Digital Eliteboard - Das Digitale Technik Forum

Registriere dich noch heute kostenloses um Mitglied zu werden! Sobald du angemeldet bist, kannst du auf unserer Seite aktiv teilnehmen, indem du deine eigenen Themen und Beiträge erstellst und dich über deinen eigenen Posteingang mit anderen Mitgliedern unterhalten kannst! Zudem bekommst du Zutritt zu Bereiche, welche für Gäste verwehrt bleiben

Formula 1

AW: Formula 1

Ecclestoneu prijeti otkaz?


Tvrtka CVC, vlasnik marketinških prava formule 1, kupljenih 2006. baš od Ecclestonea za gotovo dvije milijarde dolara, na kraju godine velikom će šefu i izvršnom direktoru svoje firme Berniju najvjerojatnije dati otkaz. CVC želi spasiti formulu 1 od raspada i zato je s Udruženjem F1 momčadi (FOTA) započela izravne pregovore, mimo Ecclestonea i Moselya, oko novog konkordškog ugovora, kojim se regulira raspodjela novca od TV prava. Bernija će posla stajati i neoprezna izjava o Hitleru, šef svih šefova zaboravio je da su dva najvažnija čovjeka CVC-a Martin Sorrell i Peter Brabeck Židovi, koji su prošli utorak na sastanku razgovarali o Ecclestoneovoj budućnosti postavljajući pitanje je li Bernie čovjek koji bi trebao zastupati njihove interese.

Do jučer nedodirljivi Ecclestone trebao bi biti premješten u urede CVC-a, a na njegovo mjesto sjeo bi šef Renaulta i komercijalni direktor FOTA-e Flavio Briatore, koji je prošlih tjedana bio posrednik između CVC-a i udruženja F1 momčadi.
 
AW: Formula 1

TORO ROSSO OTPUSTIO BOURDAISA

Francuski vozač Sebastien Bourdais dobio je otkaz u momčadi Toro Rosso, objavila je ova F1 ekipa. Momčad je u saopštenju objavila da će zamjena za Bourdaisa, a to bi mogao biti Španjolac Alguersuari, biti objavljena prije VN Mađarske koja se održava idući vikend.

"VN Njemačke bila je zadnja utrka sa Sebastienom Bourdaisom u Toro Rossu", stoji u službenom saopštenju.

"Zadnje dvije godine koje je Sebastien proveo s nama ciljevi nisu dosegnuti i odlučili smo ga zamijeniti za iduću veliku utrku, VN Mađarske", izjavio je direktor momčadi Franz Tost.

Jedini Francuz u Formuli 1, Sebastien Bourdais, stigao je u Toro Rosso na početku sezone 2008. Odvozio je ukupno 27 utrka u kojima je četiri puta bio među osvajačima bodova, dva puta sedmi i dva puta osmi.
 
AW: Formula 1

PRVA SLIKA NAKON MASSINE NESREĆE

IMG Removed

Samo pola sata nakon završetka treninga za VN Mađarske, pojavile su se prve fotografije koje pokazuju šokantne prizore teške nesreće Brazilca Felipea Masse.
Massa je helikopterom prebačen u Budimpeštu, a šef Ferrarija Stefano Domenicali je obavijestio
novinare da je Massa dobro, ali da neće biti spreman za sutrašnju utrku. Na slici koju je objavila komerecijalne TV- kuća iz Finske MTV3 jasno se vidi da je komad, a spominje se dio sa bolida Rubensa Barichella dobro oštetio kacigu vozača Ferrarija i da se radi o ozbiljnoj povredi glave. Za sada posljednje informacije koje stižu iz Budimpešte govore da je zdravstveno stanje brazilskog vozača pod kontrolom.
 
AW: Formula 1

MASSA USPJEŠNO OPERISAN

Kao što je i bilo najavljeno u subotu večer je vozač Ferrarija, Felipe Massa podvrgnut operativnom zahvatu nakon nesreće koja se dogodila na stazi Hungaroring. Massa je uspješno operisan, tačnije operisana je čeona kost iznad lijevog oka, a ono što je najvažnije, oko je ostalo netaknuto.
Massa je trenutačno na odjelu intezivne njege bolnice u Budimpešti, a nove vijesti možemo očekivati ujutro.

