywy polskiego widza jest dostępne w każdym polskim domu bez żadnych dodatkowych opłat - w TVP Sport. Jesteśmy Telewizją Polską i mamy obowiązki polskie, do których należy również budowa polskiego sportu, w tym najbardziej popularnej dyscypliny - piłki nożnej. Dzięki Telewizji Polskiej Ekstraklasa będzie mogła, jak to mawiał trener Leo Beenhakker wskoczyć na „international level”.​
Przypomnijmy, że Telewizja Polska posiada już prawa do najważniejszych imprez piłkarskich: meczów kwalifikacyjnych i towarzyskich reprezentacji Polski, Euro 2020, Mistrzostw Świata 2022, Ligi Narodów, Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA oraz Klubowych Mistrzostw Świata czy Pucharu Włoch.
 
Zurück
Oben