Digital Eliteboard - Das Digitale Technik Forum

Registriere dich noch heute kostenloses um Mitglied zu werden! Sobald du angemeldet bist, kannst du auf unserer Seite aktiv teilnehmen, indem du deine eigenen Themen und Beiträge erstellst und dich über deinen eigenen Posteingang mit anderen Mitgliedern unterhalten kannst! Zudem bekommst du Zutritt zu Bereiche, welche für Gäste verwehrt bleiben

Formula 1

AW: Formula 1

Zauber predstavio novi bolid i vozače




zauber-formula1_100x100.jpg

Ekipa Zaubera predstavila je u subotu automobil za predstojeću sezonu u Formuli jedan, a promovisani su i novi vozači Niko Hulkenberg i Esteban Gutijeres.

Šef tima Moniša Kaltenborn rekla je da se automobil sa motorom Ferarija C-32 "zasniva na prethodni bolit koji je bio veoma konkurentan".

Zauber je u prošloj sezoni zauzeo šesto mesto u šampionatu konstruktora, a tadašnji vozači Serhio Peres i Kamui Kobajaši četiri puta su se peli na podijum.

Peres je u medjuvremenu prešao u Meklaren, dok je Kobajaši napustio tim.
 
AW: Formula 1

Predstavljen F138, Ferrarijev bolid za Alonsov novi pohod na titulu prvaka

0000000000436982_420_280_cut.jpg


U talijanskom Maranellu u petak ujutro predstavljen je Ferrarijev bolid za 2013. godinu. Nazvan je F138, a za njegovim će volanom i ove sezone sjediti Fernando Alonso i Felipe Massa. Ferrarijevi vozači nadaju se kako će u novoj sezoni od samog početka biti kandidati za vrh poretka, a šef Ferrarijeve momčadi izjavio je kako je upravo to bio glavni cilj ove zime. Ferrari je nakon Lotusa i McLarena postao treća momčad koja je predstavila svoj bolid, a nešto kasnije isto je učinila i Force India. Paul di Resta otkrio je VJM06, no momčad još uvijek nije otkrila tko će biti njegov momčadski kolega.


Ferrari s novim F138 cilja na vrh poretka i dvostruku titulu

Nakon prilično uspješne prošle sezone u kojoj je završio na drugom mjestu u ukupnom poretku konstruktora, Ferrari se u 2013. sprema za pohod na vrh. Isto vrijedi i za Fernanda Alonsa, vozača kojem je svjetski naslov u 2012. izmaknuo za samo tri boda. Svoje ciljeve pokušat će ostvariti s bolidom F138, čije je predstavljanje održano u petak ujutro u Maranellu.

Ferrari u novu sezonu ulazi s istom vozačkom postavom. Fernando Alonso prva je violina talijanske momčadi te će u svojoj četvrtoj sezoni u Ferrariju pokušati doći do prvog naslova prvaka, svog trećeg u karijeri. Njegov momčadski kolega i ove će godine biti Felipe Massa. Brazilac je u prvoj polovici prošle sezone bio na dobrom putu da izgubi svoje mjesto u momčadi, no nakon vrlo dobrih rezultata u drugoj polovici sezone dobio je novu priliku.

Na pozornicu u Maranellu prvi se uspeo šef momčadi Stefano Domenicali i ovim riječima najavio novu sezonu: "Ferrari ima blistavu povijest u Formuli 1 i ona nas zadužuje. Od nas se mnogo očekuje i jedini cilj u novoj sezoni je povećati broj pobjeda i broj trofeja u Ferrarijevoj riznici".

Nakon toga otkriven je F138, bolid koji je vrlo sličan prošlogodišnjem. Razlog tome su pravila sporta koja nisu doživjela značajnije promjene, no na novom Ferrariju dva se detalja ipak ističu. Talijani su uvijek držali do estetike i zato ne čudi da su odlučili sa svog bolida ukloniti stepenasti nos. Izravnali su prednji dio bolida te je on zbog toga nešto viši nego lani. Osim toga, ističe se nešto drukčiji raspored boja, iako je dominantna i dalje crvena.

O novom bolidu Domenicali je rekao: "Ove smo zime vrlo naporno radili. Prošlih smo sezona u ranoj fazi uvijek imali dosta problema i vozači na prvim utrkama nisu imali dovoljno dobre bolide. Zato smo se sada dodatno potrudili kako bismo već u Australiju došli spremni, kao kandidati za vrh. Ovaj bolid još nije gotov, sasvim sigurno ćemo ga još nadograđivati tijekom testiranja, no jedva čekamo Jerez kako bismo vidjeli gdje smo."

Fernando Alonso očekuje kako će početak ove sezone biti mnogo stabilniji od početka 2012. godine: "Pravila se nisu bitno mijenjala i zato mislim da ove godine nećemo imati sedam različitih pobjednika u prvih sedam utrka. Očekujem da će sve biti znatno stabilnije i da će od samog početka dvije ili tri momčadi konkurirati za vrh. Naš je cilj da mi budemo jedna od tih momčadi."

Felipeu Massi ovo je bilo već osmo predstavljanje Ferrarijevog bolida: "Dugo sam već ovdje, no svako predstavljanje bolida sa sobom donosi nešto novo i uzbudljivo. Imam dobar osjećaj u vezi ovog bolida i vjerujem da ćemo s njime doći do mnogih pobjeda i dvostruke krune na kraju sezone. Jako sam zadovoljan završnicom prošle sezone, ove sam zime naporno trenirao i nadam se da ću tu formu uspjeti prenijeti na novu sezonu."

Nakon predstavljanja bolida Ferrarijeva karavana kreće za Španjolsku. Na stazi Jerez testirat će svoj novi bolid od 5. do 8. veljače. Ta će testiranja propustiti Alonso, Massa će voziti tri dana, dok će četvrtog dana priliku dobiti testni vozač Pedro de la Rosa.