U međuvremenu su iz tabora Brown GP-a potvrdili da je opruga koja je pogodila Massu pripadala
bolidu Rubensa Barichella i da je težina tog dijela 800 grama.

- Imali smo problem na zadnjem dijelu bolida i još uvijek istražujemo o čemu se radi. Sporni dio se nalazi kod FIA-inih sudija i tek kada ga dobijemo vidjet ćemo šta se dogodilo. ovo je prvi put da imamo problema sa bolidom i u ovom trenutku je teško davati bilo kakakve komentare - rekao je Ross Brown
 
AW: Formula 1

HAMILTON PONOVO POBJEĐUJE

IMG Removed

Aktuelni svjetski prvak Lewis Hamilton ponovo je nakon deset utrka na najvišoj stepenici pobjedničkog postolja. Britanac je danas na Hungaroringu ostvario desetu pobjedu u karijeri, drugi je bio Kimi Raikkonen, dok je treće mjesto pripalo Marku Webberu.
U sjeni teške nesreće Felipea Masse, Hamilton je danas odvozio sjajnu utrku, a veliki rezultat je najavio već na startu kada se pokušava probiti na drugo mjesto, dok je Fernando Alonso starto bez greške. Nakon prvog kruga Alonso je vodio ispred Webbera, Hamiltona, Raikkonena, Rosberga, Kovalainena, Vettela i Buttona, a već u četvrtom krugu Hamilton prolazi Webbera.


Prelaskom na drugo mjesto Hamilton je krenuo u lov na Fernanda Alonsa čiji su mehaničari napravili najveću uslugu mladom Britancu nekoliko krugova kasnije. Alonso je u 12. krugu otišao u boks, ali je mehaničar loše pričvrstio prednji desni točak na bolidu, Alonso je nastavio voziti ali je u narednom krugu točak otpao i priča je nakon 16 krugova bila gotova.

U 19.krugu problema u boks ima i Mark Webbera pa je malo nedostajalo da dođe do kontakta kroz boks sa Kimijem Raikkonenom koji je na taj način prošao Australca. Lewis je u 20.krugu otišao u boks, ali je vodeću pozeciju vrlo brzo vratio.

U 27. krugu problemi su stigli i Sebastiana Vettela koji mora odustati, tako da se situacija na vrhu poprilično očistila. Na stazi kakva je Hungaroring preticanja su vrlo rijetka i danas smo se u nastavku još jednom suočili sa tom činjenicom. Promjena u poretku je bilo, ali je već tada bilo jasno da če Lewis Hamilton ponoviti 2007. godinu kada je slavio na ovoj stazi.


Na kraju je slavio u vremenu Kimi Raikkonen je nakon trećeg mjesta u Monte Carlu, danas stigao do svog najboljeg rezultata sezone plsmanom na drugo mjesto, dok je Mark Webber treći. Nakon trojke na postolju poredali su se Rosberg, Kovalainen, Glock, Button i Trulli.

Tako prije ljetne pauze koja traje tri sedmice, Jenson Button ima 70 bodova, drugi je Webber sa 51.5 bodom, dok je treći Vettel sa 47.

Rezultati VN Mađarske:
1.Lewis Hamilton (VB,McLaren) 1:38:23.876
2.Kimi Räikkönen (Fin,Ferrari) + 11.529
3.Mark Webber (Aus,Red Bull) + 16.886
4.Nico Rosberg (Nje,Williams) + 26.967
5.Heiki Kovalainen (Fin,McLaren) + 34.392
6.Timo Glock (Nje,Toyota) + 35.237
7.Jenson Button (VB,Brawn GP) + 55.088
8.Jarno Trulli (Ita,Toyota) + 1:08.172
9.Kazuki Nakajima (Jap,Williams) + 1:08.774
10.Rubens Barrichello (Bra,Brawn GP) + 1:09.256
11.Nick Heidfeld (Nje,BMW) + 1:10.612
12.Nelson Piquet (Bra,Renault) + 1:11.512
13.Robert Kubica (Pol,BMW) + 1:14.046
14.Giancarlo Fisichella (Ita,Force India) + 1 krug
15.JaimeAlguersuari (Špa,Toro Rosso) + 1 krug
16.Sebastien Buemi (Švi,Toro Rosso) + 1 krug
Odustali:
17.Sebastian Vettel (Nje,Red Bull) 30 krug
18.Fernando Alonso (Špa,Renault) 16 krug
19.Adrian Sutil (Nje,Force India) 2 krug


