1. Diese Seite verwendet Cookies. Wenn du dich weiterhin auf dieser Seite aufhältst, akzeptierst du unseren Einsatz von Cookies. Weitere Informationen

Antena 1 şi Antena 3- RCS&RDS.

Dieses Thema im Forum "Rumänisch" wurde erstellt von josef.13, 20. April 2012.

  1. josef.13
    Offline

    josef.13 Modlehrling Newsbereich Digital Eliteboard Team Modlehrling

    Registriert:
    1. Juli 2009
    Beiträge:
    15.600
    Zustimmungen:
    15.192
    Punkte für Erfolge:
    113
    Ort:
    Sachsen
    Divizia TV Intact Media Group îşi manifestă dezacordul privind practicile necomerciale ale RCS&RDS. Compania de cablu a decis, fără a-şi informa în prealabil partenerii sau abonaţii, să scoată de pe platforma de satelit posturile Antena 1 şi Antena 3, începând cu ora 00.00 a zilei de 20 aprilie", scrie într-un comunicat Intact.

    Dacă Antena 1 şi Antena 3 vor fi scoase din retransmisia pe satelit, alte două posturi ale trustului Intact, Antena 2 şi GSP TV, au avut o soartă şi mai cruntă: ele au fost excluse de pe cablu. După sesizări la CNA şi procese între RCS&RDS şi Intact, ambele staţii au revenit în grilă. GSP TV a lipsit din pachetul oferit de Digi aproximativ 2 ani, în timp ce Antena 2 a "dispărut" în luna decembrie a anului trecut, revenind pe televizoarele abonaţilor după 10 zile. Este de aşteptat ca şi de această dată, giganţii media RCS&RDS şi Intact să înceapă un război. RCS - RDS a anunţat, vineri, prin intermediul unui comunicat de presă, difuzat pe postul de televiziune Digi 24, că va renunţa la difuzarea pe satelit a posturilor Antena 1 şi Antena 3.
    Motivul invocat de "cablişti" este suma considerată prea mare, 7 milioane de euro, cerută de Antena Group pentru retransmiterea celor două posturi pe satelit, conform România tv.

    "RCS - RDS nu mai difuzează pe satelit posturile Antena 1 şi Antena 3. RCS - RDS nu poate accepta să plătească peste şapte milioane de euro pe an, sumă solicitată de Antena Group pentru difuzarea prin satelit a canalelor Antena 1 şi Antena 3. Cele două posturi au fost declarate în mod repetat ca fiind libere la retransmisie chiar de către reprezentanţii Antena Group", se arată în comunicatul difuzat de societatea de cablu.

    De asemenea, compania RCS&RDS spune că, împotriva voinţei sale, a fost obligată să întrerupă difuzarea acestor canale, întrucât Antena Group i-a retras acordurile de difuzare.

    "Antena Group nu a acceptat prelungirea datei limite a somaţiei, ameninţând cu recurgerea la acţiuni legale, inclusiv plângeri penale. În aceste împrejurări, RCS&RDS consideră că responsabilitatea pentru privarea abonaţilor săi de posibilitatea vizionării acestor canale revine exclusiv Antena Group", mai spune RCS&RDS.

    ATENŢIE !!! Abonaţii serviciilor de televiziune prin cablu nu sunt şi nu vor fi afectaţi de această situaţie, programele Antena Group fiind difuzate în continuare în toate pachetele de televiziune prin cablu.

    Sursa: adevarul.ro
     
    #1
    mateibasarab gefällt das.
  2. phantom

    Nervigen User Advertisement

  3. josef.13
    Offline

    josef.13 Modlehrling Newsbereich Digital Eliteboard Team Modlehrling

    Registriert:
    1. Juli 2009
    Beiträge:
    15.600
    Zustimmungen:
    15.192
    Punkte für Erfolge:
    113
    Ort:
    Sachsen
    RCS&RDS nu mai difuzează Antena 1 şi Antena 3 pe platforma de satelit Digi, fără aprobarea CNA

    RCS&RDS nu mai difuzează Antena 1 şi Antena 3 pe platforma de satelit Digi

    RCS&RDS a scos televiziunile Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV de pe platforma sa de satelit Digi, în noaptea de joi spre vineri, fără aprobarea Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), compania de telecomunicaţii înştiinţând însă joi, la ora 19.00, Consiliul cu privire la intenţia sa.

