1. Diese Seite verwendet Cookies. Wenn du dich weiterhin auf dieser Seite aufhältst, akzeptierst du unseren Einsatz von Cookies. Weitere Informationen

Wie ändert man die Firmware der FAVAL Mercury?

Dieses Thema im Forum "FAVAL S100&S75/DSR 5000/5001ADV" wurde erstellt von goldrake53, 11. April 2008.

  1. goldrake53
    Offline

    goldrake53 Newbie

    Registriert:
    1. April 2008
    Beiträge:
    11
    Zustimmungen:
    0
    Punkte für Erfolge:
    0
    Wie ändert man die Firmware der FAVAL Mercury?

    Hullo alle,
    Ich bin sehr interessiert, zu ändern, indem ich die Firmware FAVAL Mercury S100.

    Ich bin eher Experte in mhw und hdl aber ich bin nur in spezialisierten goldbox philips Firmware.

    Also ich möchte gerne wissen, die benötigten Instrumente zu gewinnen Erfolg.
    Ich meine zum Beispiel das Äquivalent von "DEFIANT" für mhw Teil-und die Quelle für hdl ein.

    Danke im voraus.
    :3:


    goldrake53

    here i post the original english scipt.

    How to modify firmware of FAVAL Mercury?

    Hi all of you,
    i'm quite interested in modify by myself the firmware of FAVAL Mercury S100.

    I'm rather expert in mhw and hdl but i'm specialized only in goldbox philips firmware.

    So i'd like to know the tools needed to gain success.
    I mean for example the equivalent od defiant for mhw part and the source for hdl one.

    thank in advance.
    :3:
     
    #1
  2. phantom

    Nervigen User Advertisement

  3. bavaro133
    Offline

    bavaro133 Stamm User

    Registriert:
    29. Dezember 2007
    Beiträge:
    1.062
    Zustimmungen:
    14
    Punkte für Erfolge:
    0
    Beruf:
    KOCH
    Ort:
    SPANIEN
    AW: Wie ändert man die Firmware der FAVAL Mercury?

    hello
    the first is,what's your actually firm from the faval
    second,what you like change,which programs you like watch(paytv?¿)
     
    #2
  4. goldrake53
    Offline

    goldrake53 Newbie

    Registriert:
    1. April 2008
    Beiträge:
    11
    Zustimmungen:
    0
    Punkte für Erfolge:
    0
    AW: Wie ändert man die Firmware der FAVAL Mercury?

    hallo bavaro133
    thank you for your English answer.

    At moment i don't know exactly the firmware i have: i bought my dec already modified. I'd like to dump the firmware but i don't know exactly how to do that (i have a philips 6072 and i use flashcvt to dump the whole firmware by rs232)

    So the first thing is how to dump the firm.

    My questions about modifications regard above all the mhw part and in second phase the hdl structure: as you probably know we use defiant to completely modify mhw in 6072, and i'm able to patch some hdl routines to manage ecm to send to ecm_emu_patch: i'd like to know something more inside the faval to be able to act the same modifications

    Last thing: i have problem with R*A*I* channel when it is encripted with seka algo: in fact the faval firmware contains the right k*e*y* to decrypt ecm (the same keys are good in my dec) but i have black screen (i think the problem is that this channel is setted to be a "mediaguard" channel but i don't know how to tell the dec the the right pid is from seka provider (which is in emu data).

    hope this can help you to give me some advice.

    i'll translate this in german to..

    regards

    goldrake53

    Hallo bavaro133
    Ich danke Ihnen für Ihre Antwort Englisch.

    Derzeit ich weiß nicht genau, ich habe die Firmware: i kaufte meine Dezember bereits geändert. Ich möchte die Firmware-Dump, aber ich weiß nicht genau, wie man das macht (6072)

    Die erste Sache ist, wie die Firma zu dumpen.

    Meine Fragen über Änderungen hinsichtlich vor allem die mhw Teil und in der zweiten Phase wird die Struktur hdl: Wie Sie wahrscheinlich wissen, nutzen wir trotzig vollständig mhw in 6072 ändern, und ich bin der Lage, einige Patch hdl Routinen für die Verwaltung ecm ecm_emu_patch zu senden an: Ich möchte gerne wissen, etwas mehr in der faval handeln zu können die gleichen Änderungen

    Letzte Sache: Ich habe Probleme mit R * A * I * Kanal, wenn es mit encripted schneidet algo: in der Tatsache, faval Firmware enthält das Recht k * e * y * zu entschlüsseln ecm (die gleichen Tasten sind gut in meinem Dezember), aber I schwarzen Bildschirm haben (ich glaube, das Problem ist, dass sich dieser Kanal gesetzte als "mediaguard" Kanal, aber ich weiß nicht, wie Sie sagen, die das Recht der Dezember pid ist aus schneidet Anbieter (die sich in Emu-Daten).

    Hoffen, dass diese helfen Ihnen bei mir einige Ratschläge.

    Ich werde dies in Deutsch übersetzen zu ..