Ukupni poredak:
Jenson Button (VB,Brawn GP) 70
Mark Webber (Aus,Red Bull)
Sebastian Vettel (Nje,Red Bull)
Rubens Barrichello (Bra,Brawn GP)
Nico Rosberg (Nje,Williams)


Ukupni poredak konstruktora:
1.Brawn-Mercedes 114
2.Red Bull-Renault 98.5
3.Ferrari 40
4.Toyota 38.5
 
AW: Formula 1

BMW se povlači iz Formule 1



Nemački proizvođač automobila BMW saopštio je danas da će se povući iz Formule 1 na kraju sezone.

BMW je na konferenciji za novinare u Minhenu objavio da će ostati u moto-sportu, ali ne u Formuli 1.

BMW se uključio u F1 tokom osamedestih godina prošlog veka, ali se povukao, pa se 2000. vratio kao proizvođač motora za tim Vilijams. Godine 2005. preuzeo je Zauber.
Jedinu pobedu u šampionatima zabeležio je u trci za Veliku nagradu Kanade 2008, a ove sezone ima slabe rezultate.
Japanski proizvođač automobila Honda povukao se pre početka ove sezone.
 
AW: Formula 1

Mihael Šumaher menja Masu!

IMG Removed

Legenda Formule 1 Mihael Šumaher zameniće povređenog Felipea Masu u ekipi Ferarija.

Sedmostruki šampion 'najbržeg cirkusa na svetu' povukao se 2006. godine, ali je ipak pristao da vozi za Ferari na trci za Veliku nagradu Evrope u Valensiji 23. avgusta. Masa se povredio na stazi "Hungaroring" prošlog vikenda i najverovatnije će propustiti ostatak sezone.
 
AW: Formula 1

Obiteljski čovjek ponovno u crvenom bolidu

IMG Removed

Igra nogomet u humanitarne svrhe, donira novac potrebitima, a privatni život čuva od pogleda javnosti

Michael Schumacher je drugi najbogatiji sportaš u povijesti, poslije Tigera Woodsa. Ipak, sedmerostruki svjetski prvak u Formuli 1 ne voli pretjerano pokazivati svoje bogatstvo. Ima helikopter koji rijetko upotrebljava, ima brod s kojim je prije dvije godine boravio i u Hrvatskoj, ali se njegovo plovilo ni po čemu ne može mjeriti s jahtama tajkuna. Poslije razornog tsunamija u Aziji donirao je 10 milijuna dolara žrtvama, ali nije želio da se to medijski eksploatira.

Schumacher je 40-godišnjak koji ima suprugu i dvoje djece. S Corinnom je praktično od svojih početaka u Formuli 1, iako je zanimljiva priča da je njegova sadašnja supruga bila djevojka drugog njemačkog vozača F1, Heinz-Haralda Frenztena. Schumacher mu je preoteo Corinnu i zbog toga godinama nisu gotovo uopće razgovarali.

Međutim, uz Schumachera nikada nije vezana nikakva izvanbračna afera, nikakav skandal tipičan za slavne. To, dakako, ne sprječava paparazze da mu i sada, kada je u mirovini, doslovno dahću za vratom. Nijemac je za svoj dom odabrao Švicarsku gdje ga susjedi navodno obožavaju.

IMG Removed

Na svojem imanju taj veliki ljubitelj životinja ima konje, zečeve, kornjače i nekoliko pasa - čista idila u kojoj naročito uživaju njegova djeca, 12-godišnja kći Gina Maria i 10-godišnji sin Mick. Djecu je uspio sačuvati i od kamera, želeći im osigurati normalno, mirno djetinjstvo.