    "Platformele DTH (de satelit, precum Digi, deţinută de RCS&RDS, n.r.) nu intră sub incidenţa articolului 82 din Legea audiovizualului, respectiv a principiului «must carry». Ele constituie excepţia de la acest articol. Singura problemă în raport cu CNA este că RCS&RDS nu a obţinut aprobarea modificării avizului de retransmisie. RCS ne-a făcut o înştiinţare aseară (joi seară, n.r.) la ora 19.00, iar la ora 24.00 şi-a modificat oferta scoţând canalele Antena Group. Vom analiza această situaţie", a declarat pentru MEDIAFAX Răsvan Popescu, preşedintele CNA.

    Potrivit legislaţiei audiovizuale, un operator de cablu trebuie să aibă aprobarea Consiliului Naţional al Audiovizualului pentru modificarea grilei sale de programe. Astfel, este de aşteptat ca RCS&RDS să fie sancţionat de CNA pentru scoaterea televiziunilor Antena 1 şi Antena 3 de pe platforma de satelit Digi.

    Articolul 74, alineatul 3 din Legea audiovizualului prevede că "Distribuitorii de servicii pot modifica structura ofertei de servicii de programe retransmise numai cu acordul Consiliului".


    Pe de altă parte, însă, articolul 82 din Legea audiovizualului, care reglementează principiul "must carry", nu se referă şi la platformele de satelit, ci doar la retransmisia televiziunilor prin cablu de către cablişti. Astfel, Antena 1, Antena 3 şi Euforia sunt obligatorii la retransmisie pentru cablişti doar în reţelele lor de cablu, nu şi în cele de satelit, astfel CNA nu poate impune RCS&RDS să reincludă cele trei televiziuni pe platforma de satelit Digi.

    RCS&RDS a anunţat, în noaptea de joi spre vineri, la propria televiziune de ştiri, Digi 24, că nu mai difuzează Antena 1 şi Antena 3 pe platforma de satelit Digi, întrucât compania de telecomunicaţii nu mai poate accepta să plătească peste 7 milioane de euro pe an, sumă care ar fi fost solicitată de Antena Group pentru difuzarea prin satelit a celor două televiziuni.

    Într-un comunicat de presă remis vineri MEDIAFAX, RCS & RDS a anunţat însă că, din data de 20 aprilie 2012, nu va mai transmite pe platforma sa de satelit nici Euforia TV, alături de Antena 1, Antena 3.

    "RCS & RDS îşi anunţă abonaţii serviciilor de televiziune prin satelit, că din data de 20 aprilie 2012, nu mai poate transmite programele Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV. Antena Group, proprietarul celor 3 posturi TV, a retras acordurile de difuzare a acestor programe în reţeaua Digi TV prin satelit şi, ca urmare, RCS & RDS a fost obligat să întrerupă difuzarea lor. RCS & RDS nu poate accepta să platească peste 7 milioane de Euro pe an, suma solicitată de Antena Group în cadrul unei somaţii trimise cu doar câteva săptămâni în urmă, pentru difuzarea prin satelit a canalelor grupului, între care Antena 1 si Antena 3, pe care chiar reprezentanţii Antena Group le-au declarat în mod repetat ca fiind libere la retransmisie (must carry)", se spune în comunicatul RCS&RDS.

    Totodată, RCS&RDS consideră Antena Group "integral responsabilă pentru privarea abonaţilor Digi TV prin satelit de posibilitatea de a urmări Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV".

    "Antena Group nu a acceptat nici prelungirea datei limită a somaţiei, ameninţând cu recurgerea la acţiuni legale, inclusiv plângeri penale. Considerăm că, în acest mod, Antena Group plasează interesele grupului mult deasupra interesului telespectatorilor care doresc să urmărească aceste canale şi că responsabilitatea pentru privarea abonaţilor Digi TV de posibilitatea de a le urmări revine integral Antena Group. Totodată, ne asigurăm abonaţii că pentru noi, interesul lor primează şi că în ceea ce ne priveşte, avem întreaga disponibilitate pentru a introduce în grila Digi TV, programe de interes pentru publicul larg", spune RCS&RDS.

    În plus, RCS&RDS precizează că "abonaţii serviciilor de televiziune prin cablu nu sunt şi nu vor fi afectaţi de această situaţie, programele Antena Group fiind difuzate în continuare în toate pachetele de televiziune prin cablu".

