1. Diese Seite verwendet Cookies. Wenn du dich weiterhin auf dieser Seite aufhältst, akzeptierst du unseren Einsatz von Cookies. Weitere Informationen

Telesport şi Vox News, primele televiziuni de sport, respectiv ştiri

Dieses Thema im Forum "Rumänisch" wurde erstellt von josef.13, 9. Mai 2011.

  1. josef.13
    Offline

    josef.13 Modlehrling Newsbereich Digital Eliteboard Team Modlehrling

    Registriert:
    1. Juli 2009
    Beiträge:
    15.634
    Zustimmungen:
    15.226
    Punkte für Erfolge:
    113
    Ort:
    Sachsen
    Telesport şi Vox News, primele televiziuni de sport, respectiv ştiri care se desfiinţează

    Telesport şi Vox News şi-au pierdut licenţele audiovizuale, după ce le-au fost retrase de Consiliul Naţional al Audiovizualului, devenind astfel primele televiziuni de sport, respectiv ştiri din audiovizualului românesc care se închid.

    Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a hotărât, pe 5 mai, în unanimitate, retragerea licenţelor audiovizuale pentru mai multe televiziuni, printre care şi Telesport şi Vox New.

    Ambele televiziuni şi-au întrerupt total emisia mai mult de 90 de zile, fapt pentru care licenţele lor audiovizuale au fost retrase de CNA în baza articolului 57 din Legea audiovizualului, potrivit căruia: "(1) Licenţa audiovizuală analogică se retrage de Consiliu în următoarele situaţii: b) titularul încetează să difuzeze serviciul de programe pentru care i s-a acordat licenţa audiovizuală mai mult de 90 de zile, pentru motive de natură tehnică, şi mai mult de 96 de ore, pentru orice alte motive imputabile titularului".

    Societatea Telesport Intermedia SRL din Bucureşti, care opera licenţa Telesport, a solicitat CNA un termen de întrerupere a emisiei de 90 de zile, care a expirat în aprilie 2011, fapt pentru care licenţa televiziunii a fost retrasă. Telesport devine astfel prima televiziune de sport din România care este închisă.
    Televiziunea Telesport a fost lansată pe piaţa audiovizualului românesc pe 1 decembrie 2003, fiind deţinută şi condusă la momentul respectiv de Horaţiu Nicolau. Televiziunea a funcţionat ca televiziune pay-TV între martie 2005 - septembrie 2006, iar în martie 2008 a fost cumpărată de trustul Realitatea-Caţavencu, controlat la momentul respectiv de omul de afaceri Sorin Ovidiu Vântu. Tranzacţia a avut loc în contextul licitaţiei pentru drepturile TV pentru meciurile de fotbal din Liga I de fotbal. Astfel, în 2008, televiziunea Telesport s-a numărat printre radiodifuzorii şi companiile înscrise la licitaţia pentru meciurile din Liga I, însă a pierdut licitaţia, în favoarea tandemului Antena 1 - RCS&RDS.

    Licenţa Telesport a fost deţinută însă doar până în aprilie 2009 de către societatea Realitatea Media SA, parte a trustului Realitatea, an în care a fost recedată societăţii Telesport Intermedia SRL. În prezent, acţionarii Telesport Intermedia sunt: GMG Media Box SA - 99,95% şi Sorin Enache (directorul general al Realitatea TV) - 0,05%, potrivit site-ului CNA.

    În august 2010, Telesport Intermedia SRL a cerut Tribunalului Bucureşti intrarea în insolvenţă, iar instanţa a admis solicitarea societăţii, dispunând intrarea în faliment, ridicarea dreptului de administrare şi dizolvarea societăţii. În aceeaşi perioadă, Vlad Enăchescu, directorul executiv al Telesport, a preluat funcţia de director general al Dolce Sport, o televiziune cu profil sportiv lansată în august 2009 de compania de telecomunicaţii Romtelecom.


    Pe de altă parte, televiziunea de ştiri Vox News şi-a pierdut licenţa audiovizuală, din cauză că i-a expirat termenul de 90 de zile de întrerupere a emisiei. Vox News devine astfel prima televiziune de ştiri de pe piaţa audiovizualului românesc care este închisă.
    Contactat, luni, de MEDIAFAX, Bobby Păunescu a spus că nici el, nici familia lui nu mai sunt acţionari la Vox News, Radu Moraru fiind cel care deţine televiziunea.


    La rândul său, Radu Moraru a declarat luni, pentru MEDIAFAX, că va solicita o nouă licenţă audiovizuală de la CNA pentru reactivarea Vox News, dacă va găsi "un parteneriat puternic".
    Potrivit Legii audiovizualului, o televiziune poate să emită doar în baza unei licenţe audiovizuale obţinute de la CNA. Astfel, articolul 50 din Legea audiovizualului prevede că "(1) Furnizarea unui serviciu de programe în sistem analogic de un radiodifuzor aflat în jurisdicţia României se poate face numai în baza licenţei audiovizuale analogice şi, după caz, a licenţei de emisie. (2) Furnizarea unui serviciu de programe în sistem digital terestru prin intermediul unui operator de multiplex de radiodifuziune/televiziune aflat în jurisdicţia României se poate face numai în baza licenţei de utilizare a frecvenţelor radio în sistem digital terestru, în beneficiul titularilor licenţelor audiovizuale digitale".

    Vox News a primit pe 18 ianuarie 2011 aprobarea Consiliului Naţional al Audiovizualului pentru a-şi întrerupe total emisia pentru o perioadă de trei luni, "din motive tehnice", potrivit unei solicitări depuse la momentul respectiv la CNA de societatea Sport Channel SRL, cea care a operat oficial licenţa Vox News.
    Vox News - una dintre cele mai noi televiziuni de ştiri din România - a primit licenţă audiovizuală prin satelit de la Consiliul Naţional al Audiovizualului în şedinţa din 18 august 2009. Televiziunea a început să emită în 16 noiembrie 2009.

    Licenţa audiovizuală a televiziunii Vox News a aparţinut societăţii comerciale Sport Channel SRL, înfiinţată în iunie 2009 şi care îi are ca acţionari, potrivit CNA, pe SC Roxman Investment SRL (80%), deţinută de Neculai Creţu - 45 % şi Magdalena Creţu - 55%, şi SC Global Alloys SRL (20%), deţinută de Neculai Creţu - 60% şi Emil Marian - 40%. Potrivit proiectului televiziunii depus la CNA la primirea licenţei, cheltuielile iniţiale pentru Vox News erau estimate la 2.677.800 de euro, în timp ce investiţiile în echipamente se ridicau la 1.040.000 de dolari plus TVA.


    Quelle: mediafax.ro
     
    #1
    emil1 gefällt das.

Diese Seite empfehlen