dodo83
Teammitglied
Niemcy: 10 mln sztuk telewizorów UHD w 2019
| źródło: Deutsche TV-Plattform
Na początku 2019 roku liczba telewizorów UHD sprzedanych w Niemczech ma przekroczyć granicę 10 mln sztuk, prognozuje Deutsche TV-Plattform. Przy kontynuacji trendu w kierunku większych przekątnych ekranu i niższych cen dla konsumentów, sprzedaż telewizorów UHD w 2018 roku wzrosła do tej pory o ponad 32 proc. w porównaniu z 2017 rokiem.
Ze względu na dynamiczny wzrost, Deutsche TV-Plattform spodziewa się sprzedaży na poziomie około 2 mln sztuk telewizorów UHD w sezonie świątecznym i w pierwszym kwartale 2019 roku. Według GfK Retail & Technology, od 2014 roku do końca trzeciego kwartału 2018 roku sprzedano w Niemczech około 8,3 mln sztuk telewizorów UHD. Po raz pierwszy telewizory UHD mają być najlepiej sprzedającą się klasą urządzeń, z udziałem około 52 proc.
| źródło: Deutsche TV-Plattform
Du musst angemeldet sein, um Bilder zu sehen.
Na początku 2019 roku liczba telewizorów UHD sprzedanych w Niemczech ma przekroczyć granicę 10 mln sztuk, prognozuje Deutsche TV-Plattform. Przy kontynuacji trendu w kierunku większych przekątnych ekranu i niższych cen dla konsumentów, sprzedaż telewizorów UHD w 2018 roku wzrosła do tej pory o ponad 32 proc. w porównaniu z 2017 rokiem.
Du musst angemeldet sein, um Bilder zu sehen.
Ze względu na dynamiczny wzrost, Deutsche TV-Plattform spodziewa się sprzedaży na poziomie około 2 mln sztuk telewizorów UHD w sezonie świątecznym i w pierwszym kwartale 2019 roku. Według GfK Retail & Technology, od 2014 roku do końca trzeciego kwartału 2018 roku sprzedano w Niemczech około 8,3 mln sztuk telewizorów UHD. Po raz pierwszy telewizory UHD mają być najlepiej sprzedającą się klasą urządzeń, z udziałem około 52 proc.
Z okazji Światowego Dnia Telewizji w dniu 21 listopada 2018 roku możemy stwierdzić, że Ultra HD w końcu dotarło na rynek masowy. Kupując nowy telewizor, większość konsumentów zwraca się do urządzeń UHD, które oferują znacznie lepszą jakość obrazu niż HD, dzięki wyższej rozdzielczości oraz lepszemu wyświetlaniu kolorów i kontrastowi. Produkcja treści telewizyjnych w Ultra HD również nabrała znacznego przyspieszenia. Widzowie mogą teraz korzystać z treści premium, takich jak Formuła 1, futbol na żywo, programy, seriale i filmy dokumentalne w UHD. Oferta satelitarna, kablowa, IPTV, streamingowa i HbbTV stale rośnie
- powiedział Andre Prahl, dyrektor generalny Deutsche TV-Plattform.
Większość sprzedanych telewizorów UHD obsługuje High Dynamic Range (HDR). Istnieją dwie wiodące technologie w tym zakresie: HDR10 i HLG. Jak podaje GfK Retail & Technology, spośród 8,3 mln sprzedanych w Niemczech do końca trzeciego kwartału 2018 roku telewizorów UHD, 74 proc. obsługuje HDR10, a 51 proc. HLG. W przypadku urządzeń sprzedanych od 2017 roku (do trzeciego kwartału 2018 roku włącznie) wartości te są znacznie wyższe: 83 proc. obsługuje HDR10, a 72 proc. HLG. Trend ten będzie kontynuowany w opinii Deutsche TV-Plattform.- powiedział Andre Prahl, dyrektor generalny Deutsche TV-Plattform.