    Was
     
    #3
  5. bavaro133
    Offline

    bavaro133 Stamm User

    Registriert:
    29. Dezember 2007
    Beiträge:
    1.062
    Zustimmungen:
    14
    Punkte für Erfolge:
    0
    Beruf:
    KOCH
    Ort:
    SPANIEN
    AW: Wie ändert man die Firmware der FAVAL Mercury?

    you dont need a dump,its enough,wenn you look in your preferences from the system,then the first you need know,whats your actually firm,because offer different firms for upgrade
    but when u update ur system,you need the next one:
    look here,and download it

    Dieser Link ist nur für Mitglieder!!! Jetzt kostenlos Registrieren ?



    thats all tools,what you need

    and then,you need a compatible firm for your box
    here you can find there

    PKB(thats the supporters crew name) without middel loader

    Dieser Link ist nur für Mitglieder!!! Jetzt kostenlos Registrieren ?



    MKM WITH!!! middel loader

    Dieser Link ist nur für Mitglieder!!! Jetzt kostenlos Registrieren ?



    MBSP WITH!!! middel loader too

    Dieser Link ist nur für Mitglieder!!! Jetzt kostenlos Registrieren ?



    update instrucion you can find here

    Dieser Link ist nur für Mitglieder!!! Jetzt kostenlos Registrieren ?



    IMPORTANT!!! i need first your actually firm,for no destroy the box!!!
    menu>>>utility>>>system information
    all what u can see,write please here
    cpu,sw,hw and date

    than we see,what we can make with your box
     
    #4
  6. goldrake53
    Offline

    goldrake53 Newbie

    Registriert:
    1. April 2008
    Beiträge:
    11
    Zustimmungen:
    0
    Punkte für Erfolge:
    0
    AW: Wie ändert man die Firmware der FAVAL Mercury?

    Danke bavaro133

    those are the information you requested:

    CPU STx5119
    SW V1.0.3.2
    HW BMSQ202
    DATE 2008.02.03
    loader V2.0.0

    in the emu panel (key)
    there is also this info
    ver 1.0.1 2007/08/30

    thank you

    goldrake53
     
    #5
  7. goldrake53
    Offline

    goldrake53 Newbie

    Registriert:
    1. April 2008
    Beiträge:
    11
    Zustimmungen:
    0
    Punkte für Erfolge:
    0
    AW: Wie ändert man die Firmware der FAVAL Mercury?

    Es tut mir leid, hier ist die Anfrage Deutsch

    Danke bavaro133

    Dies sind die Informationen, die Sie angefordert:

    CPU STx5119
    SW V1.0.3.2
    HW BMSQ202
    DATE 2008.02.03
    Loader V2.0.0

    In der Emu-Panel (key)
    Gibt es auch in diesem Info -
    Ver. 1.0.1 2007/08/30

    Danke
     
    #6
  8. bavaro133
    Offline

    bavaro133 Stamm User

    Registriert:
    29. Dezember 2007
    Beiträge:
    1.062
    Zustimmungen:
    14
    Punkte für Erfolge:
    0
    Beruf:
    KOCH
    Ort:
    SPANIEN
    AW: Wie ändert man die Firmware der FAVAL Mercury?

    hello,sorry for my lateness...
    you have the MKM version with middel-loader in yor box,then you need an upgrade ONLY!! with MKM
    the new firm you can find here

    Dieser Link ist nur für Mitglieder!!! Jetzt kostenlos Registrieren ?



    settings you can find here

    Dieser Link ist nur für Mitglieder!!! Jetzt kostenlos Registrieren ?



    have phun
     
    #7
  9. goldrake53
    Offline

    goldrake53 Newbie

    Registriert:
    1. April 2008
    Beiträge:
    11
    Zustimmungen:
    0
    Punkte für Erfolge:
    0
    AW: Wie ändert man die Firmware der FAVAL Mercury?

    sorry you for my question
    i'll try in the WE and let you know

    bye

    goldrake53
     
    #8
  10. bavaro133
    Offline

    bavaro133 Stamm User

    Registriert:
    29. Dezember 2007
    Beiträge:
    1.062
    Zustimmungen:
    14
    Punkte für Erfolge:
    0
    Beruf:
    KOCH
    Ort:
    SPANIEN
    AW: Wie ändert man die Firmware der FAVAL Mercury?

    fine...
    i wish you success!!
     
    #9
  11. goldrake53
    Offline

    goldrake53 Newbie

    Registriert:
    1. April 2008
    Beiträge:
    11
    Zustimmungen:
    0
    Punkte für Erfolge:
    0
    AW: Wie ändert man die Firmware der FAVAL Mercury?

    HI BAVARO133

    Schließlich habe ich es gelungen, meine Firmware-Upgrade: es ist jetzt einfach vaery.

    Natürlich in erster Ich habe versucht den Download und Upload-Einstellung und dann habe ich die ganze hochgeladen Firmware.