***

Otkriven i VJM06, Di Restin kolega još uvijek nepoznat

Pomalo u sjeni Ferrarija ostalo je predstavljanje novog bolida Force Indije, sedmoplasirane momčadi prošlogodišnjeg Svjetskog prvenstva u Formuli 1. U 2013. Force India ulazi s bolidom nazvanim VJM06, a zanimljivo je da još uvijek nije sigurno tko će sjediti za njegovim volanom. Siguran član momčadi je Britanac Paul di Resta (14. prošle sezone s 46 osvojenih bodova), no još uvijek nije otkriveno tko će biti njegov momčadski kolega. Nico Hülkenberg je na kraju prošle sezone preselio u Sauber, a favorit za mjesto drugog vozača je mladi Francuz Jules Bianchi, no služene potvrde još uvijek nema.

Novi bolid predstavljen je na stazi Silverstone, a Di Resta će imati priliku napraviti i kratku probnu vožnju. Force India je prošle sezone imala dosta uspona i padova, ovisno o tome kako je koja staza odgovarala bolidu. Slično se može očekivati i ove godine, dakle plasman u sredini poretka.

Tehnički direktor Andrew Green istaknuo je kako se promjene na bolidu nalaze uglavnom ispod površine, dok se na površini vidi tek ravni prednji dio bolida, umjesto "stepenice" koja je krasila prošlogodišnji model. "Novitete koje smo konstruirali nemoguće je vidjeti jer se svi nalaze ispod površine. Mnogo smo radili na prednjem i stražnjem ovjesu te na aerodinamici. Mislim da smo napravili dobar posao i da je bolid bolji od prošlogodišnjeg. Očekujemo da će biti pouzdaniji i da će ga biti lakše voziti", poručio je Green.

VJM06 pokretat će Mercedesov motor, a njegovu snagu odmah nakon predstavljanja imat će priliku iskušati Paul di Resta: "Jedva čekam isprobati bolid. Danas ćemo imati samo mali test, a onda u Jerezu ćemo vidjeti što smo učinili. U ovom je trenutku teško postaviti ciljeve. Trebamo težiti konstantnosti i pokušati u novu sezonu prenijeti dobru formu s kraja 2012. godine. Nadam se da ćemo u kvalifikacijama što češće biti u Q3."

Force India je bila četvrta momčad koja je predstavila svoj bolid, a tijekom predstojećeg vikenda to će učiniti još dvije momčadi. Za subotu je zakazano predstavljanje Sauberovog bolida, dok se s nestrpljenjem iščekuje nedjelja i otkrivanje novog bolida Red Bullove momčadi.
 
Zuletzt bearbeitet:
AW: Formula 1

RB9 Red Bullov je adut za četvrti uzastopni naslov prvaka u Formuli 1

0000000000428770_420_280_cut.jpg


U britanskom Milton Keynesu u nedjelju je predstavljen Red Bullov bolid za 2013. godinu. Kako poručuju iz momčadi jedini cilj im je ponoviti uspjehe koje su ostvarili u prethodne tri sezone, a to će pokušati učiniti s bolidom nazvanim RB9. Ovogodišnji model ne razlikuje se bitnije od prošlogodišnjeg, a Adrian Newey smatra da je to i očekivano s obzirom da nije bilo značajnijih promjena u pravilima sporta.

Aktualni svjetski prvaci u Formuli 1 predstavili su svoj bolid za 2013. godinu, bolid s kojim će pokušati još jednom obraniti naslov. U posljednje tri sezone Red Bull je u svoje vitrine pospremio tri naslova prvaka u poretku konstruktora, a u istom periodu s tri se vozačka naslova okitio njemački vozač Sebastian Vettel.

Prethodne tri sezone mogu se smatrati Red Bullovom erom, ali Vettel i društvo na tome ne žele stati. Nakon takvih uspjeha u 2013. godini imaju samo jedan cilj - još jednom osvojiti oba naslova i produljiti svoju dominaciju u Formuli 1. Te će ciljeve pokušati ostvariti s bolidom nazvanim RB9. Njegovo predstavljanje održano je u nedjelju u Red Bullovoj tvornici u Milton Keynesu u Velikoj Britaniji. Novi bolid medijima i navijačima predstavili su vozači, Sebastian Vettel i Mark Webber, tehnički direktor i ključni čovjek u stvaranju Red Bullovih bolida, Adrian Newey, te šef momčadi Christian Horner.

Kako je i sam Newey priznao, RB9 ne razlikuje se mnogo od prošlogodišnjeg modela: "Ovaj bolid evolucija je RB8. Budući da tijekom zime nije bilo značajnijih promjena u pravilima, a naš je bolid na kraju prošle sezone funkcionirao sjajno, nije bilo potrebe za nekakvim revolucionarnim rješenjima. Pokušali smo tek unaprijediti neke detalje za koje smo smatrali da bi mogli bolje funkcionirati i učiniti bolid još bržim i pouzdanijim."

"Mislim da će najveći novitet u 2013. biti nove Pirellijeve gume. Imali smo ih priliku kratko testirati na posljednjoj utrci u Brazilu, ali zbog vrlo visoke temperature i 'zelene' staze nismo mogli puno naučiti. S gumama bi moglo biti mnogo iznenađenja i bit će jako važno dobro ih razumjeti"
, poručio je Newey.

Red Bullov bolid doživio je manje vizualne promjene, a zanimljivo je kako su inženjeri austrijske momčadi odlučili zadržati stepenasti nos bolida, jednako kao i Lotusovi, dok je primjerice Ferrari izravnao taj dio u skladu s pravilima.

Na poziciju vozača unutar momčadi osvrnuo se Christian Horner, i usput stao u obranu Marka Webbera koji je bio česta meta kritičara: "Da nismo bili zadovoljni onime što je Mark pokazao, ne bismo mu ponudili novi ugovor. Red Bull svojim vozačima daje jednaku priliku, a onda sve ovisi o tome što će oni napraviti na stazi. Nama nije važno koji vozač pobjeđuje, bitno je samo da je to jedan od njih dvojice."
Sebastian Vettel prošlogodišnjim je naslovom postao najmlađi trostruki svjetski prvak u povijesti Formule 1, a ove će godine juriti i svoju četvrtu titulu: "Pred nama je još jedna duga godina i mislim da nas čekaju mnogi izazovi. Lijepo je uživati u svim prethodnim uspjesima, no trenutno se osjećam kao da u svemu krećemo od nule."