Michael je poznat kao vrhunski sportaš koji uz brzu vožnju doslovno obožava i nogomet, pa je čak i službeno registriran u jednom švicarkom trećeligašu. Tako koristi apsolutno svaku prigodu kako bi u humanitarne svrhe odigrao neku utakmicu. Osim nogometa bavi se i skijanjem, tenisom i plivanjem.

Otkako se ostavio utrka u Formuli 1, sve se češće može vidjeti na raznim moto priredbama. Čak je počeo i aktivno sudjelovati u raznim nižerazrednim prvenstvima, a dosta često te utrke završavaju padovima. Tako je početkom ove godine na jednoj utrci i ozlijedio vrat, zbog čega se mnogi pribojavaju hoće li moći izdržati napore i sile koje iziskuje upravljanje bolidom. No, znajući njegovu težnju prema savršenstvu, u Valenciju će sigurno doći potpuno spreman.

Schumachera se obično ili obožava ili mrzi. Rijetko tko je ravnodušan prema njemu. Njegovih sedam titula sigurno su njegov najbolji argument, ali opet mnogi mu zamjeraju krutost i robotsku preciznost. Nije nikada bio pretjerano omiljen među kolegama vozačima.

Poznati su incidenti na stazi s Damonom Hillom ili Jacquesom Villneuevom koji su mu donijeli epitet prljavog vozača koji ga je pratio do kraja karijere. On sam najboljim vozačem svih vremena smatra Ayrtona Sennu, no mnogi mu zamjeraju što je u Imoli slavio pobjedu nakon nesreće koja je Brazilca stajala života.

Bernie već trlja ruke

Schumacherov će povratak donijeti mnoge kotroverze, u to nema nikakve sumnje. No, sigurno je da se on ne vraća zbog novca kao neki drugi sportaši. Ni nekoliko sljedećih generacija njegove obitelji neće potrošiti novac koji je zaradio tijekom svoje karijere. Isto tako je sigurno da se Nijemac ne vraća samo kako bi popunio startnu listu, već želi pobjeđivati. Bernie Ecclestone već zasigurno trlja ruke jer će povratak Schumachera vratiti interes za Formulu 1, a Valencija bi mogla biti najgledanija utrka sezone.

Vraća se bog utrkivanja

Čitav je sportski svijet, pogotovo onaj vezan uz Formulu 1, pozdravio povratak sedmerostrukoga svjetskog prvaka, što mu je pet puta zaredom polazilo za rukom u Ferrarijevu bolidu (2000.-2004.). Vijest da će u bolid sjeti na utrzi za VN Europe u Valenciji, koja je na rasporedu 23. kolovoza, oduševljeno su dočekali mnogi iz svijeta sporta, posebice Vitalij Kličko, inače obožavatelj Formule 1, ali i Franz Beckenbauer.

- Nakon njegova odlaska prestao sam gledati Formulu. Sada ću je opet početi pratiti - rekao je Beckenbauer.

Sebastian Vettel, mladi vozač Red Bull Racinga kojega u Njemačkoj smatraju Schumijevim nasljednikom, ne krije iznenađenje:

- Mislim da se čitav svijet raduje nakon ovoga ugodnog iznenađenja. Vidjet ćemo ponovno Michaela Schumachera za volanom - rekao je Baby-Schumi.

Eddie Jordan, nekad vlasnik vlastite F1 momčadi, misli da Schumacher neće igrati podređenu ulogu.

- Bilo njemu 20 ili 40 godina, sasvim je svejedno. Schumacher je sportaš-pobjednik.

Schumacherov menadžer Willi Weber, koji je od početka govorio da se njegov pulen definitivno neće vratiti, na kraju je kazao.

- On je takav čovjek. Ne zna reći ne!

Schumi će se u predstojećem razdoblju priprema, kroz posebni program vježbi, najviše morati usredotočiti na jačanje vratnih mišića. Tijekom jedne motociklističke utrke u veljači ove godine ozlijedio je vrat te nekoliko tjedana nosio ovratnik.

Inače, i mediji u Njemačkoj i Italiji su na nogama. Bild je napisao da se vraća Bog utrkivanja, a Tagesspiegel dodao da je Ferrari dobio anđela.
 