    Până la momentul difuzării acestei ştiri, Antena Group nu a prezentat un punct de vedere oficial cu privire la decizia RCS&RDS de a scoate de pe platforma sa de satelit Antena 1 şi Antena 3.

    Societatea Antena TV Group SA, care operează licenţele televiziunilor Antena 1, Antena 2, Euforia TV şi Antena 1 International, este controlată de familia Voiculescu. Familia Voiculescu controlează şi televiziunea de ştiri Antena 3 prin societatea Antena 3 SA, potrivit site-ului Consiliului Naţional al Audiovizualului.

    Cu o reţea care acoperă peste 200 de oraşe, RCS&RDS este unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa serviciilor de televiziune prin cablu şi prin satelit, telefonie fixă şi mobilă. Compania controlată de Zoltan Teszari şi-a început activitatea în urmă cu 15 ani şi este prezentă şi pe pieţele din Ungaria, Cehia, Slovacia, Croaţia şi Serbia.

    Conflictul dintre RCS&RDS şi Antena Group a început anul trecut, cele două companii având mai multe procese în instanţă. Conflictul dintre RCS&RDS şi Antena Group a ajuns de multe ori şi în atenţia Consiliului Naţional al Audiovizualului, care a încercat fără succes să-l medieze.

    Pe 31 martie 2008, postul Antena 1 şi RCS&RDS câştigau în tandem licitaţia pentru drepturile de televizare ale meciurilor din Liga I în sezoanele 2008/2009, 2009/2010 şi 2010/2011, pentru suma de 85 de milioane de euro plus TVA, ceea ce înseamnă 102 milioane de euro. Majoritatea meciurilor au fost difuzate, însă, într-o primă fază, de televiziunea GSP TV, post de sport lansat de trustul Intact pe 25 iulie 2008.

    În 21 mai 2011, însă, GSP TV a fost scos din grila de programe a RCS&RDS, după încheierea contractului pe care televiziunea îl avea cu operatorul de cablu. Scoaterea GSP TV din grila RCS&RDS a venit şi în urma mai multor conflicte între conducerea companiei de cablu şi cea a grupului Intact, din care face parte şi televiziunea sportivă. Ulterior, Antena Group a declarat televiziunea GSP TV liberă la retransmisie şi fără condiţionări tehnice, potrivit principiului must carry din Legea audiovizualului, fapt pentru care CNA a decis includerea GSP TV între televiziunile obligatorii la retransmisie pentru toţi cabliştii, în reţelele lor de cablu, astfel şi operatorul de cablu RCS&RDS a trebuit să retransmită această televiziune.

    Pe de altă parte, Antena Group a depus, în 21 aprilie 2011, la Tribunalul Bucureşti, o cerere de chemare în judecată a RCS&RDS, cerând companiei de telecomunicaţii să nu mai condiţioneze retransmisia către po....ţie a televiziunii Antena 1, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX la momentul respectiv. De asemenea, Antena Group a solicitat atunci RCS&RDS plata a 60 de milioane de euro despăgubiri pentru că ar fi condiţionat retransmisia către po....ţie a televiziunii Antena 1.

    În schimb, RCS&RDS a remis, la rândul său, în 30 martie 2011, o notificare către Antena TV Group SA (fosta SC TV Antena 1 SA). Notificarea a fost transmisă de către RCS&RDS şi la Consiliului Naţional al Audiovizualului şi la Consiliul Concurenţei. Astfel, RCS&RDS a notificat Antena TV Group să plătească 100 de milioane euro, "cu titlul de daune materiale şi morale", pentru prejudiciile materiale şi morale produse companiei de telecomunicaţii, în urma "campaniei media de denigrare" desfăşurate prin televiziunile şi celelalte canale media ale Intact.

    Totodată, RCS&RDS a spus că "respinge în mod categoric orice pretenţie formulată de Antena TV Group SA împotriva societăţii RCS&RDS SA". "Apreciem că, în mod tendenţios şi fără niciun temei legal, se interpretează că, lipsa condiţionărilor tehnice sau financiare, prevăzute în cuprinsul art. 82 din Legea nr. 504/ 2002 a audiovizualului, cu modificările şi completările ulterioare (Legea audiovizualului, n.r.), s-ar referi la relaţia dintre distribuitorii care retransmit servicii de programe prin reţelele de comunicaţii electronice şi abonaţii acestor distribuitori", spunea RCS&RDS.

    Pe de altă parte, în mod repetat, în ultimul an, reprezentanţii RCS&RDS au susţinut în faţa membrilor CNA că grupul Antena pretinde societăţii de telecomunicaţii anumite sume de bani pentru retransmisia posturilor Antena 1 şi Antena 3, deşi aceste televiziuni sunt libere la retransmisie, potrivit principiului "must carry".

    În schimb, reprezentanţii Antena Group au spus că grupul nu condiţionează financiar retransmisia posturilor Antena 1 şi Antena 3. "Acei 60 de milioane de euro nu sunt pentru retransmisia programelor Antena 1 şi Antena 3, ci reprezintă depăgubiri (...), pentru că RCS&RDS ne-a transformat din canal de televiziune necondiţionat financiar şi tehnic în canal de televiziune condiţionat financiar, fără să respecte prevederilor art. 82 din Legea audiovizualului, încasând de la abonaţii săi tarife pentru nişte posturi pe care ei le primeau gratuit (... ) Noi nu am încasat în niciun moment de la RCS&RDS sau de la altcineva bani pentru posturile libere la retransmisie (...) Noi cerem despăgubiri şi nu sume pentru prestaţii sau pentru acord de retransmisie (...) şi nu pentru viitor, ci pentru ce a fost, deşi practica RCS&RDS continuă şi la acest moment", spunea Mihail Puiu, avocatul Antena TV Group, în şedinţa CNA din 13 octombrie 2011.

    Pe de altă parte, CNA a aplicat mai multe amenzi RCS&RDS pentru că operatorul a scos din grilă de-a lungul timpului, fără să aibă aprobarea Consiliului, mai multe televiziuni, printre care şi unele din portofoliul Antena Group.
    Sursa: Zf.ro
     
    #2
    mateibasarab und emil1 gefällt das.
  4. mateibasarab
    Offline

    mateibasarab Hacker

    Registriert:
    28. Mai 2010
    Beiträge:
    405
    Zustimmungen:
    201
    Punkte für Erfolge:
    43
    Ort:
    BaWü
    În urma opririi retransmisiei Antenelor pe platforma Digi Satelit, RCS&RDS riscă să piardă abonaţi, iar trustul media va rămâne fără o parte din audienţă.

    Compania RCS&RDS a scos, de vineri, toate televiziunile grupului Intact din serviciul Digi TV Satelit. Astfel, abonaţii serviciului nu mai au acces la Antena 1, Antena 2 Antena 3, Euforia şi GSP TV.
    CNA nu poate interveni pentru că principiul „must carry", care obligă cabliştii să retransmită cele mai populare posturi TV, se aplică doar în reţelele de cablu, nu şi la cele satelit. Din acest conflict au de pierdut ambele părţi.
    RCS&RDS ar putea rămâne fără abonaţii care vor fi nemulţumiţi că nu mai găsesc în pachetul de bază posturile din oferta pentru care au semnat începerea contractului.
    Astfel, oamenii ar putea migra către Romtelecom Dolce, concurentul principal, iar Digi ar putea pierde din supremaţia pe care o deţine pe piaţă. Pe de altă parte, Antenele pierd telespectatori numeroşi, în condiţiile în care, potrivit mai multor surse citate de Mediafax, televiziunile lui Voiculescu au rămas fără aproape 15% din piaţa de distribuţie TV din România, aproximativ un milion de abonaţi la platforma de satelit Digi.
    Pierderea telespectatorilor ar aduce un rating mai mic, ce s-ar reflecta în încasări mai reduse din publicitate, dar şi o influenţă mai mică în dezbaterea politică, ştiut fiind faptul că Antena 3 este principala voce a opoziţiei.
    Banii - mărul discordiei
    Între companiile TV şi cele de cablu se semnează un acord de retransmisie. Surse din piaţă afirmă că, în cazul jucătorilor importanţi, companiile de cablu plătesc sume mari de bani pentru dreptul de retransmisie. Un astfel de contract comercial a dus la conflictul dintre RCS&RDS şi televiziunile familiei Voiculescu.
    Antena Group a cerut 7 milioane de euro pe an de la RCS&RDS pentru a-i oferi dreptul de difuzare, iar compania de cablu a refuzat să ofere această sumă. Drept urmare, trustul media i-a trimis o scrisoare care-i dădea RCS&RDS un termen-limită pentru semnarea contractului comercial - 20 aprilie.
    În caz contrar, Antena
    Group ar fi ameninţat că va apela la toate măsurile legale, „inclusiv plângeri de natură penală", potrivit scrisorii. Pasul următor făcut de operatorul de cablu a fost scoaterea din reţea a televiziunilor din grupul Intact.
    Antena Group: „Nu cedăm şantajului"
    „Nu am cedat niciodată şi nu vom ceda acestui tip de şantaj, care are implicaţii comerciale, dar şi politice. Această decizie nu este întâmplătoare în prag de campanie electorală, fiind ştiut că posturile noastre au fost întotdeauna critice puterii", a declarat Sorin Alexandrescu, CEO al Antena Group, pentru „Adevărul".
    El adaugă că este normal şi legal pentru o televiziune să ceară bani pentru retransmisie, că până la sfârşitul anului trecut a existat un astfel de contract şi că suma cerută este justă.
    „Suma solicitată reprezintă oferta comercială reprezentată de audienţa şi cota de piaţă deţinută de Intact", a declarat Sorin Alexandrescu pentru „Adevărul". Până la închiderea ediţiei, reprezentanţii RCS&RDS nu au răspuns la niciuna dintre întrebările pe care le-am adresat.
    "Această decizie nu este întâmplătoare în prag de campanie electorală, fiind ştiut că posturile noastre au fost întotdeauna critice puterii."

    sursa: adevarul.ro
     
    #3
    emil1 und josef.13 gefällt das.
  5. mateibasarab
    Offline

    mateibasarab Hacker

    Registriert:
    28. Mai 2010
    Beiträge:
    405
    Zustimmungen:
    201
    Punkte für Erfolge:
    43
    Ort:
    BaWü
    Antena Group a transmis, luni seara, pe Antena 1 si pe Antena 3 un comunicat prin care isi reia cererea adresata RCS&RDS de a face publice preturile practicate pentru retransmiterea programelor altor posturi prin satelit. Cererea, semnata Sorin Alexandrescu, CEO Antena Group, mentioneaza si un termen: informatiile RCS&RDS sunt asteptate "pana miercuri 25 aprilie, orele 11.00". Postul nu precizeaza ce se intampla daca RCS nu da curs acestei cereri.

    Comunicarea Antenelor vine dupa ce, in noaptea de joi spre vineri,

    Dieser Link ist nur für Mitglieder!!! Jetzt kostenlos Registrieren ?

    Digi, care are peste 1,1 milioane de abonati., Momentul a declansat un val de acuzatii pe care Antena Group si RCS&RDS si le-au adus reciproc

    Dieser Link ist nur für Mitglieder!!! Jetzt kostenlos Registrieren ?

    . Compania RCS a aratat ca a fost somata de Antene ca posturile sa fie scoase din grila de satelit, daca nu plateste 7 milioane de euro pe an pentru retransmisia acestor posturi.

    Luni, pe parcursul zilei, subiectul a fost abordat la Antena 3, iar seara Dana Grecu a dat citire comunicatului semnat de Sorin Alexandrescu, prefatand subiectul: "un scandal absolut in Romania". Comunicatul reia cererea formulata intr-un comunicat transmis in noaptea de sambata spre duminica, prin care Intact Media Group a solicitat RCS&RDS "sa faca publice telespectatorilor sumele de bani pe care le plateste pentru retransmisia posturilor TV din grila de programe".

    Comunicatul de luni mentioneaza, in plus, ca Antena Group asteapta aceste lamuriri din partea RCS&RDS pana miercuri, ora 11.00, dar nu arata ce s-ar intampla daca este depasit acest termen sau daca operatorul nu da curs deloc acestei cereri.

    Declaratia lui Sorin Alexandrescu a fost prezentata si la finalul Observatorului de la Antena 1, Andreea Berecleanu mentionand ca Antena 1 a primit mii de plangeri legate de disparitia Antenelor din grila RCS&RDS pe satelit.

    sursa: hotnews.ro
     
    #4
    emil1 und josef.13 gefällt das.

Diese Seite empfehlen