Njegov momčadski kolega prošlu je sezonu završio na tek šestom mjestu u poretku, no uoči nove sezone vjeruje kako može biti kandidat za naslov: "Vjerujem da bih ove sezone mogao napasti naslov prvaka, kao što sam to činio ranijih sezona. O tome razmišljam svakog jutra. Momčad zna da mi je potrebna potpuna podrška i ja vjerujem kako ću ju i dobiti."

Seriju predstavljanja novih bolida u ponedjeljak će nastaviti Mercedes i Toro Rosso, a u utorak, uoči početka prvih predsezonskih testiranja, svoje će adute otkriti Caterham i Marussija.
 
AW: Formula 1

Mercedes prestavio novi bolid
4bbf764435c4af44fcbc48524ac37425.jpg


Drugo predstavljanje bolida, treće je zakazano u 13:00

MERCEDES je danas u Jerezu pokazao W04, bolid s kojim će se ove godine natjecati u Svjetskom prvenstvu Formule 1.
Njihovo je predstavljanje najkonfuznije u zadnjem desetljeću pa će tako nakon premijernog pokazivanja na stazi, s početkom u 13:00, uslijediti službeni dio predstavljanja.

Inače su jučer izmislili da će bolid otkrivati fanovi twittanjem, ali srušila im se web stranica pa je ideja propala. No, na internet su sinoć svejedno procurile low-res fotografije novog bolida pa ono što je fanove danas dočekalo u Jerezu i nije neko iznenađenje.

Kako bilo, Rosberg je s novim W04 danas u Jerezu odvozio nekoliko instalacijskih krugova, a prvi pravi test Mercedes će, zajedno s drugim momčadima, odraditi sutra.
Podsjetimo da će uz Nicu Rosberga za njih ove godine voziti Lewis Hamilton.
 
AW: Formula 1

Toro Rosso s bolidom STR8 cilja vrlo visoko

1359997458.jpg



Nakon što je u nedjelju svoj RB9 predstavila momčad Red Bulla, dan kasnije su isto učinili i u sestrinskoj momčadi Toro Rosso. Na stazi u Jerezu otkriven je STR8, bolid u kojem će tijekom 2013. godine sjediti Daniel Ricciardo i Jean-Eric Vergne.

Toro Rosso nije mijenjao vozačku postavu iako prošlogodišnjim devetim mjestom u poretku konstruktora i nije mogao biti pretjerano zadovoljan. Ricciardo i Vergne osvojili su u 2012. samo 26 bodova, no obojica su vrlo mladi i talentirani vozači pa se ove godine od njih očekuju nešto bolja ostvarenja.

STR8 i u novoj će sezoni pokretati Ferrarijev motor. Bolid nije doživio neke drastične vizualne promjene u odnosu na svog prethodnika, a koliko su kvalitetni sustavi ispod površine pokazat će prve utrke. Zanimljivo je da Toro Rosso nije pratio Red Bullov korak u zadržavanju stepenastog nosa, već je odlučio izravnati taj dio bolida. STR8 djelo je Jamesa Keya i Luce Furbatta, a potonji je istaknuo kako su nastojali otkloniti poteškoće s balansom bolida te da su veliku pažnju posvetili aerodinamici.

"Očekivanja su u novoj sezoni velika", poručio je šef momčadi Franz Tost pa nastavio: "Momčad je tijekom zime radila vrlo naporno kako bi konstruirala ovaj odličan bolid, a naš je cilj osvojiti šesto mjesto u poretku konstruktora. Vozači su prošle godine odradili vrlo dobar posao, posebno u posljednjih nekoliko utrka. Vjerujemo da s pravim bolidom mogu postići iznenađujuće dobre rezultate."

Jean-Eric Vergne je u 2012. odradio svoju prvu sezonu u Formuli 1 i vjeruje kako će mu u novoj sezoni biti znatno lakše: "Prošle me sezone dočekalo mnogo toga nepoznatoga. Morao sam u kratkom roku naučiti nove staze i pohvatati sve konce ovog sporta. Znam da me u novoj sezoni očekuje još učenja, ali sada ipak znam osnove i moći ću se više koncentrirati na važnije aspekte mog posla. Za cilj sam si postavio skupiti što više bodova i biti bolji od mog momčadskog kolege."

Uspješnoj sezoni nada se i Australac Daniel Ricciardo: "U novu sezonu ulazim s mnogo više samopouzdanja. Uvijek sam imao veliku želju za uspjehom i nadam se da ću ove sezone na stazi uspjeti prikazati sve svoje kvalitete. Veći dio zime sam proveo u Australiji, a kad sam se vratio u tvornicu osjetio sam sjajnu pozitivnu atmosferu. Cilj nam je da budemo bolji nego prošle godine i da se približimo momčadima koje su završile ispred nas."

Toro Rosso je bio osma momčad koja je predstavila svoj bolid. U utorak ujutro to će učiniti Caterham i Marussija, a nakon toga novi će bolidi izaći na stazu Jerez na svoja prva službena testiranja. U Jerezu novi bolid neće imati tek Williams, koji će svoje karte otkriti tek 19. veljače uoči početka testiranja u Barceloni.
 
AW: Formula 1

Otkriveni novi bolidi Caterhama i Marussije

0000000000437027_420_280_cut.jpg


Iščekivanje je konačno završilo. U utorak će momčadi Formule 1 napokon izaći na stazu Jerez kako bi testirale učinjeno u zimskom periodu. Prije početka samih testiranja, u Jerezu su još dvije momčadi predstavile svoje nove bolide. Riječ je o Caterhamu i Marussiji, momčadima koje još uvijek čekaju svoje prve bodove u Formuli 1, no vjeruju kako će ih CT03 i MR02 dovesti upravo do tog cilja.


Caterham s CT03 kreće u potragu za prvim bodovima

Caterhamova nova jurilica nosi naziv CT03. Nakon što su prošle sezone u posljednjoj utrci sezone nadmašili Marussiju u velikoj bitci za deseto mjesto u poretku konstruktora, u Caterhamu se nadaju uspješnijoj 2013. godini. Bolid je značajno redizajniran, iz momčadi tvrde kako je tijekom zime postizao odlične rezultate pa se potajno nadaju kako bi im nadolazeća sezona konačno mogla donijeti prvi bod u povijesti.