AW: Formula 1

SCHUMACHER ZADOVOLJAN TESTIRANJEM

Michael Schumacher je izjavio kako je zadovoljan jučerašnjim testiranjem dvije godine starog F2007 bolida na Mugellu.

"Sjajno je vratiti se na stazu s F1 bolidom, čak i ako se radi o bolidu iz 2007. godine iz F1 Clienti odjela, sa slickovima koji se obično koriste u GP2 seriji," rekao je Schumacher. "Nakon nekoliko krugova, bio sam u mogućnosti postavljati konzistentna vremena po krugu i sretan sam s performansama. Sada moramo vidjeti kako će se moje tijelo i mišići ponašati tijekom idućih dana."

Sedmerostruki svjetski prvak je odvezao 67 krugova i postavio najbolje vrijeme od 1 minute i 23.736 sekundi, što je 0.245 sekundi bolje u odnosu na najbolje vrijeme koje je Felipe Massa postavio za volanom ovogodišnjeg F60 bolida tijekom testiranja u siječnju.
 
AW: Formula 1

Vilijams drži Šumahera u starom bolidu





Udruženje ekipa Formule 1 (FOTA) složilo se da Mihaelu Šumaheru omogući testiranje novog Ferarijevog bolida, ali se čini da zbog Frenka Vilijamsa od toga neće biti ništa.

Legendarni Nemac se za povratak u F1 priprema u prošlogodišnjem modelu bolida F2007, zbog čega je Ferari poslao molbu ostalim ekipama da naprave izuzetak i dozvole Šumiju jednodnevno testiranje novog bolida. Ferari je zamolio kolege za razumevanje zbog povrede Mase i novonastale situacije.

Sedam ekipa se složilo da se dozvoli testiranje bolida i van termina rezervisanih za treninge uoči trka, što inače nije u pravilima, Fors Indija se nije izjasnila, ali je veto uložio Frenk Vilijams.

Šumaher tako neće smeti u novi F60 pre trke, a neće moći ni na Fijatovom simulatoru u Torinu. U ponedeljak je počela dvonendeljna pauza u Formuli 1, kad su obustavljene sve aktivnosti u ekipama.
 
AW: Formula 1

Prihvaćena Renaultova žalba

Alonso smije nastupiti na VN Europe
IMG Removed
Žalbeni sud u Parizu prihvatio je žalbu koju je uputila francuska F1 momčad Renaulta, pa će tako njihovi vozači imati pravo nasupa na Velikoj nagradi Europe u Valenciji koja je na rasporedu u nedjelju 23. augusta.

Umjesto suspenzije Reanultu je izrečena novčana kazna u visini od 50.000 dolara, te je tako poništena prvobitna kazna koju je odredila FIA.

Uz bok Fernandu Alonsu, bivšem dvostrukom svjetskom prvaku, trebao bi se nalaziti dosadašnji test-vozač Romain Grosjean, koji će tako u kokpitu drugog Renaultovog bolida zamijeniti otpuštenog Nelsona Piqueta mlađeg.

Ovakvom odlukom oduševljeni su čelni ljudi Renaulta, ali posebno organizatori Velike nagrade Europe, budući će domaći gledatelji imati prikliku vidjeti svog junaka Alonsa na djelu.

- Razlog zašto se dvije utrke Formule 1 održavaju u Španiji uvelike ima veze s Fernandovim sudjelovanjem. Ljudi u Španjolskoj nisu bili toliko zainteresirani za Formulu 1 dok se on nije natjecao – rekao je Renaultov tim menadžer Steve Nielsen.

Međunarodna automoto federacija (FIA) je izrekla Renaultu suspenziju nakon Velike nagrade Mađarske održane prošlog mjeseca radi kršenja pravilnika o sigurnosti vozača na stazi, budući su iz momčadi odlučili pustiti Fernanda Alonsa na stazu u 12. krugu utrke nakon ulaska u boks iako su znali da prednji desni točak nije dobro pričvršćen.

Kasnije je točak otpao s bolida tijekom utrke, srećom bez težih posljedica po sudionike utrke, kao i samog Alonsa.
 