    Ich habe italienisch-Einstellungen: Wenn Sie denken, dass diese sind nützlich, sag es mir und ich sie hochgeladen habe auf das Forum.

    Jetzt habe ich einige Fragen:

    Ich habe ein großes Problem mit der Fernbedienung meiner TV: Immer, wenn ich die Pop-Band auf und ab die Decoder-Schalter ein-und ausschalten repeatly. Es ist sehr langweilig.
    Können Sie etwas empfehlen ragarding es?

    Zweite Frage: Ich kann nicht sehen, T * S * R *: vielleicht habe ich nicht das Recht k * e * y * und prov id in e * m * U *?


    Danke

    goldrake53

    in english for patient users!
    HI BAVARO133

    Finally i succeeded in upgrading my firmware: it's vaery easy now.

    Of course at first i tried to download and upload setting and then i uploaded the whole firmware.

    I HAVE MADE ITALIAN SETTINGS: IF YOU THINK THESE ARE USEFUL TELL ME AND I UPLOAD THEM TO THE FORUM.

    Now i have some questions:

    I have a big problem with the remote control of my TV: whenever i pop the volume up and down the decoder switch on and off repeatly. It' very boring.
    Can you suggest something ragarding it?

    Second question: i can't see T*S*R* : maybe i have not the right k*e*y* and prov id in e*m*u*?


    thanks

    goldrake53
     
    #10
  12. bavaro133
    Offline

    bavaro133 Stamm User

    Registriert:
    29. Dezember 2007
    Beiträge:
    1.062
    Zustimmungen:
    14
    Punkte für Erfolge:
    0
    Beruf:
    KOCH
    Ort:
    SPANIEN
    AW: Wie ändert man die Firmware der FAVAL Mercury?

    fine fine my friend...
    the italian settings can u upload in our database,the link are here

    Dieser Link ist nur für Mitglieder!!! Jetzt kostenlos Registrieren ?



    make sure,what the firm you have,than you upload on
    settings fuer MBSP/MKM mit Middelloader or
    settings fuer PKB
    because are different settings,you know
    the trouble with your remote control is common,the solucion are,make sure your tv volume is correctly adjusted,and then only change the volume fron your set top box,when you dont use the box,power off with the button behind the box
    T*S*R are changed the encryption 2 month ago,and for the moment no emu avaible for faval
     
    #11
  13. goldrake53
    Offline

    goldrake53 Newbie

    Registriert:
    1. April 2008
    Beiträge:
    11
    Zustimmungen:
    0
    Punkte für Erfolge:
    0
    AW: Wie ändert man die Firmware der FAVAL Mercury?

    thank's my friend
    but i'm quite expert in mhw programming so if i could modify mhw scripts of faval maybe i could patch the volume problem (for example the TV volume control interacts with standby button of the decoder: then the solution could be to assing via mhw the sequence shutdown/standby not to the single button but to a combination of buttons)
    I hope this can help you in understanding my suggestion.
    I don't know how to open mhw in faval firmware (i use defiant with my goldbox for example)

    bye and thanks

    goldrake53
     
    #12
  14. bavaro133
    Offline

    bavaro133 Stamm User

    Registriert:
    29. Dezember 2007
    Beiträge:
    1.062
    Zustimmungen:
    14
    Punkte für Erfolge:
    0
    Beruf:
    KOCH
    Ort:
    SPANIEN
    AW: Wie ändert man die Firmware der FAVAL Mercury?

    I am also no specialist in it ,unfortunately,
    consequently nothing else remains for us, as to wait,until solves others the problem for us
    sorry
     
    #13
  15. The Hitman
    Offline

    The Hitman Newbie

    Registriert:
    27. April 2008
    Beiträge:
    1
    Zustimmungen:
    0
    Punkte für Erfolge:
    1
    AW: Wie ändert man die Firmware der FAVAL Mercury?

    Hello, as i only can write in english too, hope you can help me.
    I made a mistake and loaded MKE soft before upgrading with middle loader. Now im stuck with 88:88 on boot. Is there a jTag solution jet?
    If not can i revive the receiver with a flash programator and a flash dump from another good receiver?

    Thanks
     
    #14
  16. bavaro133
    Offline

    bavaro133 Stamm User

    Registriert:
    29. Dezember 2007
    Beiträge:
    1.062
    Zustimmungen:
    14
    Punkte für Erfolge:
    0
    Beruf:
    KOCH
    Ort:
    SPANIEN
    AW: Wie ändert man die Firmware der FAVAL Mercury?

    hello hitman
    if connection still fights you to your set topbox , then, however, it tries with the "eraser'' once
    you can find it in the database here

    Dieser Link ist nur für Mitglieder!!! Jetzt kostenlos Registrieren ?



    if it does so, as update with the firmware, but if "wait "in the display then stands, fights turns off
    if this doesn't help anything, then again tries, but now until to the finishes again has be O.K. in the display stands, or 0000
    if this should not work, then, it fall for jtag in one
     
    #15

Diese Seite empfehlen