CT03 zadržao je prošlosezonski stepenasti nos, no prednje krilo je doživjelo promjene. U oči prvo upada nova, nešto svjetlije zelena boja, bočni usisnici zraka su vrlo mali, a tehnički direktor Mark Smith je istaknuo kako su unaprijedili šasiju i pokrov motora, a sve s ciljem boljeg usmjeravanja zraka prema stražnjem krilu koje je također redizajnirano.

Novi šef momčadi je Cyril Abiteboul, a o novoj sezoni kaže: "Bit će to moja prva prava sezona u Caterhamu, nakon što sam se momčadi pridružio u rujnu 2012. Mislim da će to biti vrlo važna sezona za našu momčad, ali i da imamo pravu priliku za veliki iskorak. Vrlo smo motivirani kako bismo svijetu pokazali da možemo puno bolje od onoga što smo napravili u prethodne tri sezone."

Optimističan je i jedan od vlasnika momčadi te Abiteboulov prethodnik, Tony Fernandes: "Tijekom zime smo u zračnom tunelu dobili neke fantastične rezultate i ovaj bi bolid trebao biti brži od svih prethodnika. Mislim da smo izgradili čvrste temelje za uspješnu 2013. godinu."

Vozačku postavu Caterhama u novoj će sezoni činiti Charles Pic, bivši član Marussije, te Giedo van der Garde, testni vozač Caterhama iz prošle sezone. "Ova sezona bit će vrlo kompleksna. Želimo ostvariti napredak u odnosu na prošlu, a opet treba misliti i na 2014. godinu u kojoj na snagu stupaju nova pravila. Nadam se kako ćemo doći do prvog boda", izjavio je Pic, a Van der Garde dodao: "Nadam se dobroj sezoni. Vrlo sam sretan što sam dobio priliku postati vozač u Formuli 1 i jedva čekam okušati se u tako jakoj konkurenciji."

***

KERS sustav najveća novost novog bolida Marussije

Marussia je prošle sezone napravili popriličan korak naprijed. Od momčadi koja je bila u potpunosti nekonkurentna na stazi, tijekom 2012. je napravila napredak i s Caterhamom se do posljednje utrke borila za desetu poziciju u poretku konstruktora. U novu sezonu ulazi s bolidom nazvanim MR02, koji je konstruiran na bazi prošlogodišnjeg MR01, ali sadrži mnogo noviteta koji bi ovu momčad trebali učiniti još jačom, možda ju i približiti prvim bodovima u povijesti.

MR02 je još jedan u nizu bolida koji u 2013. neće imati stepenasti nos. Iz momčadi poručuju kako su uz pomoć testiranja u zračnom tunelu uspjeli značajno poboljšati aerodinamiku bolida, da MR02 ima unaprijeđeni sustav hlađenja te novi ovjes, a što se tiče vanjskog izgleda promjena se dogodila i na bočnim usisnicima zraka. Ipak, najveća novotarija je ugradnja KERS sustava, kojeg prethodni Marussijini bolidi nisu imali.

"U prve tri godine našeg sudjelovanja u Formuli 1 svoju smo pažnju ponajviše usmjerili na aerodinamiku bolida. Nismo željeli ugraditi KERS sve dok nismo procijenili kako je bolid spreman za to. S napretkom koji smo postigli u 2012. godini došli smo do točke kada je naš bolid postao spreman za taj novi korak. Zbog toga smo ove zime imali mnogo više posla, ali smo sada zadovoljni i s nestrpljenjem iščekujemo izlazak na stazu. Testiranja moramo iskoristiti na pravi način kako bismo u Australiju došli što spremniji"
, izjavio je šef momčadi John Booth.

Bolid Marussije inače je djelo Pata Symondsa, vrlo poznatog stručnjaka, tehničkog direktora Marussije. On je ranije imao ulogu savjetnika ove momčadi jer dužnost direktora nije smio obnašati zbog suspenzije koju je dobio za singapurski skandal s Renaultom 2008. godine. Marussia još uvijek nije potvrdila vozačku postavu za 2013. godinu. Osiguranu poziciju za sada ima 21-godišnji Britanac Max Chilton, dok je druga pozicija nakon raskida ugovora s Timom Glockom još uvijek otvorena.

Momčadi Formule 1 će od utorka do petka testirati na stazi Jerez. Jedina momčad koja još uvijek nije predstavila novi bolid je Williams, a to će učiniti 19. veljače u Barceloni, uoči početka drugih predsezonskih testiranja.
 
AW: Formula 1

Formula jedan bez 20. trke ove godine




formula-abudabi_100x100.jpg

Prvi čovek Formule jedan Berni Eklston odbacio je u ponedeljak mogućnost održavanja 20. trke ove godine, čime je prekinuo nagadjanja da bi Turska ili neka druga evropska nacija mogla biti domaćin 2013.

"Nemoguće je dodati još jednu trku u ovako kasnoj fazi", rekao je Eklston u Dubaiju, gde je otputovao zbog sponzorskog ugovora.

Mediji su uveliko nagadjali da bi trka u Evropi mogla da zameni Veliku nagradu SAD. Glavni kandidat za to mesto bio je Istanbul, koji je prošle godine ispao iz kalendara zbog neslaganja sa Eklstonom oko nadoknade za pravo domaćinstva. Portugal je poslednjih meseci takodje pominjan kao kandidat.

"Razočaran sam što se ovo nije ranije desilo. Ne možete iznenada samo da ubacite još jednu trku", rekao je Eklston.
 
