Kudelski „połączy” klientów Nagra i Conax CA
Nagra Kudelski twierdzi, że „połączy” klientów obu swoich systemów dostępu warunkowego Nagra i Conax. Na briefingu medialnym w Montreux, Ivan Verbesselt, szef marketingu firmy Nagra, powiedział, że mimo iż bazy klientów dla produktów Nagra i Conax bardzo się różnią, istnieje możliwość, że platformy korzystające z Conax zostaną przeniesione do bardziej wyrafinowanego systemu Nagra.
Przypomnijmy, że
. Jego bazę klientów stanowili mniejsi operatorzy platform, w przeciwieństwie do wielkich operatorów utrzymywanych przez samą Nagrę. Co prawda
, ale dotyczyła tylko firm, a nie dotyczyła integracji samych systemów czy też przenoszenia poszczególnych klientów, bo to wcale nie jest takie proste. W Polsce ta sprawa będzie dotyczyć klientów platformy nc+, gdzie wykorzystywane są trzy systemy dostępu: stary Seca MediaGuard z Nagra MA (po Cyfrze+) oraz Conax jako pozostałość po telewizji n i telewizji na kartę (TNK). Pisaliśmy, że
Zarówno dostęp warunkowy Nagra, jak i Conax są zasilane opartą na chmurze platformą usług zabezpieczeń.
Nagra kontynuuje wdrażanie technologii tzw.
znakowania wodnego (z ang.
watermarking technology)
NexGuard. Firma poszukuje posiadaczy praw sportowych, którzy w przeszłości wykazywali dużą niechęć do ochrony swoich treści sportowych w porównaniu z ich odpowiednikami w studiach hollywoodzkich, które bardzo mocno chronią swoje pozycje filmowe.
Simon Trudelle, dyrektor ds. zarządzania produktami w firmie Nagra, twierdzi, że na dyskusje wpływa piractwo:
Jeśli spojrzysz na strategię niektórych graczy, to jedynie angielska Premier League ma swoje wymagania dotyczące bezpieczeństwa, które obejmują znak wodny [od red. pozostali niekoniecznie]. Uważamy, że jest to trend i ciężko pracujemy, aby właściciele praw do wydarzeń sportowych podążali w tym samym kierunku co studia filmowe prawie 10 lat temu.
Dodał, że piraci są nadal bardzo zainteresowani treścią wysokiej jakości, nawet jeśli jest to najtrudniejsze do zdobycia.
Źródło: