Digital Eliteboard - Das Digitale Technik Forum

Registriere dich noch heute kostenloses um Mitglied zu werden! Sobald du angemeldet bist, kannst du auf unserer Seite aktiv teilnehmen, indem du deine eigenen Themen und Beiträge erstellst und dich über deinen eigenen Posteingang mit anderen Mitgliedern unterhalten kannst! Zudem bekommst du Zutritt zu Bereiche, welche für Gäste verwehrt bleiben

Licitaţia pentru drepturile TV de la Liga 1 de fotbal

mateibasarab

Hacker
Registriert
28. Mai 2010
Beiträge
412
Reaktionspunkte
201
Punkte
103
Ort
BaWü
Finalul luptei de luni - în care vor fi aruncate în joc şi zeci de milioane de euro dar şi inteligenţă tactică, ar putea arăta şi dacă RCS&RDS are în plan să cumpere UPC dar şi dacă gigantul german Deutsche Telekom este cu adevărat interesat să-şi mărească prezenţa pe piaţa locală, eventual cu propriile branduri T-Home şi T-Mobile, spun manageri din industrie. "E meciul anului în telecom, ar trebui să fie transmis în direct la televiziune", spun, fără să glumească, unii manageri din piaţă care şi-au blocat luni agenda ca să poată urmări ce se întâmplă.

Ce se scoate la vânzare luni şi cum

Licitaţia de la LPF este organizată pentru că expiră drepturile de difuzare câştigate în urmă cu trei ani de consorţiul RCS&RDS - Antena 1 pentru suma de 102 mil euro (inclusiv TVA). aţă de competiţia de acum trei ani, LPF a schimbat condiţiile de vânzare ale drepturilor pentru Liga I iar în competiţie a intrat şi gigantul Romtelecom. Mai mult despre ce se scoate la licitaţie pentru drepturile de difuzare ale Ligii 1 de fotbal.

Cine s-a înscris în competiţie

TVR, Antena 1, Romtelecom şi RCS&RDS au achiziţionat caietul de sarcini pentru vânzarea drepturilor TV ale partidelor din Liga I. RCS&RDS este liderul detaşat al pieţei TV din România, cu peste trei milioane de clienţi pe cablu şi satelit, şi, de asemenea numărul unu pe piaţa de internet fix. Romtelecom este, potrivit unor estmări ale ZF, noul număr doi pe piaţa TV, după ce compania a semnat achiziţia operatorilor de televiziune prin satelit Boom TV şi AKTA Satelit. Deşi doar patru companii au cumpărat caietul de sarcini, la licitaţie pot fi prezenţi mai mulţi participanţi. Mai mult despre cine s-a înscris în competiţia pentru drepturile Ligii 1 de fotbal.

Din nou faţă în faţă: Alexandru Oprea şi Ovidiu Ghiman

Doi colaboratori apropiaţi timp de mai bine de zece ani care sunt însă de doi ani rivali de moarte se vor înfrunta luni la licitaţia de la LPF: este vorba de Alexandru Oprea - preşedintele RCS&RDS şi Ovidiu Ghiman - fost director comercial al RCS, în prezent unul dintre oamenii cheie din top managementul Romtelecom. Oprea va reprezenta cel mai probabil RCS&RDS - la fel ca şi în urmă cu trei ani în timp ce Romtelecom îi va trimite în teatrul de război pe Ovidiu Ghiman şi Vlad Enăchescu - directorul Dolce Sport.
Rivalitatea dintre Oprea şi Ghiman, survenită după ce al doilea a şocat piaţa plecând de la RCS la rivalii Romtelecom, este notorie pe piaţa locală de comunicaţii. Potrivit mai multor unor surse de pe piaţă au existat situaţii în care RCS&RDS a intrat peste negocierile de achiziţii purtate de Ghiman cu diferite reţele mai mici din ţară, pentru a strica planurile directorului de strategie al Romtelecom.

Cum ştii că RCS vrea să cumpere UPC

Cum LPF a schimbat regulile de la licitaţie (inclusiv) după discuţii cu Consiliul Concurenţei, un operator telecom ca RCS&RDS sau Romtelecom ar trebui să se lupte să câştige toate cele şapte pachete scoase în joc pentru a putea avea o exclusivitate reală şi pentru a putea atrage astfel clienţi, comentează surse de pe piaţa de comunicaţii. "Pachetele sunt uniforme deci au valoare doar împreună. Dacă există mai mulţi câştigători diferiţi valoarea se pierde", comentează pentru ZF un manager de pe piaţă.În aceste condiţii, toţi ochii vor fi pe RCS&RDS, iar fiecare mutare a gigantului va fi analizată "la sânge". Mai mult despre cum ştii că RCS vrea să cumpere UPC din participarea la drepturile de difuzare.

Miza enormă a Romtelecom. Au bani nemţii pentru România?

Pentru Romtelecom, companie care a făcut peste 12 achiziţii în ultimii doi ani pentru a revendica numărul doi pe piaţa TV şi care şi-a lansat şi propriile posturi TV de sport, miza licitaţiei este enormă. "Dacă nu câştigă Liga pierd orice avantaj competitiv, iar investiţiile de până acum îşi pierd valoarea. Dacă ia altcineva licitaţia, compania nu mai are pratic conţinutul cu care să încerce să aducă clienţi din piaţă", comentează un manager din piaţa de comunicaţii. Mai mult despre miza enormă pentru Romtelecom la licitaţia pentru drepturile TV ale Ligii 1.

O licitaţie cu multe necunoscute. Şi dacă RCS doar va încurca pe toată lumea?

Chiar şi fără a lua în calcul eventuale consorţii-surpriză, care să aducă în lupta de luni nume sonore ca Orange sau UPC, combinaţiile vehiculate pe piaţă pentru licitaţia de luni arată că licitaţia va fi una tensionată. Una dintre variantele care pot fi luate în calcul este ca "RCS&RDS să lase Romtelecom să ia primele trei pachete şi la al patrulea, de exemplu, să liciteze nebuneşte doar pentru a mări factura la Romtelecom. Ar fi o cheltuială majoră pentru că dacă Romtelecom ia primele două pachete - cel puţin teoretic nu se mai poate opri". Mai mult despre drepturile de difuzare ale Ligii I de fotbal: O licitaţie cu multe necunoscute.
Licitaţia pentru drepturile de difuzare ale meciurilor din Liga I de fotbal va avea loc luni, 4 aprilie, la Liga Profesionistă de Fotbal.

Du musst dich Anmelden oder Registrieren um diesen link zusehen!
 
Zurück
Oben