AW: Formula 1

Jerez 2013 rezultati prvog dana testiranja

1
ButtonMcLaren1m18.861s37
2WebberRed Bull1m19.709s +0.84873
3
GrosjeanLotus1m19.796s +0.93554
4di RestaForce India1m20.343s +1.48289
5RicciardoToro Rosso1m20.401s +1.54070
6MassaFerrari1m20.536s +1.67564
7
HulkenbergSauber1m20.699s +1.83879
8RosbergMercedes1m20.846s +1.98511
9MaldonadoWilliams1m20.864s +2.00384
10vd GardeCaterham1m21.915s +3.05464
11ChiltonMarussia1m24.176s +5.31529
 
AW: Formula 1

Mark Webber općenito je zadovoljan početkom testiranja i novim Red Bullom RB9, no smeta ga podupravljanje koje se pojavilo na prvom danu. Danas će to pokušati popraviti.
webber-test-jerez-going-out.jpg


RB9 ima tendenciju podupravljanja

PRVA dva dana predsezonskih testiranja u 2013. pokazala su vrlo neugodnu tendenciju novog Red Bullovog RB9 - sklonost podupravljanju. Mark Webber je rekao da će taj problem morati hitno riješiti do kraja drugog dana.
"Bolid je jučer dosta podupravljao, moramo to srediti i moramo ga učiniti responzivnijim," rekao je Webber. "Međutim, današnji dan bio nam je prvi dan u školi. Sva sreća pa sutra ne vozimo prvu utrku. Isto vrijedi i za sve druge."
Komentirajući karakteristike novog bolida, Webber je rekao: "Razlike nisu prevelike. Prije nekoliko godina imali smo promjene pravilnika, ali pravila za ovu sezonu gotovo su identična prošlogodišnjima. Imamo neke nove stvari na prednjem krilu, ali jako brzo sam stekao povjerenje u njih."
Kombinacija staze i guma naglašava sve slabosti bolida

Webber je još rekao i da bi kombinacija abrazivne staze u Jerezu i nove specifikacije Pirellijevih guma mogla dodatno naglasiti sve slabosti bolida.
"Gume začas odlaze. Kada gledate bolid na svježim gumama performanse izgledaju prilično dobro, ali zato ne izgledaju čim se gume malo potroše. Probleme možete uočiti i golim okom. Gume ne mogu puno izdržati i vremena onda padaju na 1:22 ili 1:23."
Još je dodao: "Međutim, ovo je staza koja je oduvijek bila teška za gume. Može se dogoditi da se zbog toga brinete, a onda odete na drugu stazu i tamo sve bude OK."

- - - Aktualisiert - - -

Ferrarijev vozač Felipe Massa imao je šesto najbrže vrijeme na prvom danu ovotjednih testiranja u Jerezu. Kaže da je vrlo zadovoljan novim bolidom, koji je neusporedivo bolji od svog prethodnika.
massa-jerez-test-front.jpg


F138 je bolid s drugog planeta u usporedbi s F2012

FELIPE Massa je izjavio da je Ferrari ove godine na drugom planetu ako se forma na testiranjima, koju su pokazali na prva dva dana u Jerezu, usporedi s prošlogodišnjom.
Massa je jučer u Jerezu imao šesto najbrže vrijeme, dok je na drugom danu trenutno osmi najbrži.
"Ako sve usporedimo s prošlom godinom, onda smo sada na drugom planetu," rekao je zadovoljni Massa. "Sjećam se da smo prošle godine imali puno problema s bolidom. Bilo je teško zadržati ga na stazi. Baza koju imamo ove godine potpuno je drugačija od lanjske."
"Novi bolid puno je bolje balansiran. Mislim da ima i dobru trakciju na stražnjem kraju. Ovo je staza koja je vrlo zahtjevna za stražnji kraj, gume se jako troše. Rekao bih da je razlika u odnosu na prošlu godinu ogromna."
Pojavili su se sitni problemi, ali Ferrari će ih riješiti

Međutim, nije sve 100% idealno. Massa i Ferrari jučer su primijetili i sitne probleme na novom bolidu, poput hlađenja kokpita, ali uvjereni su da će ih sve s lakoćom riješiti.
"Što se tiče prvog dana, našeg programa i rada, moram reći da nisam razočaran. Imamo još jako puno posla i moramo napraviti još puno na razvoju bolida do prve utrke. Međutim, definitivno nisam razočaran," zaključio je.

- - - Aktualisiert - - -
Luis Hamilton slupao bolid


Luis Hamilton slupao je "mercedesov" bolid prvog dana testiranja na stazi u Herezu, posle samo 15 odvezenih krugova. Hamilton je, posle problema sa kočnicama, izgubio kontrolu nad vozilom i završio u zaštitnoj ogradi. Iz Mercedesa stiže saopštenje da je Hamilton nepovređen.
 
AW: Formula 1

[h=1]Marussia objavila ime Glockovog nasljednika, novi Brazilac u Formuli 1[/h]Marussia je objavila tko će zamijeniti Timu Glocka u jednom od ovosezonskih bolida Formule 1. Maxu Chiltonu društvo će praviti 23-godišnji Brazilac...



Luis Razia
, brazilski vozač, postat će još jedno novo ime u nadolazećem svjetskom prvenstvu Formule 1. Vozit će za momčad Marussije, čije će boje braniti i novak Max Chilton.


Svoj će novi bolid Razia isprobati već u srijedu na testiranjima u Jerezu.


"Protekle su dvije sezone u seriji GP2 poslužile za dokazivanje, da imam što je potrebno i da sam spreman za Formulu 1. Nadam se da ću nagraditi povjerenje koje mi je Marussia ukazala, s obzirom da se želi nadograditi vrlo dobra 2012. godina. Želim dati svoj doprinos tome"
, izjavio je Razia po objavi dogovora.


Razia je posljednje četiri godine nastupao u seriji GP2, a prošle se godine borio za naslov prvaka. Završio je na drugom mjestu, iza Valsecchija, a šef Marussije John Booth najavio je dobru sezonu za vozača kojega je pratio i u ranijoj fazi karijere.


Naime, Razia je 2010. godine skupljao iskustvo kao pričuvni vozač Virgina. "Očekivali smo da će ovako napredovati. Vrlo je brz, a prošle se sezone dobro borio za svoje drugo mjesto", rekao je Booth.
 
AW: Formula 1

Zauber špijunirao Red Bul?
Nakon što su Zauber i Red Bul predstavili svoje bolide za predstojeću sezonu, nemačka štampa se zapitala da li je švajcarski tim poslao špijuna u redove aktuelnog šampiona.

Naime, mnogi su našli sličnost između Zauberovog C32 i Red Bulovog RB9, a komentar nemačkog Auto Motor und Sport magazina je da dva bolida "imaju iste karakteristike".

zauber-c32.jpg


Međutim, Red Bul tvrdi da RB9 predstavlja logičnu evoluciju prošlogodišnjeg osvajača titule, a šef tima, Adrijan Njui, ga je nazvao tranzicionim bolidom, koji treba da predstavlja uvod u 2014. godinu i uvođenje novih regulatima sa V6 agregatom

Jedna od najvećih novina jesu nove boje, uz start novog sponzorskog ugovora sa Infinitijem.

red-bul-rb9-1.jpg


Ipak, pripadnicima sedme sile je bilo teško da procene novi bolid, jer je fotografisanje bilo zabranjeno, uz zatamnjeno svetlo i relativno kratak boravak na podijumu.

Nakon što je ceremonija predstavljanja završena, RB9 je krenuo u Perez, gde će ga danas Mark Veber premijerno izvesti na stazu.
 
AW: Formula 1

Jerez 2013.: rezultati drugog dana testiranja

1. Romain Grosjean Lotus 1m18.218s 95
2. Paul di Resta Force India 1m19.003s + 0.785s 95
3. Daniel Ricciardo Toro Rosso 1m19.134s + 0.916s 83
4. Mark Webber Red Bull 1m19.338s + 1.120s 101
5. Nico Hulkenberg Sauber 1m19.502s + 1.284s 99
6. Lewis Hamilton Mercedes 1m19.519s + 1.301s 15
7. Sergio Perez McLaren 1m19.572s + 1.354s 81
8. Felipe Massa Ferrari 1m19.914s + 1.696s 78
9. Pastor Maldonado Williams 1m20.693s + 2.475s 71
10. James Rossiter Force India 1m21.273s + 3.055s 19
11. Giedo van der Garde Caterham 1m21.311s + 3.093s 88
12. Luiz Razia Marussia 1m23.537s + 5.319s 31

- - - Aktualisiert - - -

Novi Mercedesov vozač Lewis Hamilton imao je prilično težak dan u Jerezu: odvozio je samo 15 krugova, a onda su mu otkazale kočnice zbog čega je udario u ogradu.
hamilton-jerez-crash.jpg

Bolje je da se kvarovi događaju na početku nego na kraju testiranja

PRVI puni testni dan za Lewisa Hamiltona kao Mercedesovog vozača nije prošao dobro - nakon samo 15 krugova izletio je sa staze jer su mu otkazale kočnice.
"Ne smijete si dozvoliti da vas ovakvi dani zbune. Morate gledati naprijed i razmišljati pozitivno," naglasio je Hamilton. "Naši momci u garaži trude se da se ovakve stvari ne događaju. Tvornica radi punom snagom i mogu samo reći da mi je drago što se ovo dogodilo danas, a ne na zadnjem testu u Barceloni. To bi tek bio problem."
Podsjetimo da ništa bolji dan jučer nije imao ni Nico Rosberg - odvozio je samo 11 krugova, a onda se zaustavio zbog problema s elektronikom.
Namjerno udario frontalno kako bi šteta na bolidu bila što manja

Komentirajući trenutak izlijetanja sa staze, Hamilton je rekao da je "pokušao kočiti, ali da je pedala u sekundi propala."
"Više nije bilo kočnica i samo sam se mogao pripremiti za udarac. Malo sam povrijedio nogu," dodao je.
Iznio je i jedan fascinantan detalj: dok je jurio prema zaštitnoj ogradi, bolid je pozicionirao tako da sudar s njom bude frontalan. Objasnio je i zašto:
"Ako idete koso rastrgat ćete cijelu stranu bolida. Puno je jednostavnije udariti prednjim krajem i oštetiti samo nos.

- - - Aktualisiert - - -


Red Bull Racingov šef Christian Horner izjavio je da nitko od momčadi ili vozača neće dominirati predstojećom sezonom nego da će se performanse mijenjati sa svakom novom utrkom.

webber-jerez-test-top.jpg

Performanse momčadi i bolida ovisit će o stazama

DOBRA vijest za Formulu 1 - u Red Bull Racingu ne vjeruju da će itko dominirati predstojećom sezonom nego da će utrke biti uzbudljive i neizvjesne kao i prošle godine.
"Mislim da ćemo ove godine gledati kako različite staze odgovaraju različitim bolidima," izjavio je Red Bullov šef Christian Horner. "Smatram da će ova sezona biti slična lanjskoj jer je na gridu četiri ili pet momčadi koje mogu pobjeđivati. Na ekipama i vozačima je da od prve do zadnje utrke budu najkonzistentniji."
"Bit će dana kada nećete moći pobijediti, ali tada je vrlo važno da uzmete treće, četvrto ili peto mjesto. Na svakom trkaćem vikendu morate izvući vlastiti maksimum," naglasio je.
2012. neizvjesna, 2011. protekla u znaku RBR-ove dominacije

Podsjetimo da je prošla sezona bila jedna od najnepredvidljivijih i najuzbudljivijih u povijesti Formule 1: na 20 utrka pobijedilo je osam različitih vozača, od čega sedam različitih na prvih sedam utrka.
Posljednji put kada je neka momčad dominirala Formulom 1 bila je sezona 2011., kada je Red Bull Racing pobijedio na 11 od ukupno 19 utrka.
 
AW: Formula 1

Maldonado: Botas će biti konkurentan
20099-valteri-botas.jpg
Pastor Maldonado, koga ove godine očekuje treća sezona u karijeri s Vilijamsom, smatra da će njegov novi klupski drug, Valteri Botas, vrlo brzo pokazati svoje kvalitete.

Ovo će 23-godišnjem Fincu biti debitantska sezona u najbržem cirkusu na svetu, dok će vremena za navikavanje na novi bolid biti vrlo malo, jer će novi Vilijamsov bolid biti predstavljen tek u Barseloni, tako da će za druženje s njim imati svega četiri dana.