AW: Formula 1

Trijumf Barikela u Valensiji

IMG Removed

Vozač ekipe Bron GP Rubens Barikelo pobednik je 11. trke u sezoni šampionata Formule 1, Velike nagrade Evrope, koja je vožena ulicama Valensije.

Brazilac je do prve pobede u sezoni, a desete u karijeri, ujedno prve posle Velike nagrade Kine 2004. godine, došao u vremenu od 1:35.51.289 sata, ispred aktuelnog i bivšeg šampiona Luisa Hamiltona u Meklaren Mercedesu i Kimija Raikonena, vozača Ferara. Trijumfom u Valensiji Barikelo je, takođe, doneo Brazilu 100. pobedu u Formuli 1.
Četvrto mesto na 11. trci sezone zauzeo je Heiki Kovalainen u Meklarenu, ispred vozača Vilijamsa Nika Rozberga i dvostrukog šampiona Fernanda Aonsa, dok su do bodova u Valensiji došli i vodeći u generalnom plasmanu šampionata Dženson Baton i vozač ekipe BMW Zauber Robert Kubica.
 
AW: Formula 1

Pobeda Kimija Raikonena, favoriti bez bodova

Vozač Ferarija Kimi Raikonen pobednik je Velike nagrade Belgije koja se danas vozila na stazi Spa Frankoršamp. Drugo mesto pripalo je Italijanu Đankarlu Fizikeli dok je treći vozač Red Bula Sebastijan Fetel.

Raikonen je do prve pobede od maja 2008. godine došao zahvaljujući nikad boljem startu. "Ledeni" Finac se na početku trke fantastično probio sa šeste do druge pozicije, a u šestom krugu je uspešno napao tada vodećeg vozača Fors Indije Đankarla Fizikele. Prvi adut Ferarija do kraja trke nije ispuštao prvo mesto, baš kao i Fizikela drugo, napravivši ogroman uspeh za nejak tim Fors Indije. Treće mesto je Sebastijanu Fetelu donelo probijanje na isto mesto u generalnom plasmanu.

Najveći favoriti za pobedu u Belgiji, vozači Brona Dženson Baton i Rubens Barikelo kao i vozač Meklarena Luis Hamilton na stazi su se proveli kao bosi po trnju. Baton i Hamilton su nastradali u masovnom karambolu u prvom krugu sa još nekoliko vozača, dok je Rubinjo doslovno stao na startu. Brazilcu se nije na vreme upalio motor, te je zamenio Ferarijevog Luku Badoera na poslednjem mestu.
Barikelo je ipak u odnosu na početak trke na kraju postigao izuzetan uspeh budući da je Veliku nagradu Belgije završio na sedmom mestu, dok je Badoer naravno ponovo bio poslednji. Treba reći i da je Španac Fernando Alonso danas imao lepu priliku jer se veći deo trke borio za treće mesto, međutim za odustajanje može da zahvali tehničarima u boksu koji nisu umeli da na vreme nameste prednju levu gumu, pa mu je rečeno da izađe iz bolida.

Velika nagrada Belgije:
1. Kimi Raikonen (Ferari)
2. Đankarlo Fizikela (Fors Indija)
3. Sebastijan Fetel (Red Bul)
4. Robert Kubica (BMW Zauber)
5. Nik Hajdfeld (BMW Zauber)
6. Heiko Kovalainen (Meklaren)
7. Rubens Barikelo (Bron)
8. Niko Rozberg (Vilijams)

Generalni plasman vozača:
1. Dženson Baton (Bron) 72
2. Rubens Barikelo (Bron) 56
3. Sebastijan Fetel (Red Bul) 53
4. Mark Veber (Red Bul) 51,5
5. Kimi Raikonen (Ferari) 34

Generalni plasman konstruktora:
1. Bron 128
2. Red Bul 104,5
3. Ferari 56
4. Meklaren 44
5. Tojota 38,5
 
AW: Formula 1

Ferrari mora smanjiti potrošnju goriva svog Type 056

ferrari_2007_engine.jpg


Raikkonenu je za prvi stint od 14 krugova u Belgiji trebalo čak 7 kilograma više goriva u odnosu na Giancarla Fisichellu na Mercedesovom motoru.


