AW: Formula 1
Više nije tajna: Hondini inženjeri već rade u McLarenu
Ako je za vjerovati njemačkom magazinu Auto Motor und Sport, Honda se definitivno vraća u Formulu 1. Ostalo je još samo jedno pitanje - hoće li povratak biti 2014. ili 2015.
Du musst angemeldet sein, um Bilder zu sehen.
[h=4]Jedino je pitanje vraća li se Honda 2014. ili 2015.[/h] PREMA pisanju uglednog njemačkog magazina Auto Motor und Sport, više uopće nije upitno da će McLaren u bliskoj budućnosti prijeći na Hondine motore. Jedino pitanje je, tvrde Nijemci, hoće li se to dogoditi 2014. ili 2015.
"Mercedes kroz sljedećih nekoliko dana želi njihovu odluku. Pitanje je samo dolaze li Japanci 2014. ili 2015. Tajna da McLaren pregovara s Hondom uopće nije tajna," stoji u članku kojeg potpisuje Michael Schmidt, inače odlično informiran urednik Auto Motor und Sporta koji pokriva Formulu 1.
Podsjetimo da McLarenov trenutni ugovor s Mercedesom istječe krajem 2015. i u slučaju da se za 2014. odluče za Hondu, onda će to značiti raskidanje ugovora s Mercedesom, što će Nijemcima sigurno poremetiti planove i financijsku konstrukciju.
[h=4]Honda na turbo motoru radi još od 2010., a njihovi inženjeri borave i u Wokingu?[/h] Auto Motor und Sport piše da Hondini inženjeri već neko vrijeme rade u McLarenovom tehnološkom centru (MTC) u Wokingu. Čeka se još samo odluka Hondine Uprave o datumu povratka u Formulu 1.
Naglasimo da razvoj potpuno novog motora podrazumijeva proračun te cijeli tim inženjera i dizajnera uz potrebnu infrastrukturu. Riječ je o projektu koji se planira nekoliko godina unaprijed.
Auto Motor und Sportov Martin Schmidt tvrdi da su mu Hondini inženjeri još na VN Japana 2010. neslužbeno potvrdili kako rade na razvoju novog turbo motora.
f1racing.com
- - - - - - - - - -
Ferrari planira agresivan start sezone
U intervjuu kojeg je dao nakon završetka zimskih testiranja, Ferrarijev tehnički direktor Pat Fry najavio je da već za VN Kine u travnju pripremaju veliki paket poboljšanja za svoj bolid.
Du musst angemeldet sein, um Bilder zu sehen.
[h=4]F138 prvi veći paket poboljšanja dobit će u Kini[/h] FERRARIJEV tehnički direktor Pat Fry otkrio je kako odmah od prve ovosezonske utrke planiraju agresivan razvoj F138.
Novi bolid, koji se prema riječima Fernanda Alonsa tijekom predsezonskih testiranja pokazao 200 puta boljim od svog prethodnika, prvi veći paket poboljšanja dobit će već za VN Kine, koja je na rasporedu 14. travnja.
"Još uvijek nismo sve složili, ali nove stvari uskoro dolaze. Bit će izazovno sve to testirati na stazi koja se koristi samo jednom godišnje. U Melbourneu i Maleziji ćemo imati nekoliko manjih novosti, a veće poboljšanje planiramo za Kinu," najavio je Fry.
[h=4]Razvojni program opet će biti ključan za ishod prvenstva[/h] U Ferrariju vjeruju da će i ove sezone biti gužva na vrhu poretka pa će agresivni razvojni program opet biti od ključnog značaja za finalni ishod prvenstva.
"Ne znam kakvi ćemo točno biti u Melbourneu. Imamo dobar balans, a vozači su zadovoljni bolidom," nastavio je. "Naš je posao da ustrajemo u razvoju. Prošle smo godine imali dobar program i performanse smo dobili tek kada smo shvatili srž svojih problema. Nikad nemate instantno brz bolid."
[h=4]Korelacija podataka između simulacija i realnosti više nije problem[/h] Jedna od stvari koja Ferrariju ulijeva optimizam za 2013. je i bolja korelacija između CFD simulacija, zračnog tunela i realnih pokazatelja koje generira staza. Upravo im je to bio problem kroz zadnjih nekoliko godina.
"Prošle smo godine napravili neke fundamentalne pogreške iz kojih smo naučili lekcije. Mislim da su zimski testovi bili dobri i ono što smo dobili u CFD-u i zračnom tunelu potvrdili smo na stazi," zadovoljan je Fry.
"Naravno, nikad nemate 100%-tnu korelaciju, ali situacija je sada prilično dobra. Imamo više povjerenja u razvojni program i dijelove koje će dati, a koji će
nas, nadamo se, jednog dana pomaknuti naprijed," zaključio je.
f1.racing.com