Ipak, Maldonado smatra da to neće mnogo uticati na Botasa, koji je dosta radio na razvoju FW35, uz dosta dana provedenih i u simulatoru.

"Možda je debitant, ali nije amater", izjavio je Venecuelanac. "Verujem da će uživati u predstojećoj sezoni, kao i da će se pokazati kao vrlo konkurentan."

Ovakav optimizam nije neutemeljen, jer je Finac tokom prošle sezone često testirao bolid, pomažući i mehaničarima. Kako je izjavio tokom testiranja u Herezu, pokušaće da i ove sezone što više doprinese usavršavanju performansi.
 
AW: Formula 1

Tehnicka analiza Red Bulla RB9

Poznato je da se pobjednički recept ne mijenja i zato je teško kritizirati Red Bull zbog, uvjetno rečeno, konzervativnog pristupa s novim bolidom, ali s obzirom na vješto skrivanje karata koje već godinama karakterizira ovu momčad, kao i genijalnog Adriana Neweya, prerano je za ozbiljnije procjene ovogodišnjeg RB9.
rb9-crop.jpg

Red Bullovo predstavljanje svog novog bolida RB9 možda je i najiščekivaniji događaj kada govorimo o predstavljanju novih bolida Formule 1 u 2013. godini. Posljednjih godina Red Bull prednjači inovacijama i plijeni poglede već od samoga predstavljanja bolida, ponajviše zahvaljujući briljantnom umu Adriana Neweya koji je uvijek znao nadmudriti aktualni tehnički pravilnik.
Red Bull je 2012. započeo relativno loše te su Webber i Vettel sezonu otvorili tek 5. i 6. startnim mjestom na prvoj utrci u Australiji. Loše za momčad koja je 2011. osvojila pole positione na 18 od 19 utrka. Naravno, glavni razlog za pad forme je zabrana ispušnih difuzora koje je upravo Red Bull ponovno uveo u Formulu 1, a njihov je RB7 koristio tu filozofiju na spektakularan način, omogućivši Sebastianu Vettelu rekordno uspješnu sezonu.

Tek na posljednjim testiranjima u Barceloni, Red Bull je pokazao svoju posljednju interpretaciju ispušnog sustava koji je trebao barem donekle ostvariti učinak ispušnih difuzora, unatoč pravilima koja striktno nalažu položaj ispušnih cijevi. Kao i obično, momčadi su pronašle rupe u pravilima kako bi povratili barem dio tog tako učinkovitog načina povećavanja potiska koji stvara difuzor. Red Bull se mučio sa svojom interpretacijom, posebno Sebastian Vettel, a u Kini su na Vettelov bolid čak instalirali staru specifikaciju ispušnog sustava kako bi direktno usporedili podatke.

Prva ozbiljna naznaka forme iz 2011. stigla je u Valenciji gdje je Vettel bio klasa za sebe i vodio u utrci sve do kvara alternatora, a nakon što su dodatno modificirali ispušni sustav, odnosno način na koji se ispušni plinovi usmjeravaju prema difuzoru, i nakon što su u Suzuki uveli svoju interpretaciju Double DRS sustava (DDRS), Vettel i Red Bull bili su nepobjedivi.

Newey je priznao da ga je RB8 često znao frustrirati, a nakon što su osvojili naslov prvaka u intenzivnoj borbi s Ferrarijem i razvijanjem bolida do samoga kraja prvenstva, otkrili su da zbog toga nešto kasne i s razvojem RB9.

Kao i uvijek kod predstavljanja novoga bolida, bit će zanimljivo vidjeti koliko će sličan biti ovaj tek pokazani bolid onom što ćemo vidjeti na prvoj utrci u Australiji. Dosad je Red Bull uvijek pokazivao relativno malo, čak i na prvim testiranjima gdje bi se bazirali na osnovnoj inačici bolida, a kasnije bi isprobavali nove aerodinamičke komponente.

Momčad je kritizirana zbog malobrojnih slika koje su objavili na predstavljanju RB9, a Newey se opravdava da su 'neke momčadi pokazali samo nekolicinu ograničenih slika, manje nego što smo mi danas pokazali.'
rb9-tech-1.jpg

Prednji kraj

Kao što smo već i navikli, prednje krilo (1) na tek predstavljenim bolidima je ili prošlogodišnje specifikacije ili tek nešto drukčije od toga pa logično, ni Red Bull nije iznimka. U današnja prednja krila ulaže se jako puno vremena i novca i sigurno je da momčadi žele što je moguće kasnije pokazati svoje adute. Također, kako je FIA za 2013. postrožila propise oko savijanja prednjih krila (odsad se smiju savijati samo 10 mm umjesto dosadašnjih 20 mm, a krilo se opterećuje na dva mjesta utezima od 100 kg), Red Bull je sigurno jako puno truda uložio upravo u ovaj aspekt bolida budući da su njihova krila poznata po savitljivosti.

Prednji je ovjes zadržao push rod konfiguraciju, za razliku od većine konkurenata koji su krenuli Ferrarijevim putem i sprijeda uveli pull rod konfiguraciju, kako bi poboljšali kvalitetu strujanja zraka preko elemenata ovjesa i imali nešto niže težište zbog niže smještenog donjeg poprečnog ramena i amortizera i opruga u samom monokoku. Red Bull se odlučio za konzervativniju opciju i zadržao push rod, što i nije tako loša ideja s obzirom da je ovo posljednja godina ovakvih pravila i da bi s tim mogli više izgubiti nego dobiti, s obzirom da su godinu završili s vrlo konkurentnim bolidom.