Žedni Type 056
Direktor Ferrarijeve F1 momčadi Stefano Domenicali je istaknuo aspekt potrošnje goriva kao jedno od područja koje žurno trebaju unaprijediti, nakon što je Velika nagrada Belgije jasno pokazala da Mercedesov motor troši manje goriva od Ferrarijevog.
Iako su obojica prvi put u boks išli u 14. krugu, Kimi Raikkonen je utrku morao startati sa 7 kilograma benzina više u odnosu na Fisichellu za prvi stint.
Mercedesov ovogodišnji FO 108 W ima odlične rezultate i u usporedbi s BMW-ovim i Renaultovim motorima, koji su po pitanju potrošnje goriva u Ferrarijevom razredu.

"Ovo je područje na kojem moramo raditi, moramo shvatiti što druge momčadi rade po pitanju potrošnje i uštede goriva," rekao je Domenicali.
"Moguće je da drugi rade bolji posao od nas i stoga moramo točno znati zašto."
"Riječ je o aspektu koji je odlučio razliku, a razliku će odlučivati i u budućnosti."
Velika potrošnja Ferrarijevog Type 056 ipak nije novost jer je od početka sezone bilo primjetno da su Raikkonen i Massa redovito bili teži u odnosu na svoje izravne suparnike, premda su na stazi mogli izdržati manje od njih.
Potrošnja goriva sljedeće godine od krucijalne važnosti
Aspekt potrošnje goriva sljedeće će sezone postati još važniji, budući da je dogovoreno da tijekom utrka više neće biti dolijevanja goriva. Osim dodatnih nekoliko desetaka kilograma uštede na težini, motori koji budu manje trošili zahtjevat će i manje spremnike goriva, što će osloboditi manevarski prostor dizajnerima u optimizaciji bolida.
"Što se tiče sljedeće godine, potrošnja i štednja goriva će biti jedan od najvažnijih elemenata jer razlika u kilogramima na kraju utrke može donijeti ogromnu razliku."
"To je sigurno područje na kojem moramo puno raditi i kojeg moramo shvatiti."

Giancarlo Fisichella će voziti za Ferrari do kraja sezone, a vjerovatno će i ostati kao testni vozač u 2010.
 
AW: Formula 1

Hamiltonu pole position u Monzi

IMG Removed

Lewis Hamilton u finišu današnjih kvalifikacija ostvario je vrijeme bolje od vozača Force Indie, Adriana Sutila i on će krenuti sa prve startne pozicije u utrci za Veliku nagradu Italije u Monzi.

1. Lewis Hamilton (VBr/McLaren-Mercedes) 1:24,066
2. Adrian Sutil (Njem/Force India) 1:24,261
3. Kimi Raikkonen (Fin/Ferrari) 1:24,523
4. Heikki Kovalainen (Fin/McLaren-Mercedes) 1:24,845
5. Rubens Barrichello (Bra/Brawn GP) 1:25,015
6. Jenson Button (VBr/Brawn GP) 1:25,030
7. Vitantonio Liuzzi (Ita/Force India) 1:25,043
8. Fernando Alonso (Špa/Renault) 1:25,072
9. Sebastian Vettel (Njem/Red Bull) 1:25,180
10. Mark Webber (Aus/Red Bull) 1:25,314
11. Jarno Trulli (Ita/Toyota) 1:23,611
12. Romain Grosjean (Fra/Renault) 1:23,728
13. Robert Kubica (Polj/BMW-Sauber) 1:23,866
14. Giancarlo Fisichella (Ita/Ferrari) 1:23,901
15. Nick Heidfeld (Njem/BMW-Sauber) 1:24,275
16. Timo Glock (Njem/Toyota) 1:24,036
17. Kazuki Nakajima (Jap/Williams) 1:24,074
18. Nico Rosberg (Njem/Williams) 1:24,121
19. Sebastien Buemi (Švi/Toro Rosso) 1:24,220
20. Jaime Alguersuari (Špa/Toro Rosso) 1:24,951
 
Zurück
Oben