AW: Satelitske novosti
Sky se i dalje bori s negativnim rezultatom
Minhenski pay TV koncern Sky Deutschland i dalje je duboko u crvenim brojkama.
Nakon odluke da se brand Premiere više ne koristi, tvrtka je otpisala tržišnu vrijednost branda i tako preuzela negativni rezultat. Sky Deutschland je za svoj drugi kvartal najavio značajan pad prihoda od 230,6 milijuna eura (Q2 2008: 252,1 milijuna), a prihod prije oporezivanja, otpisivanja i kamata bilježio je minus od 63,4 milijuna eura. Lani je Sky Deutschland donio profit od 11,6 milijuna. Kao razlog tvrtka je navela prodaju prava na licencu prijenosa FIFA prvenstva 2010 i veće troškove za Bundesligu, DFB pokal i pripreme za početak funkcioniranja Sky-a na tržištu.
Ispod crte je i neto gubitak od 365,8 milijuna eura. U cijeloj prvoj polovici godine minus je ukupno iznosio 445,8 milijuna eura. 83 djelatnika napustilo je koncern, a trenutno u minhenskoj četvrti Unterfoehring radi još 1088 radnika. Sky je 30. lipnja imao 2,364 milijuna direktnih pretplatnika i time je broj pretplatnika bio za 7000 manji nego krajem prvog kvartala 2009. godine kada je iznosio 2,371 milijuna. Krajem 2008. godine bilo je 2,399 prodanih pretplata, a tvrtci treba oko 3 milijuna klijenata kako bi mogli isplativo raditi. Sky je u 2. kvartalu pridobio 23 000 privremenih pretplatnika, ali je 30 000 flex klijenata otkazalo. Ta prepaid ponuda u međuvremenu se i zatvorila. Broj flex klijenata je na kraju 2. kvartala iznosio 38 000. Pretplata preko trećih ponuđača, primjerice kabelskih mreža, drastično je pala - Sky navodi samo 334.000 dok ih je krajem ožujka bilo 710.000.
Kvota otkazivanja bila je vrlo visoka i iznosila je čak 22,4%. Za usporedbu, drugi pay TV ponuđači imali su 10%. Mjesečni troškovi za pretplatnike (arpu) porasli su sa 24,85 eura u 1. kvartalu na 25,20 eura u 2. kvartalu. U 2. kvartalu Sky je pridobio 117.000 novih klijenata, što je ipak dvostruko više nego lani. U tablici se u pregledu nalaze svi važni podaci. Do kraja kolovoza Sky želi povećati broj prodajnih mjesta na oko 8000 dok bi oko 2000 korisničkih centara trebalo na licu mjesta podržavati korisnike kod postavljanja ili kvarova.
Direktor Sky-a Williams je usprkos lošim brojkama zadovoljan te je izjavio: „ Zadovoljni smo napretkom kojeg smo postigli od 4. srpnja kada smo i počeli". Sky je postigao stupanj poznatosti od preko 50%, a reakcija potrošača je bila pozitivna, kako od starih tako i od novih potrošača. Ponovno pozitivno poslovanje Williams očekuje krajem 2010. godine, kada očekuje da 3 do 3,4 milijuna Nijemaca sklopi ugovor. Preko pretplata Sky je u prvoj polovici godine zaradio ukupno 390,7 milijuna eura (1. polovica 2008: 391,7 milijuna), reklame su ponovno pale za 6,4% na samo 9,3 milijuna eura. Prihodi od posudbe ili prodaje receivera porasli su za 7,9% na 27,6 milijuna eura. U svoj pay TV program Sky je investirao 358,9 milijuna eura u prvoj polovici godine, a prijenos preko satelita, kabla i
IPTV koštao je ukupno 65,2 milijuna eura. Područje korisničkih usluga smanjilo se na 24,7 mil. eura.
U tom je području koncern najavio rast kako bi poboljšao usluge.