Nos bolida, koji je prošle godine također bio u središtu pozornosti upravo zbog svoje 'gumene' savitljivosti, ima blagi pad, a sa svake strane montirane su kamere Formula One Managementa (3) (momčadi moraju imati određen broj kamera na bolidima). Što se tiče stepenice na monokoku, i dalje je prisutna, ali je nešto uglađenija nego na prošlogodišnjem bolidu zahvaljujući korištenju tankog pokrova od ugljičnih vlakana pa je kosina znatno blaža. Također, na vrhu kosine (4) nalazi se mali prorez, sličan onome na prošlogodišnjem Sauberu, a usmjeren je prema vozaču i služi kao izlaz zračne struje koja ulazi kroz otvor ispod nosa.
rb9-tech-2.jpg

Nosači prednjeg krila (5) su nešto širi na dnu, a gledano sa strane, odrezani su do spojne točke s prednjim krilom, za razliku od primjerice Ferrarijevih koji se protežu znatno više ispod nosa.
rb9-tech-3.jpg

Bočne stranice

Zahvaljujući malim otvorima za hladnjake ulja i vode (6), bočne su stranice izuzetno kompaktne na svom prednjem kraju (7) što omogućava kvalitetnije strujanje zraka prema stražnjem kraju. Sam dizajn bočnih stranica nije se bitno promijenio u odnosu na RB8, ali napredak je ipak vidljiv. Također, ističe se i mali detalj vezan uz podnicu na tom dijelu (8) gdje tanki usmjerivač zraka nije povezan s podnicom (osim s nekoliko tankih vertikalnih spona), nego 'lebdi' iznad nje, što bi trebalo poboljšati 'usisavanje' zraka ispod podnice i stvoriti vrtloge koji će omogućiti da struja zraka što je moguće više ostane ispod podnice.
rb9-tech-4.jpg

Vertikalni usmjerivač zraka (9) kao i dva manja horizontalna početku bočnih stranica (10) zadržani su s prošlogodišnjeg bolida i sigurno ćemo vidjeti i drukčije interpretacije do prve utrke sezone.
rb9-tech-5.jpg

Stražnji kraj

Red Bull je u posljednjoj trećini sezone usavršio svoj koncept ispušnog sustava koji plinove usmjerava prema difuzoru i prostoru između stražnjih kotača i podnice. Zato je donekle očekivano da su i na RB9 zadržali isti koncept, makar nije nemoguće da se i po tom pitanju nešto promijeni do prve utrke sezone, kao što se dogodilo i prošle godine. Iako, prošla je godina bila prva s ovakvim pravilima i za očekivati je da na ovom području nećemo vidjeti tako značajne promjene.
Red Bull je koristio koncept koji se sastojao od oblih izbočenja (11) koja su 'čuvala' ispušne plinove što je moguće više na željenom putu, rampe (12) kojom su se ispušni plinovi spuštali prema difuzoru, a kako omogućili i strujanje zraka oko ruba bočnih stranica, ispod rampe stvorili su tunel (13). Sličan je koncept ove je godine predstavio i Lotus.

Kao i na prošlogodišnjem RB8, Red Bull je nastavio s idejom pokrivene poluosovine, što su uspjeli tako da su ju spojeli s donjim poprečnim ramenom u jedan element (14). Pokrivanje poluosovine nekim vanjskim pokrovom zabranjeno je, ali spajanje u jedan element s elementom stražnjeg ovjesa smatra se legalnim. Koncept su u 2013. već kopirale brojne momčadi.
Također, Red Bull je, kao i na prošlogodišnjem bolidu, ispod predimenzioniranog donjeg poprečnog ramena koje krije i poluosovinu stavio i tri vertikalna usmjerivača zraka sa svake strane (15) kako bi učinkovitije usmjerila zračna struja iznad difuzora, kao i nadolazeći ispušni plinovi.

Stražnji ovjes zadržao je pull rod konfiguraciju koju Red Bull koristi još od 2009. i koju danas imaju sve momčadi, a stražnje krilo vrlo je slično već viđenoj inačici iz 2012. Na tom području, kao i na mnogim drugim, možemo očekivati vidljive promjene na testiranjima i na prvim utrkama sezone.
Hoće li konzervativnost i iscrpljujuća bitka s Ferrarijem 2012. koštati Red Bull?

Poznato je da se pobjednički recept ne mijenja i zato je teško kritizirati Red Bull zbog uvjetno rečeno konzervativnosti s novim bolidom, ali s obzirom na vješto skrivanje karata koje već godinama karakterizira ovu momčad, kao i genijalnog Adriana Neweya, prerano je za ozbiljnije procjene ovogodišnjeg RB9. Igranje na jake strane prethodnika, s obzirom na male promjene u pravilniku za 2013. i nije tako loša ideja, a hoće li se bolid kojeg je sam Newey opisao kao 'evolucijski' pokazati dovoljno brzim, preostaje nam vidjeti. Dio odgovora dobit ćemo na testiranjima, ali tek pravu sliku nakon prvih kvalifikacija u Australiji.

Dotad možemo uživati u tehničkim detaljima i novostima koje će se pojavljivati na bolidima tijekom testiranja. Ipak nam ne mogu baš sve sakriti.
 
AW: Formula 1

Dugogodišnji Mercedesov ambasador i bivši dvostruki svjetski prvak Mika Hakkinen smatra da je McLaren u top formi te da se Mercedes, i Lewis Hamilton, protiv njih neće moći boriti.

hamilton-jerez-front.jpg


[h=4]McLaren je u top formi, tvrdi Hakkinen[/h] BIVŠI dvostruki svjetski prvak Mika Hakkinen ne vjeruje da će 2013. biti posebno dobra i uspješna godina za novog Mercedesovog vozača Lewisa Hamiltona koji se, smatra Hakkinen, neće moći boriti s McLarenom i drugim vodećim momčadima.
Hakkinen je inače dugogodišnji Mercedesov ambasador.
"Iskreno, prvi test uvijek je kocka na neki način. Nitko ne ide na 100% performansi bolida i još je uvijek malo prerano za reći kako stvari točno stoje," objasnio je.
"Međutim, imam neki osjećaj da će McLaren ove sezone biti u vrhunskoj formi. U Jerezu smo vidjeli da Mercedes nije tako brz pa ne očekujem da će se oni ove sezone moći boriti s McLarenom," dodao je.
[h=4]Barcelona će dati jasniju sliku o poretku[/h] McLaren je, doista, djelovao puno bolje od Mercedesa u Jerezu. Ipak, tek će druga, a posebno treća serija testiranja u Barceloni ponuditi jasniju i relevantniju sliku o balansu snaga među momčadima na gridu.
 
Zurück
Oben