dodo83
Teammitglied
7,7 mln abonentów pay-tv w Niemczech
źródło: VAUNET
Usługi płatnej telewizji w krajach niemieckojęzycznych są coraz bardziej popularne, a operatorzy coraz częściej inwestują w lokalne produkcje. Są to kluczowe wnioski raportu „Pay-TV in Deutschland 2018” autorstwa VAUNET.
W Niemczech kanały pay-tv docierały w 2017 roku do 16,2 mln widzów miesięcznie (2016: 13,1 mln). W pierwszej połowie 2018 roku było już średnio 16,6 mln widzów miesięcznie. Poprzedni szczyt został osiągnięty w grudniu 2017 roku - 18,5 mln widzów płatnej telewizji.
Natomiast liczba abonentów płatnej telewizji w 2017 roku osiągnęła w Niemczech poziom około 7,7 mln(2016: 7,5 mln) i około 8,7 mln w regionie Europy niemieckojęzycznej (2016: 8,4 mln). Odpowiada to wzrostowi liczby abonentów o około 0,3 mln. Na 2018 rok VAUNET prognozuje wzrost o od 0,2 mln do 0,3 mln abonentów do około 8 mln abonentów w Niemczech oraz około 9 mln w abonentów w krajach niemieckojęzycznych.
Przychody z płatnej telewizji i SVOD w Niemczech wzrosły w ubiegłym roku o 15 proc. do około 3,1 mld euro (2016: 2,7 mld euro). W regionie Europy niemieckojęzycznej wyniosły 3,5 mld euro (2016: 3 mld euro). Dane te obejmują przychody z telewizji płatnej, które wzrosły o 7 proc. do około 2,3 mld euro w Niemczech i około 2,6 mld euro w krajach niemieckojęzycznych. VAUNET prognozuje na 2018 rok dalszy wzrost przychodów: z płatnej telewizji o 4-5 proc., a z SVOD o 20 proc. - do łącznie 3,8 mld euro.
źródło: VAUNET
Du musst angemeldet sein, um Bilder zu sehen.
Usługi płatnej telewizji w krajach niemieckojęzycznych są coraz bardziej popularne, a operatorzy coraz częściej inwestują w lokalne produkcje. Są to kluczowe wnioski raportu „Pay-TV in Deutschland 2018” autorstwa VAUNET.
Du musst angemeldet sein, um Bilder zu sehen.
W Niemczech kanały pay-tv docierały w 2017 roku do 16,2 mln widzów miesięcznie (2016: 13,1 mln). W pierwszej połowie 2018 roku było już średnio 16,6 mln widzów miesięcznie. Poprzedni szczyt został osiągnięty w grudniu 2017 roku - 18,5 mln widzów płatnej telewizji.
Natomiast liczba abonentów płatnej telewizji w 2017 roku osiągnęła w Niemczech poziom około 7,7 mln(2016: 7,5 mln) i około 8,7 mln w regionie Europy niemieckojęzycznej (2016: 8,4 mln). Odpowiada to wzrostowi liczby abonentów o około 0,3 mln. Na 2018 rok VAUNET prognozuje wzrost o od 0,2 mln do 0,3 mln abonentów do około 8 mln abonentów w Niemczech oraz około 9 mln w abonentów w krajach niemieckojęzycznych.
Przychody z płatnej telewizji i SVOD w Niemczech wzrosły w ubiegłym roku o 15 proc. do około 3,1 mld euro (2016: 2,7 mld euro). W regionie Europy niemieckojęzycznej wyniosły 3,5 mld euro (2016: 3 mld euro). Dane te obejmują przychody z telewizji płatnej, które wzrosły o 7 proc. do około 2,3 mld euro w Niemczech i około 2,6 mld euro w krajach niemieckojęzycznych. VAUNET prognozuje na 2018 rok dalszy wzrost przychodów: z płatnej telewizji o 4-5 proc., a z SVOD o 20 proc. - do łącznie 3,8 mld euro.